Vegan tattoo

Veganisme en religie/spiritualiteit. Filosofie. En andere onderwerpen mbt veganisme.

Moderators: Rick, jet, Rorrim

Plaats reactie
Eva
Leefwijze: veganist

Vegan tattoo

Bericht door Eva » ma dec 26, 2011 21:37

Ik wist niet goed in welke catagorie dit topic thuishoorde... maargoed. Zijn er hier mensen met tattoo's waarin hun veganisme tot uiting komt? Ben zelf van plan er eentje te nemen namelijk.

Fruitig

Re: Vegan tattoo

Bericht door Fruitig » ma jan 02, 2012 15:48

Ja, heb er een op mijn buik met de letters vegan, in een tekst rol met aan beide kanten een vogel die de rol vasthouden. Een jaar of 10/12 geleden laten zetten. En nog de zonnebloem op mijn onderarm in het groen.

Wat wil je laten zetten?
vegan with an edge!

Eva

Bericht door Eva » di jan 03, 2012 17:58

Nice! Ik wil graag een varkentje met vleugels op mijn onder of bovenarm. Daarbij een tekst maar ik ben er nog niet uit welke:

- Vegan
- Animal Liberation
- Love me, don't eat me
- I am like you, I am not yours

*Martijn*

Bericht door *Martijn* » di jan 03, 2012 20:24

Een vriendin van me heeft een tattoo op haar nek (aan de achterkant) met de tekst "veggie for life".

Kellie

Bericht door Kellie » do jan 05, 2012 14:10

Ik zou er ook graag eentje willen, maar vraag me meer af waar dat veganistisch kan? Want zover ik weet, is lang niet alle inkt vegan. Dus ik zoek een goede tattooshop die ook nog eens met plantaardige inkt werkt. Weten jullie dat misschien?
The greatness of a nation can be judged by the way its animals are threated--Ghandi

Evel

Bericht door Evel » do jan 05, 2012 22:18

Kellie schreef:Ik zou er ook graag eentje willen, maar vraag me meer af waar dat veganistisch kan? Want zover ik weet, is lang niet alle inkt vegan. Dus ik zoek een goede tattooshop die ook nog eens met plantaardige inkt werkt. Weten jullie dat misschien?
dit dus! ik heb een kleine tattoo (niet vegan related) maar bij mijn volgende tattoo wil ik hier uiteraard op gaan letten. wat ik dus hoorde is dat zwarte tattoo inkt van botten kan komen.

ik hoor het graag van jullie. nederland is maar zo'n klein landje, waar vind ik zo'n shop?

cavia

Bericht door cavia » vr jan 06, 2012 16:50

ik weet wel dat er ergens eentje zit. nijmegen/arnhem. in die richting, geloof ik. en in gent.

Evel

Bericht door Evel » vr jan 06, 2012 23:49

cavia schreef:ik weet wel dat er ergens eentje zit. nijmegen/arnhem. in die richting, geloof ik. en in gent.
kun je niets iets specifieker zijn? xD
of weet iemand anders hier misschien meer over?

cavia

Bericht door cavia » za jan 07, 2012 9:22

anders had ik het wel gepost! maar misschien doet google een hoop?

vegamike

Bericht door vegamike » za jan 07, 2012 11:31

De tattooshop in Gent heet toryumon tattoo. Zelf ben ik nu al zes keer geweest om een tattoo te laten zetten, onder andere een memorial tattoo voor mijn katje. Deze: http://www.toryumon.be/nl/gallery.php
Tattoos werken op een of andere vreemde manier erg verslavend!

Vanessa is de tattoo artiest die daar werkzaam is. Zij runt haar shop zo ecologisch mogelijk. Haar inkt is vegan en zo ook de na verzorging die je mee krijgt na een sessie. Ik heb lang moeten zoeken naar een tattooshop en artiest waar ik me prettig bij voelde en die aansloot bij mijn veganistisch wensenpakket. Dus ik wil deze shop zeker aanraden.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » za jan 07, 2012 15:33

Evel schreef:
cavia schreef:ik weet wel dat er ergens eentje zit. nijmegen/arnhem. in die richting, geloof ik. en in gent.
kun je niets iets specifieker zijn? xD
of weet iemand anders hier misschien meer over?
In/bij Zwolle zit er een. Weet niet meer gegevens, want ben niet zo een tattoo liefhebber dus geen nuttige info voor mij om goed te onthouden. Maar denk dat iemand op dit forum wel meer daar van weet. Heeft hier ook wel ergens gestaan.

Evel

Bericht door Evel » zo jan 08, 2012 0:47

cavia schreef:anders had ik het wel gepost! maar misschien doet google een hoop?
haha, ja, sorry dat was wel een beetje logisch natuurlijk.
ik heb geen idee hoe ik daarop zou moeten op google, heb het uiteraard al geprobeerd, maar er zitten aardig wat tattooshops in die buurt (heb het nu over nijmegen, zou voor mij namelijk wel handig zijn) en geen enkele vermeld (voor zover ik heb kunnen vinden dan!) op het internet geen dierlijke inkt te gebruiken.

Mark

Bericht door Mark » za mar 03, 2012 1:30

Het makkelijkst is gewoon bellen of een mailtje sturen naar de shop en vragen met welke inkt ze werken. Ooit heb ik dit lijstje van een vriendin van me gekregen die het allemaal heeft uitgezocht, dus deze hou ik zelf aan:

Intenze kleuren zijn vegan, maar de zwart niet.
Pelikan zwart is vegan.
Starbrite kleuren zijn vegan, zwarte niet.
Stable zijn allemaal vegan.
Eternal zijn allemaal vegan.
Waverly kleuren zijn vegan.
Unique (Permapro) kleuren zijn vegan.
Classic zijn allemaal vegan.

Qua verzorging raden veel shops, Bepanthen zalf aan. Deze is niet vegan want er zit wolvet in, als alternatief kan je vaseline of uierzalf gebruiken.
Laatst gewijzigd door Mark op za mar 03, 2012 1:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Mark

Bericht door Mark » za mar 03, 2012 1:31

Deze plakker is trouwens van mij, wel redelijk vegan approved toch?

http://4.bp.blogspot.com/-vFX11o2sZhs/T ... t+done.jpg

TonyJello

Bericht door TonyJello » za mar 03, 2012 17:08

Hoi Mark,

:good: Mooi! (y)

Ben je in Zwolle naar een tattoo-shop geweest?
Welke en hoe vegan is die?

Tony :govegan:

Mark

Bericht door Mark » wo mar 07, 2012 23:39

TonyJello schreef:Hoi Mark,

:good: Mooi! (y)

Ben je in Zwolle naar een tattoo-shop geweest?
Welke en hoe vegan is die?

Tony :govegan:
Deze is gezet in Deventer met Eternal inkt, dus voor zover ik weet zit dat goed. In Zwolle zit sowieso ook 1 shop die gebruik maakt van inkt die veganistisch is.

TonyJello

Bericht door TonyJello » do mar 08, 2012 10:25

Dank je! :thanks:

Ik zou heel graag naar Vanessa in Gent gaan, maar ik heb geen auto en op de trein is dat een hele onderneming en vrij duur. Weet je hoe de tattoo-shop in Deventer of Zwolle heet?

MoniqueS
Contacteer:

Bericht door MoniqueS » do mar 08, 2012 11:06

Ik heb al jaren permanente make-up (lijntjes rond mijn ogen en op mijn wenkbrauwen). Ik vraag me af of dat ook veganistisch mogelijk is tegenwoordig. Weet iemand dat?

Mark

Bericht door Mark » di mar 13, 2012 14:29

TonyJello schreef:Dank je! :thanks:

Ik zou heel graag naar Vanessa in Gent gaan, maar ik heb geen auto en op de trein is dat een hele onderneming en vrij duur. Weet je hoe de tattoo-shop in Deventer of Zwolle heet?
Jazeker! Tattoo vision zit in Zwolle (http://www.tattoovision.nl/) heb ik zelf geen ervaring mee, maar weet dat ze er inkt hebben die geen dierlijke producten bevat. Mijn been is gedaan bij Kynst (www.kynst.com) in Deventer door Pawel (http://jankowzki.blogspot.com/), daar tatoeëren ze met Eternal inkt dus. Volgens mij gebruiken heel veel shops die inkt, dus als ik jou was zou ik eerst gewoon een artiest uitzoeken waarvan je het werk goed vindt en vervolgens een mailtje die kant op om te vragen wat voor inkt er gebruikt wordt. Zo heb ik het tenminste wel gedaan.
MoniqueS schreef:Ik heb al jaren permanente make-up (lijntjes rond mijn ogen en op mijn wenkbrauwen). Ik vraag me af of dat ook veganistisch mogelijk is tegenwoordig. Weet iemand dat?
Als het met reguliere tattoo inkt gebeurt, dan kan het uiteraard ook veganistisch. Gewoon even navragen welke inkt er gebruikt wordt.

TonyJello

Bericht door TonyJello » di mar 13, 2012 14:34

Mark, bedankt!
:thanks:
Zodra ik mijn tattoo's heb zal ik ze hier laten zien.

Plaats reactie