Partnerkeuze

Veganisme en religie/spiritualiteit. Filosofie. En andere onderwerpen mbt veganisme.

Moderators: Rick, jet, Rorrim

Plaats reactie

Wat vind je belangrijk in een partner:

Partner moet veganist zijn.
14
11%
Partner moet minstens vegetarier zijn.
37
28%
Het zou fijn zijn als de partner veganist is.
25
19%
Het zou fijn zijn als de partner minstens vegetarier is.
41
31%
Het is totaal niet belangrijk of de partner vegetarier/veganist is.
15
11%

Totaal aantal stemmen: 132

Assie
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: Partnerkeuze

Bericht door Assie » do mar 06, 2014 9:41

Dat is het lastige, lekkere sojayoghurt is prima maar tofu of tempeh kan me niet bekoren.
Smaakversterkers eet ik ook niet (koppijn) inderdaad, ik weet niet of ze hier in Frankrijk Inproba hebben.
Ik zal kijken, dank je. Die komt wel van pas bij het diner :wink:

Ik heb ook een stuk minder tijd om lunch te maken sinds ik hier woon.
Voorheen maakte ik een lekker soepje, simpele rijst of pasta ofzo.
Ik zal wel wat kikkererwten in de week zetten en een pittige humus maken :idea:

Banaan

Bericht door Banaan » do mar 06, 2014 12:08

sillygirl schreef: Ik weet niet naar welke super jullie gaan maar in mijn vaste Jumbo ligt er biologische kipfilet en biologische ham in het schap met 'minder verse' (gewoon de goedkopere) worst en kaas en vleesbeleg. In het zogenaamd luxe/verse schap ligt inderdaad nooit biologisch vlees.
Thanks! Wij gaan ook altijd naar de Jumbo die relatief wel aan de kleine kant zit maar ik zal is kijken! Weet alleen niet watvoor soort vlees ie nu normaal op brood eet. Zag ook dat de AH heel veel puur&eerlijk broodbeleg vlees had op de webwinkel.
Hij heeft wel is vega broodbeleg van mij geproefd ja. De boterhamworst van Vivera vond ie niets maar de smeerworst had ik zelf nooit omdat ik die juist vies vond :P. Die van de AH was veel beter vond ik maar volgensmij hadden ze daarvan het recept ook veranderd want toen ik het een lange poos niet gehad had smaakte 't anders. Heb nu zelf de naturel paté van de Ekoplaza gehaald voor het eerst, lekker!! Oh en voor de rest heeft ie ook nog is uit zichzelf uhm ik weet niet hoe het heet maar dat oranje achtig rode smeerspul voor op brood ed? Dat van rauw gehakt is gemaakt. American filet geprobeerd toen ie er achter kwam waar het echte van gemaakt was en daarmee kapte, maar die vond ie niet lekker. Hij koopt nu wel zo nu en dan is de vega 'salades' of hoe je die dingen ook noemt van de ekoplaza voor op brood, kipkerrie etc. Dat vond ie wel heel erg op die echte lijken. Hetzelfde met de vega bitterballen van healthy planet, het enige verschil volgens hem zijn de draadjes vlees die er niet inzitten maar niets aan smaak. Dan vraagt ie zichzelf ook altijd hoeveel vlees er zit in 'echte vleesproducten'.

Wen schreef:Ik heb voor mijn man ook heel lang naar veggie alternatieven moeten zoeken voor op de boterham.
Ik wil er juist niet naar zoeken, vind dat zoiets uit mensen zelf moet komen. Het biologische melk was ook zijn initiatief, niet de mijne. Ik ben pro uitleggen waarom dieren het rot hebben maar ik ga niet intensief proberen om mensen te 'bekeren' want dat is gewoon irritant lijkt me. Ze moeten dr eerst zelf maar over nadenken en als ze dan stappen willen zetten dan wil ik wel helpen.
Assie schreef:Ik heb ook een stuk minder tijd om lunch te maken sinds ik hier woon.
Waarom woon je eigenlijk in Frankrijk? Vraag ik me al af sinds ik 't zag :oops:

Wen

Bericht door Wen » do mar 06, 2014 15:25

Euh, ik heb hem helemaal niet bekeerd.
Hij heeft zelf aangegeven dat hij wel iets veggie op de boterham zou nemen , als het echt lekker was. Zo zijn denk ik de meeste mensen , nogal gemakzuchtig en ze willen lekker eten. Waarom denk je dat hier veel mannen mee vega eten als de vrouw kookt :)

Banaan

Bericht door Banaan » do mar 06, 2014 15:33

Zo was het ook niet bedoeld hoor! Meer dat ik niet uit mezelf dingen ga zoeken zonder dat ie dr zelf mee komt. Wel leuk dat die van jou dat wel deed! Alleen vega of niet vega hij kookt beter dan ik haha :P

Wen

Bericht door Wen » do mar 06, 2014 15:39

Ah, ok. Ja, ik begrijp best dat je geen hopen tijd hebt om dat allemaal uit te zoeken en proberen.

Dit vinden we ook allebei lekker:
http://www.evavzw.be/index.php?option=c ... 142&ID=668

Met ketchup en augurken erop :)

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » do mar 06, 2014 18:26

Banaan schreef:
Assie schreef:Ik heb ook een stuk minder tijd om lunch te maken sinds ik hier woon.
Waarom woon je eigenlijk in Frankrijk? Vraag ik me al af sinds ik 't zag :oops:
Waarom? Omdat we de prachtige kans kregen om een kasteel met gastenappartementen te beheren :P

http://www.veganisme.org/forum/viewtopi ... =37&t=9220

sillygirl

Bericht door sillygirl » do mar 06, 2014 19:24

moeilijke vraag trouwens, ik ben gelukkig getrouwd maar als ik nu single was zou ik eigenlijk niet weten in hoeverre ik hier een eis van zou maken. Zou er waarschijnlijk vooral aan liggen of er zinnig en intelligent met diegene over veganisme en vleeseten etc. te praten valt (dus zeker geen carnivoor met flauwe grapjes/dismissive drogredenen, maar misschien ook geen vegan als die op mij erg militant overkomt).

Overstand

Bericht door Overstand » do mar 06, 2014 20:49

Assie schreef:
Banaan schreef:Waarom? Omdat we de prachtige kans kregen om een kasteel met gastenappartementen te beheren :P
Leuk Ass!

Sas

Bericht door Sas » zo mar 09, 2014 18:23

Persoonlijk blijf ik liever alleen. Heb ook nog nooit iemand ontmoet waarmee het klikt, en verwacht ook niet dat ik die ooit zal vinden. Niet pessimistisch of zo, maar ik ben gewoon snel uitgekeken en ik hou er ook van om alleen te zijn. Het lijkt me vreemd om iemand constant om je heen te hebben, weinig privacy, weinig momenten voor jezelf, het lijkt me juist irritant. Als er bezoek komt, ben ik altijd blij als ze vertrekken, sorry hoor, maar ik hou enorm van rust en stilte.

:)

Banaan

Bericht door Banaan » zo mar 09, 2014 18:52

@Sas: Als ik afspreek met vrienden dan ben ik ook wel blij als het gedaan is, hoe erg ik ze ook mag, na een uurtje of 3 max terwijl sommige mensen van mijn leeftijd wel een hele avond kunnen socializen. Maar als je samenwoont betekent het niet meteen dat je 24/7 aan elkaar vast bent geplakt of de hele tijd geforceerd met elkaar moet praten e.d. :P
sillygirl schreef:Zou er waarschijnlijk vooral aan liggen of er zinnig en intelligent met diegene over veganisme en vleeseten etc. te praten valt (dus zeker geen carnivoor met flauwe grapjes/dismissive drogredenen, maar misschien ook geen vegan als die op mij erg militant overkomt).
Eens. Liever een begripvolle carnivoor dan een te dominant persoon.

sillygirl

Bericht door sillygirl » zo mar 09, 2014 19:12

Sas schreef:Persoonlijk blijf ik liever alleen. Heb ook nog nooit iemand ontmoet waarmee het klikt, en verwacht ook niet dat ik die ooit zal vinden. Niet pessimistisch of zo, maar ik ben gewoon snel uitgekeken en ik hou er ook van om alleen te zijn. Het lijkt me vreemd om iemand constant om je heen te hebben, weinig privacy, weinig momenten voor jezelf, het lijkt me juist irritant. Als er bezoek komt, ben ik altijd blij als ze vertrekken, sorry hoor, maar ik hou enorm van rust en stilte.

:)
Prima toch? Dan ben je wel een uitzondering maar lang leve de diversiteit. :hippy:

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » zo mar 09, 2014 20:28

Ik hou ook van alleen zijn, maar je hebt ook relaties waar dat geen probleem oplevert.
Als ik afspreek zie ik om me heen dames continue op hun telefoon kijken, misschien missen ze iets van hun lief. Bellen hoe laat / dat ze naar huis gaan etc. Is aan mij en mijn vent niet besteed, ik ben een middagje/avondje weg, tot later. Dit is niet bedoeld als kritiek Sas maar dan weet je dat je niet als enige zo voelt, ik voel me ook zo maar heb een relatie.

Emiel

Bericht door Emiel » zo mar 16, 2014 19:50

Sas schreef:Als er bezoek komt, ben ik altijd blij als ze vertrekken, sorry hoor, maar ik hou enorm van rust en stilte.
Herkenbaar.

Sas

Bericht door Sas » do mar 27, 2014 19:44

Assie schreef:Ik hou ook van alleen zijn, maar je hebt ook relaties waar dat geen probleem oplevert.
Als ik afspreek zie ik om me heen dames continue op hun telefoon kijken, misschien missen ze iets van hun lief. Bellen hoe laat / dat ze naar huis gaan etc. Is aan mij en mijn vent niet besteed, ik ben een middagje/avondje weg, tot later. Dit is niet bedoeld als kritiek Sas maar dan weet je dat je niet als enige zo voelt, ik voel me ook zo maar heb een relatie.
Ja begrijpelijk hoor... misschien was ik vroeger ook wel zo, je verandert, althans, ik ben zelf behoorlijk veranderd door de jaren heen. Ben nu op een punt gekomen waar ik het "alleen zijn" koester. Ik kan mezelf prima vermaken, gezien een groot aantal hobby's en interesses. Uiteindelijk kom ik zelfs nog tijd te kort... er valt zoveel te lezen, te leren, te zien, te beluisteren... ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten regelen in een relatie, laat staan als je een gezin hebt... ja, ach, misschien is het wel niet aan mij besteed...

minivegan
Leefwijze: flexanist

Bericht door minivegan » vr mar 28, 2014 12:17

Voor mij is het geen probleem of mijn partner al dan niet vegetariër/veganist is, zolang ze maar respect heeft voor wat ik doe. Mijn huidige vriendin is flexitariër, net als ik op dit moment officieel ben. Zij doe het niet uit overtuiging maar omdat ze gewoon geen groot fan is van vlees. Maar ook als ze elke dag een kilo vlees zou willen eten: het is haar lichaam en haar leven, zolang ze maar respecteert dat ik andere keuzes maak.

Banaan

Bericht door Banaan » vr mar 28, 2014 23:59

Even een klaagberichtje hier. Ik (wil) wel is praten over vegan gerelateerde dingen met mijn vriend. En echt alles maar ook echt alles wat ik hem vertel en van internet komt, dit forum/veganhealth etc kraakt hij af. Doet hij verontwaardigd als ik geirriteerd word omdat hij alleen gelooft in wetenschappelijk bewijs (uh, veganhealth) maar zelfs als ik hem daar op wijs herhaalt hij dat en heeft hij liever dat ik naar een huisarts ga dan mensen of artikelen op internet vertrouw. Diepe zucht. Deze post verwijder ik later waarschijnlijk wel weer dus liever niet quoten :oops:

Brent

Bericht door Brent » za mar 29, 2014 7:21

Tja, je vriend staat wat anders in de wereld op dit vlak blijkbaar.
Huisartsen konden mij nooit afhelpen van mijn migraineaanvallen, mijn chronische rugpijnen en stijve onderrug, mijn jichtaanvallen, mijn steeds weerkerende ontstekingen, mijn chronische darmpijn, mijn depressies en chronische vermoeidheid.
Een dieet heeft al die dingen helemaal genezen, in 1 klap alles!

Enkel een lokaal huidprobleempje ging er niet mee weg, maar dat lukte mijn huisartsen ook nooit.

Huisartsen hebben ongetwijfeld hun nut, maar ik heb nooit veel aan ze gehad.
Zal wel aan mij liggen, omdat ik raar ben ofzo. :wink:
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

Overstand

Bericht door Overstand » za mar 29, 2014 9:34

hey Banaan. misschien moet je is met ARTHUR praten :mrgreen:

Wen

Bericht door Wen » za mar 29, 2014 10:33

Mss is jouw man iemand die meer tijd nodig heeft om aan nieuwe ideeën te wennen. Vegan zijn heeft toch een grotere impact dan alleen op je eetwijze. Het verandert ook je wereldbeeld. Geef hem wat tijd. De beste manier om hem zachtjes te porren is door superheerlijke vegan maaltijden te bereiden. Dat heeft al veel mannen milder gemaakt in hun oordeel over veganisme :D

Banaan

Bericht door Banaan » za mar 29, 2014 13:41

Wen schreef:De beste manier om hem zachtjes te porren is door superheerlijke vegan maaltijden te bereiden.
Hij is mijn keukenprins, ik niet zijn keukenprinces. Daar moet ik nog hard aan werken haha.
Overstand schreef:hey Banaan. misschien moet je is met ARTHUR praten
Hoezo? Heeft die een evenirritante vriendin dan?
Brent schreef:Zal wel aan mij liggen, omdat ik raar ben ofzo.
Ik kan je garanderen dat ik ook raar ben maar docs hebben mij wel is kunnen helpen :P. Al heb ik ook niet erg bijster veel vertrouwen in ze tegenwoordig, vooral in de grote praktijken is het lopende band fabriekswerk geworden. Meestal neem ik m'n vriend mee want die is wel dominant genoeg om me niet af te laten kappen. (Dat doet mijn huisarts heel vaak)

Plaats reactie