De reden waarom mensen vlees eten?

Veganisme en religie/spiritualiteit. Filosofie. En andere onderwerpen mbt veganisme.

Moderators: Rick, jet, Rorrim

Plaats reactie
TonyJello
Leefwijze: veganist

Hersenspoeling!

Bericht door TonyJello » ma jun 18, 2012 20:52

Renee1137

Re: De reden waarom mensen vlees eten?

Bericht door Renee1137 » wo jun 20, 2012 19:36

Er stond in de vorige Eva Magazine (van de belgische vegetariërsvereniging Eva vzw) een interessant interview met een marketingmeneer. De meneer zei zo ongeveer dit:

"Ik denk niet dat het zo effectief is om verstokte vleeseters proberen over te halen met dierenwelzijns- en milieuredenen. Dat wéten die mensen allemaal al. Het is niet dat ze vlees eten omdat ze het niet weten, ze eten vlees omdat ze denken dat het de maaltijd lekkerder maakt, en om dat ze denken dat het bij het genieten van het leven hoort. Ik denk dat een meer effectieve manier van deze mensen overhalen is, ze te laten zien - te laten proeven - dat vleesloos leven ook lekker is en dat je ook kan genieten van het leven zonder vlees. Dat ze zichzelf niets ontzéggen als ze geen vlees eten.

Dat vond ik eigenlijk wel een heel slimme analyse.
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes » do jun 21, 2012 0:52

De reden dat mensen vlees eten, die ik vaak hoor: omdat het lekker is, omdat het makkelijk is en de norm is en omdat ze denken dat het nodig is.

Overigens schijnen mensen er ook op de één of andere manier ook van overtuigd te zijn dat al die verschrikkelijke bio-industriefilmpjes zeldzame gevallen zijn, en dat hún lappie vlees een geweldig leven heeft gehad.
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.

veggie84

Re: Hersenspoeling!

Bericht door veggie84 » di jun 26, 2012 13:28

ja echt een typisch uncle sam, uncle tom ass kissing hersenspoelplaatje :D

veggie84

Bericht door veggie84 » di jun 26, 2012 13:30

Appelmoes schreef:Overigens schijnen mensen er ook op de één of andere manier ook van overtuigd te zijn dat al die verschrikkelijke bio-industriefilmpjes zeldzame gevallen zijn, en dat hún lappie vlees een geweldig leven heeft gehad.
een persoon die zei tegen mij: boeit mij dat! schijt toch!

dus sommigen hebben naast dat wat jij zegt, gewoon schijt!

veggie84

Bericht door veggie84 » di jun 26, 2012 13:32

misschien ooit zoals uit die ouwe films, dat er aliens hier landen en ons als hamburgers verkopen in hun eigen land, cut off our bodies for sale :D

veggie84

Bericht door veggie84 » di jun 26, 2012 13:37

is gewoon treurig :(

dat de plezier van sommigen,

mij zo verdriet doet.

Brent

Bericht door Brent » di jul 10, 2012 18:55

Enigzins off-topic, maar kun je het aan het gelaat zien als mensen veel vlees eten?
Vooral bij bepaalde Engelsen denk ik soms te kunnen zien dat ze al bij het ontbijt, bacon, eggs en sausages eten.

http://static1.parool.nl/static/photo/2 ... 272439.jpg
http://2.bp.blogspot.com/-7mdyaBs2ang/T ... udding.jpg
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

Liadan

Bericht door Liadan » di jul 10, 2012 21:56

Ja tuurlijk kan je dat zien. Het heeft natuurlijk ook wel veel te maken met hoeveel groenten/fruit je eet en hoeveel vocht je binnen krijgt, maar je dieet heeft wel effect op je huidstructuur, gelaatskleur etc. Als je veel vlees eet, ga je er ook veel 'vlesiger' uit zien.

Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes » wo jul 11, 2012 1:19

Je dieet heeft zeker effect op je uiterlijk, maar ik denk niet dat het in het bijzonder vleesgerelateerd is.

Overigens zie ik regelmatig mensen waarvan ik zéker weet dat ze geen vegetariër of veganist zijn :lol:
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.

veggie84

Bericht door veggie84 » wo jul 11, 2012 17:30

Ze zeggen je bent wat je eet,

maar ik kan er niets aan doen :D

Ik heb meer respect voor die lieve varkentjes dan de mensen die het zo (lustig) eten. Laatst hadden kenissen erover dat spek zoo lekker is dit dat :(

Iig, Brent moest ik zowat kokhalzen als ik zo naar dat bordje eten kijk :D Niet meer doen oke?! :P

Ja Liadan, kijk maar naar mij :P

en Appelmoes, haaha

8) ik ga echt alleen maar bonen en bessen eten en varkentjes aaien op de boerderij :D schijt joh, dan zie ik er maar uit als een besje of boontje, lekker fris :P

Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes » wo jul 11, 2012 19:58

Wat hebben alle vleeseters toch voor verslaving aan spek? Het valt me steeds meer op! :P Ik snap het niet, vond dat vroeger nog wel het goorste vlees dat er was.

Enne, Veggie, je mag best op een besje lijken hoor 8) Niks mis mee! Doet me eraan denken, ik lijk op soja-ijs... oh oh... maar het is zo lékker! :P

jet
Moderator

Bericht door jet » do jul 12, 2012 11:47

Nou ik eet ook wel eens Engels ontbijt (witte bonen in tomatensaus, tofu-worstjes, gepelde tomaat, scrambled-tofu-'egg') en dat is als je daarna flink aan de arbeid moet best lekker (ik ben een slechte ontbijter, maar warm ontbijt werkt bij mij op één of andere manier wel).
En misschien zie ik er ook wel Engels uit (witte huid, snel verbrand, jup....). Verder heb ik rooie appelwangetjes (altijd al gehad) en ik zie niet veel verschil met jaren geleden toen ik nog wel vlees at.....

Wat ik vaak hoor van mensen is dat vlees zo lekker makkelijk is.... en zo lekker.... En die combinatie van factoren maakt dat ze niet iets anders willen (kost tijd, moeite, en ze 'weten' dat vegan-eten toch niet te vreten is....., wat uiteraard niet zo is, maar als dat tussen de oren zit, dan is het moeilijk eruit te krijgen)
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

veggie84

Bericht door veggie84 » do jul 12, 2012 22:40

Ik had subtieler moeten zijn met me grapje :P

'Kokhalzen' was meer van: ooh ik heb de laaatste tijd zoveel vlees gezien :S en je ruikt overal bbq vlees enzo (wat een geur) en jaa :( lijkt gewoon alsof ik in die valkuil ben gevallen, ik heb er moeite mee Jet.

Anders geef je mij zelfs ideetjes ;) lijkt mij idd ook stevig ontbijt, ook qua proteinen en fibers.

Ik maak tegenwoordig aardappelburgertjes, lijken kroketachtig :) of Turkse gerechten die normaal vlees bevatten. Vervangen door iets anders dat kan :)

Opzettelijk zou ik noooit iemand willen 'kwetsen', laat staan een opmerking maken, in de manier hoe hij of zij iets eet of ontbijtje a la britain maakt :) maar is heel moeilijk sinds de laatste maanden om mensen vlees te zien eten en ruiken. En tegen Brent was het meer een grapje van: haha :D neeej! is niks mis mee met de post, is wel cool. Kijk dan wat er door volgt. meer posts :P

:) Ik ben net van werk, ik kan best fout getypt hebben, excuse moi asjeblieft.

en Appelmoes ;D ik heb al zoo lang geen ijs meer gehad, even tellen :S bijna 7 maanden!

jet
Moderator

Bericht door jet » vr jul 13, 2012 17:24

:)
ik was de smiley vergeten achter de opmerking dat over mijn uiterlijk ;-) dus ik had het niet gekwetst opgevat hoor!
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Liadan

Bericht door Liadan » za jul 14, 2012 7:50

Soms ruik je het trouwens ook als mensen vlees eten..

jet
Moderator

Bericht door jet » zo jul 15, 2012 11:11

Dat je dat ruikt is op zich best logisch. Wat je eet, daarvan scheid je dingen ook weer uit o.a. via zweet.
Als je ontzettend gaat sporten na een avondje knoflook, dan is het voor iedereen duidelijk :mrgreen:
Maar ook als je dus vlees eet, dan kunnen mensen met een goede neus prima ruiken dat je 'anders' ruikt dan iemand die dat niet doet.
Als je een tijdje vast, dan schijn je ook weer andere stoffen uit te scheiden en ook dat ruik je.

Liadan

Bericht door Liadan » zo jul 15, 2012 11:28

Maar je ruikt het niet als je het zelf ook eet. Dus als je zoiets tegen mensen zegt dan weten ze niet waar je het over hebt :P Ik had dat ook wel met mijn ex, zijn favoriete eten was kapucijners met spek ( :roll: ) en we hadden toen afgesproken dat hij dat dan maar at als we elkaar niet zagen, omdat ik het gewoon echt aan hem kon ruiken :lol:

veggie84

Bericht door veggie84 » wo jul 25, 2012 16:20

Ik heb laatste tijd ook dat ik vrouwen die ik eerder aantrekkelijk vond, gewoon niet meer mooi vind :S ik zie gewoon personen, :S laat staan vlees als ik ze melkshake zie drinken al irriteer ik me. :S

Goed, ik ben blij dat wat gebeurd is, is gebeurd en ik nu bijna over de 7e maand veganism heen kom :) without any slip

ik heb soms dromen, dat ik red bull drink, of cola, of ijsje eet, op momenten van zwakte denk ik eraan, om zulke drinken of zo, dan wil ik ruilen met hoe me leven eerder was, maar dan snel 'snap' ik eruit en ga door met me 'cause'

vrij zijn en doodgaan

Renee1137

Bericht door Renee1137 » wo jul 25, 2012 18:51

veggie84 schreef:\
ik heb soms dromen, dat ik red bull drink, of cola, of ijsje eet, op momenten van zwakte denk ik eraan, om zulke drinken of zo, dan wil ik ruilen met hoe me leven eerder was, maar dan snel 'snap' ik eruit en ga door met me 'cause'
Maak bananenijs! :P het is alleen banaan!
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Plaats reactie