Vegan tattoo

Veganisme en religie/spiritualiteit. Filosofie. En andere onderwerpen mbt veganisme.

Moderators: Rick, jet, Rorrim

Plaats reactie
lani
Leefwijze: veganist

Re: Vegan tattoo

Bericht door lani » di apr 02, 2013 19:29

hai guys :3 ..

ik wil al een hele tijd een nieuwe tattoo, heb al een pentagram op m'n arm, paar jaar geleden gezet, wil nu een lotus-bloem op m'n onderarm/pols. Heb een afspraak gemaakt vandaag, had al m'n moed bij elkaar gepakt en ben de stad in gegaan met m'n vriend xD .. voor de tattoo zaak was ik niet bang, voor de stad wel!

anyhow, ik ga morgen de afspraak afzeggen, had t nooit moeten maken want we hadden gevraagd of de inkt vegan is en dat is dus niet zo .. heb dit hele topic doorgekeken, m'n ogen doen nu pijn .. en ik wil het ff goed gaan uitzoeken ..

kan iemand mij hier verder mee helpen om mij precies te vertellen welke donkere en liever zwarte kleuren vegan zijn? Het worden namelijk alleen lijnen, heb het geld niet voor een gekleurde tattoo ..

ik zie de tattoo shop in Gent zo'n 3 of 4 keer voorbij komen en zag het ook op een andere site staan, maar dat is heel erg ver weg, we kennen de weg niet en ik ben heel erg nerveus om in een grote onbekende stad te gaan >_> ..

als er eventueel iemand is die mijn tattoo maatje wilt worden en mee wilt reizen enzo zou dat ook cool zijn ^_^ sowieso gaat m'n vriend natuurlijk mee, hij heeft een auto, maar hij rijd ook liever niet door Gent ofzo O_o en ik denk niet dat de trein zo geweldig zal zijn voor mij ..

hier is het plaatje van de tattoo die ik wil trouwens, eventueel kunnen de lijnen iets dunner maar ik heb ze liever zo dik, zeker als er later mooie felle kleuren in komen zal dat mooi worden denk ik =)

hope someone can help me! :3

http://i.imgur.com/MnyZQ0l.jpg

Fruitig

Bericht door Fruitig » do apr 11, 2013 13:44

voor de tattoo zaak was ik niet bang, voor de stad wel!
Welke stad dan?
vegan with an edge!

lani

Bericht door lani » vr apr 12, 2013 11:07

nijmegen... maar ik ben niet bang voor nijmegen, just bang in elke stad :3 ..

lani

Bericht door lani » vr apr 12, 2013 15:20

tattoo zaak in belgie, Toryum, doet volgens haar website geen tattoo's die niet artistic genoeg zijn, ofzo, dus ik weet niet of ik daar wel terecht kan. tis in Gent, er is nog eentje maar die is nog verder weg.. en in nederland kan ik niet echt iets vinden .. heb nog niemand gemaild ofzo ..

mocht heel toevallig een of andere tattoo artist dit lezen wie nog geen professional is enzo dan sta ik ook open om als volunteer te spelen zegmaar :3 .. ik las ergens dat beginnende tattoo artists vaak tattoo's zetten op vrijwilligers of vrienden enzo om zo dus eigelijk te oefenen enzow :3 .. dat zal voor mij ook veel schelen in kosten xDD .. en zo kan ik misschien weer iemand helpen ^___^ .. en de tattoo's die ik wil zijn best simpel :3 ..

maar misschien dat die in belgië toch nog iets kan worden, weenie, als ik niets in nederland kan vinden mail ik haar wel, want ik wil m'n tattoo's na de zomer laten zetten ofzo, wanneer het weer minder warm word enzo :# .. het zijn wel meerdere tattoo's en 1 is een tekst en die ga ik heel mooi proberen te tekenen enzo :3 .. en het heeft allemaal wat diepere betekenis en ook vooral boeddhistisch dus misschien telt dat wel als artistic genoeg ofzow =D

Fruitig

Bericht door Fruitig » ma apr 15, 2013 10:52

lani schreef:nijmegen... maar ik ben niet bang voor nijmegen, just bang in elke stad :3 ..
Ok, vanwege de drukte of zo?
vegan with an edge!

lani

Bericht door lani » ma apr 15, 2013 13:16

ja onder andere .. ik heb last van angst/paniek dingetjes, ik word dan licht in m'n hoofd, ga vaak erg zweten, krijg het benauwd, soms hyperventileer ik ook veel, kan zelfs ziek voelen (buikpijn, etc), of word juist heel erg moe, heel erg nerveus enzo ..

Dit heb ik ook allemaal als ik hier in het dorp in m'n eentje ga wandelen, vaak ga ik samen met m'n vriend en dat is wat makkelijker, ik kan ook niet alleen het bos in want daar is het het allerergste, en dat vind ik verschrikkelijk want het bos vind ik enorm fijn .. komt waarschijnlijk omdat ik hoog gevoelig ben ofzo (of iig als ik naar de test/lijst kijk dan zou ik dat zijn :roll: ), ik zie alles heel goed, alle kleuren, details, het is erg overwhelming (nederlandse woord ff kwijt) en ik word dan enorm duizelig en raak vaak in paniek, maar als ik met m'n vriend ben blijf ik veeeeeel rustiger en kan het gewoon :3 .. al zit ik nu ook met een licht gevoel in m'n hoofd en draait alles soms een beetje omdat we vandaag weer gewandeld hebben, heb er dus meestal echt 24/7 last van zegmaar :3 ..

Maar weer ff beetje on-topic xD .. ik hoop binnenkort een neuspiercing te nemen, daarna ook een lippiercing, maar qua geld doe ik nu alleen eerst neus piercing .. ik heb een zaak gevonden en ze een email gestuurd, uitgelegd dat ik niet graag naar de stad ga enzo, en zo wil ik een beetje kijken of deze zaak bij mij zou passen, tis ook in een rustige buurt gelegen :) ..

ook heb ik gevraagd of het piercen helemaal vega gebeurt, of er geen producten worden gebruikt met dierlijke ingredienten .. dus wie weet =) .. ik wacht nog op een antwoord, zal vandaag of morgen vast wel komen ^^ ik hoop woensdag al te kunnen gaan! ..

en als deze plek fijn is wie weet kan ik er dan ook terecht voor m'n tattoo's later dit jaar ^_^ .. geef nog liever niet de naam van de zaak, dat doe ik wel als ik er geweest ben enzo!

en nog meer interesant nieuws; m'n broer wilt gaan tattooeeren ^^ .. hij heeft al een soort start-pakket besteld geloof ik .. heb me al aangeboden als oefen-jongen ^___^ .. hij mag een zonnetje op m'n pols doen als hij het onder de knie heeft :P ..

Misschien als hij er goed in word kan ik hem helpen om super vega-friendly te worden met een eigen zaak enzo en dan hebben we mooi in nederland een 100% vega tattoo (en piercing) zaak! ^__^ .. ik zat te denken om misschien zelf te leren piercen, dan kan ik dat af en toe doen =D .. leuk idee??? :mrgreen:

m'n broer is trouwens niet vega ofzo, maar ik zal niet raar opkijken als hij dat opgegeven moment word, zou je absoluut niet zeggen als je z'n levensstijl nu bekijkt, maar ik heb gewoon een goed gevoel ^^'' .. hij is wel eindelijk fruit aan het eten hoorde ik xDD .. hij at eerst nooit fruit :P .. al ben ik ook altijd moeilijk geweest met eten .. ben wel de eerste van mij en mn broers die gezonder is gaan leven haha :P ..

oh en heeft iemand toevallig nog suggesties voor 2 woorden op m'n vingers als een tattoo?

dingen zoals uuhm.. ''life is hope'' ''love is good'' .. 4 letter woorden, ''is'' kan op m'n duimen komen eventueel .. hoeft geen zin te zijn .. 2 diepgaande woorden is ook goed .. maar het probleem is dat ik niet veel goede 4-letter woorden ken .. kan alleen met langere woorden opkomen .. happiness, compassion, etc .. en 3 letter woorden zoals joy of glee ...

majah genoeg geratel ^^'' ..

Mark

Bericht door Mark » ma apr 15, 2013 14:41

Weer een stukje er bij:
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... 9993_n.jpg
lani schreef: oh en heeft iemand toevallig nog suggesties voor 2 woorden op m'n vingers als een tattoo?

dingen zoals uuhm.. ''life is hope'' ''love is good'' .. 4 letter woorden, ''is'' kan op m'n duimen komen eventueel .. hoeft geen zin te zijn .. 2 diepgaande woorden is ook goed .. maar het probleem is dat ik niet veel goede 4-letter woorden ken .. kan alleen met langere woorden opkomen .. happiness, compassion, etc .. en 3 letter woorden zoals joy of glee ...
ja! "doeh et niet"
Echt waar, doe het niet. Helaas zijn zichtbare tattoos nog een groot taboe. Een normale baan vinden met tattoos in je nek, je gezicht of op je handen zal niet makkelijk zijn. Ook ze bedekken omdat je er even genoeg van hebt, is niet mogelijk. Het is natuurlijk je eigen leven met je eigen keuzes, maar denk er alsjeblieft goed over na en neem niet iets omdat het zo tof lijkt, want daar denk je wellicht over 5 jaar heel anders over.
Btw in de tattoo wereld is het ook not-done als je zichtbare tattoos neemt terwilj je verder niet vol getatoeëerd bent en veel goede artiesten zullen het dan ook weigeren.

lani

Bericht door lani » ma apr 15, 2013 17:30

waarom willen tattoo artists dat dan niet doen? :3 .. ben ik dan niet hardcore genoeg ofzo? nog té rookie? ^^'' ..

en een normale baan zal ik waarschijnlijk nooit willen en nooit krijgen :3 .. ik hoop dat ik en m'n vriend opgegeven moment een eigen zaak/winkel/centrum/ofallemaal hebben ^^ maar ik snap je bezorgdheid :3 .. kan natuurlijk altijd veranderen ..

voorlopig heb ik toch nog geen idee wat ik op m'n vingers moet zetten, dat alleen is al reden genoeg om het niet te doen natuurlijk, anders heb ik misschien een spontaan idee op het laatste moment en kan ik daar spijt van krijgen =P .. but we'll see I guess! ^_^ ..

jouw tattoo ziet er trouwens creepy maar wel mooi uit =D ..

Mark

Bericht door Mark » ma apr 15, 2013 21:05

lani schreef:waarom willen tattoo artists dat dan niet doen? :3 .. ben ik dan niet hardcore genoeg ofzo? nog té rookie? ^^'' ..
Dat is het niet, een goede en verantwoordelijke artist zal iemand niet voor het leven willen tekenen door het zetten van een impuls tatoeage op zo'n zichtbare plek. Heb zelf al meerdere malen meegemaakt dat ik in de shop was en dat er piepjonge mensen met de vraag kwamen voor een tattoo op de hals of hand als eerste tatoeage. Daar werd vriendelijke nee aan verkocht omdat ze waarschijnlijk geen flauw idee hebben hoe grote impact zoiets op de rest van hun leven kan/zal hebben. Sommige shops doen het trouwens ook wel hoor.
lani schreef:jouw tattoo ziet er trouwens creepy maar wel mooi uit =D ..
Thanks! Creepy ging ik niet echt voor, maar ik snap dat de foto die indruk wekt haha.

lani

Bericht door lani » ma apr 15, 2013 21:48

Mark schreef:
lani schreef:waarom willen tattoo artists dat dan niet doen? :3 .. ben ik dan niet hardcore genoeg ofzo? nog té rookie? ^^'' ..
Dat is het niet, een goede en verantwoordelijke artist zal iemand niet voor het leven willen tekenen door het zetten van een impuls tatoeage op zo'n zichtbare plek. Heb zelf al meerdere malen meegemaakt dat ik in de shop was en dat er piepjonge mensen met de vraag kwamen voor een tattoo op de hals of hand als eerste tatoeage. Daar werd vriendelijke nee aan verkocht omdat ze waarschijnlijk geen flauw idee hebben hoe grote impact zoiets op de rest van hun leven kan/zal hebben. Sommige shops doen het trouwens ook wel hoor.
Mjah dat snap ik opzich wel ^_^ .. al heb ik (vind ik dan tenminste xD) wel door dat het niet zomaar 'cool een tattoo op m'n handen!!' is zegmaar :3 .. en heb er al bijna een jaar over zitten denken nu! wou eerst een bepaalde tekst maar nu heb ik die aangepast voor ergens anders .. wou namelijk eerst ''Life is Pain'' op m'n vingers, maar nu is het iets voor op m'n arm geworden, maar dan ''Life is'' in kleine letters en dan ''Dukkha'' (of Duhkha, weet nog niet zeker of ik voor de sanskriet spelling wil gaan of misschien zelfs daadwerkelijk sanskriet..) .. ben ook bezig om het helemaal zelf in een heel mooi lettertype enzo te ontwerpen, wil het zo mooi mogelijk hebben ^^ .. maar dat heb ik volgens mij al eerder ergens hier uitgelegd xD ..

maar wie weet, misschien dat ik dit jaar iets op m'n vingers heb, misschien pas volgend jaar, of misschien pas over een paar jaar of misschien nooit ^^ .. maar ik ga wel proberen om tenminste iets te bedenken =D
Mark schreef:
lani schreef:jouw tattoo ziet er trouwens creepy maar wel mooi uit =D ..
Thanks! Creepy ging ik niet echt voor, maar ik snap dat de foto die indruk wekt haha.
yeeesh... doet me denken aan verhalen over de hellen in het boeddhisme enzo >_> .. die zijn echt creepy O_o seriously T_T .. m'n vriend heeft me het een beetje uitgelegd en ik moest m'n handen op m'n oren doen volgens mij want ik wou niets meer horen ^_^'' ..

maar qua betekenis (had ff snel wat pagina's terug gekeken waar je het uitlegde) komt het wel goed naar voren of hoe noemen ze dat =D .. dus op die manier is het zeker een mooie tattoo =) ..

Iejoor

Bericht door Iejoor » vr apr 26, 2013 14:06

Jaaaa, tattoo's zijn voor 'een bepaalde groep mensen'. Dat is wel iets wat een hoop mensen in mijn omgeving denken.
Laatst was ik in gesprek met een mevr die vertelde over de jeugd van tegenwoordig, dat rondloopt met tattoo's en 'ijzer in het gezicht'. Was voor haar zowat synoniem voor onbetrouwbaar.
Gelukkig was ik een aardig meisje.
Wat ze dan niet ziet is dat ik een tongpiercing heb en dat ik een aardig grote tattoo op mijn rug heb.. :shock:
Mensen verwachten het niet van mij.
Ik zou ook graag iets op mijn pols willen, maar aangezien ik in de zorg werk, met mensen (vaak oudere mensen) doe ik het toch maar niet.
When the world says give up, hope whispers try it one more time..
Elpida Shelter of Hope

vegamike

Bericht door vegamike » wo okt 09, 2013 8:59

Ik werk ook in de zorg maar zou zo graag een sleeve willen. Ondertussen heb ik aardig wat tattoos maar deze zijn niet goed zichtbaar. Geloof dat ik een beetje tattoo verslaafd ben :D Ik heb alle namen van mijn katten laten zetten, dit is de nieuwste: https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

Fruitig

Bericht door Fruitig » di nov 19, 2013 7:39

Eindelijk! Al jaren loop ik te tobben wat te doen met de tribal (geen mooie) op mijn onderarm. Deze heb ik ooit laten zetten, gedeeltelijk, als cover up voor een ankertje wat ik daar had staan (in alle kleuren van de regenboog). Maar dat was zo lelijk dat ik destijds, zo`n 18 jaar terug, besloot om deze verder uit te bouwen.

Het werd een zwart gedrocht die ik nu laat weg laseren. Ik heb hier lang over nagedacht, vele verhalen over gelezen maar uiteindelijk de stap gezet. De tribal is nu aan het vervagen (na 1x al) maar heeft nog vele laser beurten nodig. Helemaal weg zal deze tattoo niet gaan, maar er `iets`anders overheen zetten is daardoor mogelijk. En dat is precies wat ik wil :D
vegan with an edge!

Wen

Bericht door Wen » di nov 19, 2013 13:51

Super, dat je de naam van je katten hebt laten tatoëeren.
Daar zou ik ook nog toe in staat zijn. Alleen, ik heb er 11 gehad die in mijn hart zitten (nu heb ik er nog 7) en dat vind ik wat veel :wink: En mijn venteke zou er dan ook nog bij moeten :lol:

vegamike

Bericht door vegamike » vr nov 22, 2013 17:55

Ja 11 is veel, maar misschien een mooi symbool voor al je lieve katjes? Voor mijn katje die is overleden heb ik de grootste laten zetten vier jaar geleden, oa met haar eigen pootafdrukje. Ze was toen ongeveer een jaar geleden overleden en pas daarna kon ik het verdriet een beetje kwijt, letterlijk een plekje geven dus. Gek hè. Nu al weer zo veel ideeën, de naam van m'n dochter mag eigenlijk ook niet ontbreken als je wel al je katjes hebt staan haha.

Kitsune

Bericht door Kitsune » wo dec 04, 2013 13:30

Erg mooie tatoeages Mark!!! En die van Emiel ook trouwens.

Ik ben zelf ook behoorlijk verslaafd en heb momenteel 2 halve sleeves (Japans) en 2 grote stukken op beide kuiten. Mijn ideaal is een full body tattoo, maar weet niet of het er ooit van komt (het een aantal weken niet kunnen sporten vind ik erg vervelend ;)).

De tatoeages zijn niet specifiek veganistisch, maar het zijn wel allemaal dieren (raaf, schorpioen, vos [kitsune] en koi). Veganisme is met alles verweven (hoe ik ben, wat mijn interesses zijn e.d.) dus ik kan het ook niet los zien. Inkt heb ik echter nooit specifiek op gelet.....
1 is er trouwens traditioneel gezet door Durga (hamertje tik)

Hier 2 voorbeelden (bovenste gezet door Shad uit Brussel en 2e door Ade Itameda)
https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos ... 9164_n.jpg
https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos ... 6268_n.jpg

En ja ze hebben allemaal een betekenis, maar dat is meer dan een paar A4'tjes ;)

Mystique

Bericht door Mystique » wo dec 04, 2013 17:46

Gaaf hoor Kitsune... Ik zag je naam al staan en vond 'm al Japans overkomen. Wat dat betreft hebben we wel een beetje dezelfde interesses en lievelingsdieren. Ik ben helemaal weg van Japan en houd erg van raven. :D

Kitsune

Bericht door Kitsune » wo dec 04, 2013 22:15

Mystique schreef:Gaaf hoor Kitsune... Ik zag je naam al staan en vond 'm al Japans overkomen. Wat dat betreft hebben we wel een beetje dezelfde interesses en lievelingsdieren. Ik ben helemaal weg van Japan en houd erg van raven. :D
Toevallig :) Ja Kitsune is idd vrij Japans en ik heb ook een redelijke fascinatie voor Japan (films, cultuur, tatoeages, eten). Kraaiachtigen en vossen hebben ook van kinds af aan al gefascineerd. Ook vanwege het feit dat ik op het platteland met jacht ben opgevoed en boeren en jagers nogal een negatief beeld schetsen van beide dieren gebaseerd op onwetendheid/kortzichtigheid (leugens).

Mystique

Bericht door Mystique » do dec 05, 2013 0:57

Ook, net als meerderen hier op het forum, fan van studio Ghibli?

Knap van je dat je jezelf hebt weten los te rukken uit het oh zo beïnvloedende wereldje. ;)

Kitsune

Bericht door Kitsune » do dec 05, 2013 9:58

Mystique schreef:Ook, net als meerderen hier op het forum, fan van studio Ghibli?

Knap van je dat je jezelf hebt weten los te rukken uit het oh zo beïnvloedende wereldje. ;)
Nee, dat dan weer niet ;) Ik ben niet zo van de anime's. Ik ga wel bijna elk jaar naar het Japans filmfestival in Rotterdam (ook dit jaar geen anime's gezien trouwens....misschien toch weer eens proberen).

Ach, ik voelde me altijd al anders en gooide als kind al stiekem stenen vanuit de mais naar de vrachtwagens die varkentjes kwamen ophalen bij m'n opa (die werden uiteraard niet bepaalt zachtzinnig ingeladen ). Ook irriteerde ik me mateloos aan kortzichtigheid, traditie's, bekrompenheid, de christelijke opvoeding/mentaliteit etc. Oftewel het losrukken ging vanzelf ;). Op m'n 18e meteen op kamers op te gaan studeren en toen ben ik ook veganist geworden omdat ik in aanraking kwam met de straight edge beweging (zie ander topic).

Plaats reactie