Reacties van niet-veganisten op veganisten

Veganisme en religie/spiritualiteit. Filosofie. En andere onderwerpen mbt veganisme.

Moderators: Rick, jet, Rorrim

Plaats reactie
Assie
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: Reacties van niet-veganisten op veganisten

Bericht door Assie » di jan 26, 2016 0:14

Een beetje late reactie, maar hoe gaat het Lisa? Zoveel hoofdpijn kan ook komen door zoveel pijnstillers. Of door pilgebruik, voeding, etc. Maar elke dag 6 paracetamol slikken is niet gezond. Ik hoop dat het intussen beter gaat of dat je bij de HA bent geweest.

Lisa

Bericht door Lisa » wo jan 27, 2016 15:56

Ik ben cold turkey gestopt met de paracetamol, de eerste paar dagen dacht ik wat doe ik mezelf in godsnaam aan, maar ik moet zeggen dat het een stuk minder is geworden, nu nog maar 1 à 2 x per week hoofdpijn.
dus een hele verbetering!!

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » wo jan 27, 2016 16:04

Wat fijn voor je! Ik hoop dat je er helemaal vanaf komt.

Rorrim
Moderator

Bericht door Rorrim » do jan 28, 2016 15:31

Goed bezig. Vaak komt hoofdpijn door slechte doorbloeding of door spanning. Bepaalde soorten kruidenthee (bijvoorbeeld van Ginkgo biloba, St. Janskruid, of een van de vele andere soorten) kunnen daar goed tegen helpen. [/offtopic]
Veganisme bewijst de redelijkheid temidden van waanzin.

Lisa

Bericht door Lisa » di feb 02, 2016 14:11

Rorrim schreef:Goed bezig. Vaak komt hoofdpijn door slechte doorbloeding of door spanning. Bepaalde soorten kruidenthee (bijvoorbeeld van Ginkgo biloba, St. Janskruid, of een van de vele andere soorten) kunnen daar goed tegen helpen. [/offtopic]
Bedankt voor de tip! Misschien ook maar eens proberen

JadeGroen

Bericht door JadeGroen » za mar 11, 2017 13:54

Ik heb een goede kennis waar ik redelijk veel contact mee hebt via internet. Hij weet dat ik veganist ben en ik zie hem ongeveer drie keer per jaar. Maar als we ergens een consumptie nemen, neemt hij appeltaart met dik slagroom en chocomel met dik slagroom, of een kroket bij de patat met mayo. Ik verbaas me er telkens over en ik vind het zeer ongepast van hem. Maar ik heb er nog nooit iets van laten merken, laat staan wat van gezegd.

Maar mijn vraag is: Komt het echt niet in hem op? Is hij daar te 'dom' voor? Of kan het hem niet schelen? Verwacht ik teveel van hem als ik hoop dat hij koffie of thee neemt en een patatje zonder of een salade? Als hij religieus was zou ik toch ook niet gaan zitten vloeken? (Ik vloek sowieso niet, maar als voorbeeld).

Ik hoef geen advies dat ik het hem zou kunnen gaan zeggen, want ik denk (ook om andere redenen) dat ik niet meer met hem afspreek.

Mogenblue
Contacteer:

Bericht door Mogenblue » za mar 11, 2017 14:47

Ik denk dat je hem gewoon in zijn waarde moet laten. Omgekeerd zou hij ook van jou kunnen verwachten dat jij je aanpast aan zijn eetgewoonten.

Volgens mij is het de kunst om elkaar te respecteren zoals we zijn. Dat is best wel eens een kunst want voor mij zijn er echt wel grenzen aan.

Als ik er niet tegen zou kunnen als iemand vlees eet zou ik niet met die persoon afspreken. Maar dat komt eerlijk gezegd vrijwel niet voor. Dus voor mij is het geen issue. Ik heb dus makkelijk praten wat dat betreft. :wink:
-Frits
Chocola en wijn, dat is het leven van een veganist...

Rorrim
Moderator

Bericht door Rorrim » wo mar 15, 2017 20:54

JadeGroen schreef:Maar mijn vraag is: Komt het echt niet in hem op? Is hij daar te 'dom' voor? Of kan het hem niet schelen? Verwacht ik teveel van hem als ik hoop dat hij koffie of thee neemt en een patatje zonder of een salade? Als hij religieus was zou ik toch ook niet gaan zitten vloeken? (Ik vloek sowieso niet, maar als voorbeeld).
De meeste weldenkende mensen zouden hier uiteraard over nadenken. Ik snap hoe het op jou overkomt en heb het zelf ook een tijdje zo ervaren. Het kan echter een bewuste keuze van hem zijn, omdat hij misschien niet het idee wil geven dat hij bij regelmatiger contact ook bereid is vaker diervrij te eten. Of hij wil zich simpelweg als onconformistisch opstellen. ;)
Veganisme bewijst de redelijkheid temidden van waanzin.

eno2

Bericht door eno2 » za sep 16, 2017 2:42

Een recente reactie die ik kreeg van een non-veganist in een forumdiscussie was deze:

Vegans are a crazy bunch of extremists.
Eet wat goed is voor de planeet

eno2

Bericht door eno2 » za sep 16, 2017 2:57

jacob schreef:
za okt 31, 2015 13:15
Gisteren ben ik met twee goede vrienden een dagje uit geweest. Helaas vind ik dat deze twee vrienden weinig begrip hebben voor mijn interesse voor veganisme. Zo begon een vriend tijdens het eten over vitamine B12 die ik in pilvorm binnenkrijg. Dit was volgens hem niet natuurlijk en hij nam het via natuurlijke weg, namelijk via dierlijke producten.

Dit vond ik nog niet de vervelendste opmerking want de andere vriend zei: "jij bent toch van mening dat kunstmatige inseminatie bij dieren verkrachting is?". Wat mij hier aan stoort is dat dit als mening beschouwd wordt. Misschien verwacht ik te veel begrip van een ander - immers vroeger stond ik ook niet stil bij deze onderwerpen. Maar ik blijf het moeilijk vinden dat mensen dit een mening vinden.
'Via dierlijke producten' is zeker en vast de natuurlijke weg. De predator weg met name. Maar ik geef de vleeseters gewoon gelijk in die issue. Wij kunnen die natuurlijke weg niet volgen. De pogingen van veganisten om die evidentie weg te rationaliseren, vind ik contraproductief. Wij zijn veganisten dank zij de vooruitgang van de wetenschap. Het is een luxe.

Wat bedoel je: 'als mening beschouwd wordt'? Bedoel je het onprettig vindt dat dit in je mond gelegd wordt? Dat zou begrijpelijk zijn. Het is een brutale wijze van uitdrukken en toeschrijven. Maar wij zijn toch tegen dierexploitatie? Ik heb over dat soort zaak nog niet eerder nagedacht.
Eet wat goed is voor de planeet

Plaats reactie