De verkiezingen; wat stemt de veganist?

Veganisme en religie/spiritualiteit. Filosofie. En andere onderwerpen mbt veganisme.

Moderators: Rick, jet, Rorrim

Plaats reactie
Vegantastic
Site Admin
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: De verkiezingen: wat stemt een veganist?

Bericht door Vegantastic » zo sep 23, 2012 9:53

Violet schreef:Geen enkele partijleider is perfect en kan al zijn doelen bereiken.
Dat is teveel downplayen. Wilders heeft diverse gezichten waarop die kiezers binnenhaalt en daar voert die na verkiezingen niets van uit en stemt totaal tegenstrijdig met dat beeld.

Violet

Re: De verkiezingen; wat stemt de veganist?

Bericht door Violet » zo sep 23, 2012 10:58

Is dat zo? Doet hij het alleen maar voor zijn fijne baantje?

Violet

Bericht door Violet » zo sep 23, 2012 11:18

Partijprogramma PVV schreef:
Kiezen voor veiligheid

Onze straten worden geteisterd door tuig. Nederland is op veel plekken zeer onveilig. Waar
vroeger criminaliteit een incident was, zien we nu dat hele wijken worden overgenomen. De
straatterroristen hebben het voor het zeggen. De politie treedt te weinig op. Onze agenten zitten
te veel binnen, achter de computer.
Vaak is angst voor de lieve vrede een reden de agenten binnen te houden. Bazen willen niet
dat er wordt opgetreden – bang voor escalatie en confrontatie. Politie wordt te veel gezien als
sociale instelling waarvan de leden de problemen met de mond moeten oplossen. De politie wil
te veel een beste vriend zijn.
Aangiften worden vaak niet aangenomen. In politietermen heet dat ‘platlullen’, mensen worden
met een oeverloos gesprek overgehaald geen aangifte te doen. Te veel aangiften betekent
ingrijpen en dat kost tijd.
De Partij voor de Vrijheid kiest voor zero tolerance. Elk afdingen van het gezag van de politie
moet worden tegengegaan. De politie moet heer en meester zijn op straat. Er mag nooit enig
misverstand over bestaan wie de baas is in onze wijken, dorpen en steden. Toegeven aan het
tuig is het begin van het einde.
De PVV kiest voor fors extra geld voor veiligheid. Dat zijn 10.000 agenten meer op straat.
Uiteraard zorgen we ervoor dat die nieuwe agenten niet achter het bureau terecht komen, maar
volop zichtbaar zijn op straat. De politie moet minder bonnen uitschrijven en meer boeven
vangen. Op veel plekken had dat allang moeten gebeuren; Culemborg, Veenendaal, Amsterdam-
Slotervaart, Utrecht - noem alle probleemwijken maar op.
De PVV kiest ook voor hoge minimumstraffen en zwaardere maximumstraffen. Nu besluiten
D66’ers in toga nog graag tot taakstraffen, want anders kwetst dat de tere ziel van de
misdadigers maar. De Partij voor de Vrijheid wil de vrijheid van rechters aan banden leggen.
Om maar een paar voorbeelden te noemen. Verkrachting: minstens 10 jaar gevangenisstraf.
Wie nogmaals in de fout gaat (recidive) gaat voor minstens 20 jaar achter de tralies. Voor
zware mishandeling niet zoals nu maximaal 8 jaar cel, maar maximaal 20 jaar. Na drie zware
geweldsmisdrijven levenslang; three strikes you’re out.
De kosten van tenuitvoerlegging van straffen moet op de veroordeelden worden verhaald.
Criminelen moeten hun slachtoffers, meer dan nu gebeurt, compenseren.
Dan zouden jongelui zich wel twee keer bedenken voordat ze naar een relfeestje gaan in Haren!

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » zo sep 23, 2012 11:58

Violet schreef:Is dat zo? Doet hij het alleen maar voor zijn fijne baantje?
Dat is zo. Ik denk dat Wilders erg graag macht wil en daarom speelt die een populistisch spelletje.
Dat doet die gewoon erg goed en jammer dat er zoveel mensen in trappen.

Violet

De verkiezingen: wat stemt een veganist?

Bericht door Violet » zo sep 23, 2012 12:31

Hij heeft macht nodig om zijn doelen zo veel mogelijk te kunnen halen. Zijn doelen zijn zijn doel, macht is het middel.

Zo fijn is zijn baantje toch niet? Hij kan nooit meer alleen over straat...

Wat vind jij wél goed aan zijn programma?

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » zo sep 23, 2012 14:19

Violet schreef:Hij heeft macht nodig om zijn doelen zo veel mogelijk te kunnen halen. Zijn doelen zijn zijn doel, macht is het middel.
Ja, nee. Dat vind ik dus niet. Je gaat niet eerst op de gekst mogelijke manieren stemmen binnenhalen om daarna je eigen ideeën uit te voeren. Je legt ze op tafel neer, als mensen het met je eens zijn zullen ze op jou stemmen, en dan dien je je daar ook aan te houden. Het is daarbij erg jammer dat de gemiddelde persoon alleen maar kijkt naar wat het hem/haar op korte termijn oplevert, niemand 'staat' meer echt ergens voor, behalve als ze dus haatdragend zijn (zoals: ik krijg geen baan, het is de schuld van... buitenlanders! Die pikken mijn baan in. Dus alle buitenlanders moeten weg --> PVV).

Ook zijn er een hoop mensen die zich niet echt verdiepen in politiek, en die het gewoon aanspreekt wat Geert Wilders als persoon (niet als partij) doet en waar hij voor staat. Dat is dus populisme en dat vind ik ook geen goede ontwikkeling. Hetzelfde gebeurde er met Pim Fortuyn. Het is diep triest dat die man vermoord is, dat had echt nooit mogen gebeuren. Maar zijn aanhang was toch ook grotendeels zijn aanhang omdat hij heel anders was dan andere politici, en omdat politiek stoffig is, omdat de hoge heren allemaal maar doen wat ze goeddunkt en dat ze de wensen van hun stemmers vaak negeren. Dat spreekt stemmers niet aan, ze hebben liever een recalcitrant figuur dat, ogenschijnlijk, overal tegenaan schopt. Logisch, maar niet altijd per se de beste partij om op te stemmen.

Nogmaals, dit is mijn mening. Ik weet zeker dat je je redenen hebt gehad om op PVV te stemmen en dat je daar goed over na hebt gedacht. Dus geen aanval op jou persoonlijk.
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

Zen

Bericht door Zen » zo sep 23, 2012 14:28

Emiel schreef:Maar is dat niet het gevolg van het huidige 'systeem' dat mensen tegen elkaar opzet.[/i] Zijn mensen van nature juist niet het tegenovergestelde van egoistisch.
Nee. Het systeem is voortgekomen uit en blijft standhouden door egoïsme en collectief antropocentrisme. Er moet heel wat gebeuren in het collectieve bewustzijn en de mentaliteit van mensen willen we onszelf kunnen bewegen in de richting van altruïsme, waarschijnlijk het hoogst haalbare voor de mens.
Emiel schreef: Ik bedoel, als iedereen nou hetzelfde zou hebben en er geen vernietigend economisch systeem zou bestaan, zouden mensen dan niet veel verdraagzamer en vredelievender zijn?
Zo simpel steekt de wereld niet in elkaar. Zodra er sprake is van tegengestelde belangen (en dat duurt zelden erg lang) kiezen mensen al snel voor eigenbelang, vaak zelfs als dat dus (in ernstige mate) ten koste gaat van de belangen van anderen.
Cut cold stone with a warm heart

Violet

Bericht door Violet » zo sep 23, 2012 14:58

Butternutkin schreef:...Je gaat niet eerst op de gekst mogelijke manieren stemmen binnenhalen om daarna je eigen ideeën uit te voeren...
Kan je voorbeelden geven?

Violet

Bericht door Violet » zo sep 23, 2012 15:03

Debat over de verkiezingsuitslag.

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/imag ... jrJe5ttNyR

Vóór Wilders is Samsom aan het woord en hij staat nu al met een mond vol tanden als het gaat om waar te maken wat hij in de verkiezingsstrijd heeft geroepen.

Violet

Bericht door Violet » zo sep 23, 2012 16:04

Geef mij de combinatie Partij voor de Vrijheid en Partij voor de Dieren maar.

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... a0vJedz6-A

Alle dieren vrij!

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » zo sep 23, 2012 16:12

Violet schreef:
Butternutkin schreef:...Je gaat niet eerst op de gekst mogelijke manieren stemmen binnenhalen om daarna je eigen ideeën uit te voeren...
Kan je voorbeelden geven?
Ja hoor, meerdere zelfs :) Dat over de Islam dus bijvoorbeeld, inclusief zijn 'film'. Er staan wel honderd uitspraken op internet. Hier een mooie van Wikiquote:

"Premier Mark Rutte en Geert Wilders clashten op donderdag 22 september 2011 nadat Rutte verwijten had gemaakt richting Wilders dat Wilders' partijgenoot Raymond de Roon de Turkse premier Erdogan de week ervoor een islamitische aap genoemd had. Premier Rutte nam daar afstand van, maar dat het op die manier gezegd werd werd ontkend door Wilders.

Wilders: "Het was Pechtold die zei: een islamitische aap, het was mijn collega die zei: daar komt de islamitische aap uit de mouw. En hij heet... Inderdaad. Maar dat is beeldspraak."
Rutte: "Maar dat is dan toch zo."
Wilders: "Dat is de beeldspraak."
Rutte: "Ach!"
Wilders: "Ja, wat ach? Doe eens normaal man!"
Rutte: "Doe eens normaal man? Doe lekker zelf normaal! Tsjongejonge..."
Wilders: "Lezen voordat u wat zegt!"
Rutte: "Ik zou zeggen doet u zelf eens normaal. Meneer Wilders. Je kunt toch niet praten over de premier van Turkije als een islamitische aap. Dat is toch een idiote uitspraak!"
Wilders: "Doe eens normaal en rustig man!"
Rutte: "Ik ben hier volkomen rustig." "

Verder nog een aantal mooie over haat:

"

"Niet alle moslims zijn terroristen, maar alle terroristen zijn wel moslims."
Bron: onbekend
Commentaar op de aanslagen van 11 september 2001

"Als ik minister van Binnenlandse Zaken ben, zou ik het verbod op hoofddoekjes de dag na mijn installatie nog laten ingaan. En laat daarna de hoofddoekjes maar wapperen op het Malieveld. Ik lust ze rauw."
Bron: HP/De Tijd (6 februari 2004)

"Niks integratie. Assimilatie!"
Bron: HP/De Tijd (6 februari 2004)

"Ik ga er als eerste met cement en stenen heen om die moskeeën dicht te metselen."
Bron: Dagblad De Limburger (4 september 2004)"

Etc. etc. etc.

Ik vind hem ongenuanceerd optreden, hij doet hatelijke en racistische uitspraken tegenover moslims, en dat spreekt bepaalde mensen aan. Als je kijkt naar een SGP bijvoorbeeld, die houden ook niet van moslims hoor, maar die hoor je dit soort dingen niet zeggen. Dat bedoel ik met populistisch.
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

Violet

Bericht door Violet » zo sep 23, 2012 16:34

Dank je voor de moeite.

Die aapuitspraak was inderdaad beeldspraak, dus niets aan de hand. Ik zie het overigens niet als een voorbeeld van:
Verder zie ik in je andere voorbeelden geen haat. Wel afkeer en dat is toch anders.

Violet

Bericht door Violet » zo sep 23, 2012 16:39

Butternutkin schreef:Als je kijkt naar een SGP bijvoorbeeld, die houden ook niet van moslims hoor, maar die hoor je dit soort dingen niet zeggen. Dat bedoel ik met populistisch.
Geweldig! Wil ik het partijprogramma lezen van de SGP en wat krijg je dan?
Partijprogramma SGP schreef:Beste bezoeker,

Fijn dat u belangstelling hebt voor de SGP en de standpunten van onze partij.

Eén van die standpunten betreft de zondag. Dat is de eerste dag van de week, de dag van de opstanding van Christus, die we in het bijzonder wijden aan de dienst van God. Bovendien is de zondag een rustdag, een geschenk van God waar we dankbaar voor mogen zijn in een jachtige tijd als de onze. Een dag om op adem te komen. Tegen deze achtergrond is de SGP-site op zondag ‘gesloten’.

Uiteraard bent u van maandag tot en met zaterdag hartelijk welkom op onze SGP-site.

Staatkundig Gereformeerde Partij
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... wTr3-fS0vw

Renee1137

Bericht door Renee1137 » zo sep 23, 2012 16:46

De SGP is in ieder geval wel erg rechtlijnig in de opvattingen, met de site dicht op zondag. Geen hypocrisie daar!

Maar een christen die beweert dat de Koran zo'n agressief boek is... kijk naar je eigen heilige geschriften zou ik zeggen.
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Emiel

Bericht door Emiel » zo sep 23, 2012 17:10

Gekke fundies daar bij de SGP :wink:

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » zo sep 23, 2012 17:19

Violet schreef:Debat over de verkiezingsuitslag.

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/imag ... jrJe5ttNyR

Vóór Wilders is Samsom aan het woord en hij staat nu al met een mond vol tanden als het gaat om waar te maken wat hij in de verkiezingsstrijd heeft geroepen.
Samsom heeft zeker straks wat uit te leggen, maar het is afwachten wat die binnenhaalt. Hij zal zeker ook grote dingen moeten geven. Samsom heeft wel in de verkiezing gezegd dat hij niets aan de kiezer beloofd.

Dit in tegenstelling tot Wilders steeds die bv. vorige keer vasthield mbt AOW. Maar dat was een kwartier na verkiezingsuitslag al verbroken die belofte.

Violet

Bericht door Violet » zo sep 23, 2012 17:25

Vegantastic schreef:Dit in tegenstelling tot Wilders steeds die bv. vorige keer vasthield mbt AOW. Maar dat was een kwartier na verkiezingsuitslag al verbroken die belofte.
Dat was een opoffering om vast te kunnen houden aan andere punten. Niet leuk voor de kiezer die om het AOW punt op de PVV gestemd heeft, natuurlijk.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » zo sep 23, 2012 17:26

Violet schreef:Geef mij de combinatie Partij voor de Vrijheid en Partij voor de Dieren maar.

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... a0vJedz6-A

Alle dieren vrij!
Hoezo combinatie. Dat gaat gewoon niet.

PvdD is voor een levenslang houdverbod voor dierenmishandelaars
De PVV zegt dat ook te zijn, maar stemmen wel tegen motie die het zou bewerkstelligen (zo zie je maar weer dat ze het ene zeggen en het andere doen...)

PvdD is tegen de bio-industrie.
De PVV heeft er alles aan gedaan de bio-industrie het hand boven de hoofd te houden.

De PvdD is tegen circussen met dieren
De PVV vind circusmensen eerlijke mensen die beschermd moeten worden tegen mensen die dieren uit het circus willen.

PvdD tegen mishandeling van dieren voor vermaak en traditie
PVV niet tegen mishandelen van dieren voor vermaak/traditie, tenzij het om ritueel slachten gaat

De PvdD is tegen onverdoofd (ritueel) slachten
De PVV is tegen ritueel slachten... (dus niet zozeer tegen het dierenleed, maar hun standpunt is meer gericht op het ritueel).

PvdD tegen lange diertransporten
PVV niet tegen lange diertransporten

En zo nog vele dingen op te noemen.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » zo sep 23, 2012 17:27

Violet schreef:
Vegantastic schreef:Dit in tegenstelling tot Wilders steeds die bv. vorige keer vasthield mbt AOW. Maar dat was een kwartier na verkiezingsuitslag al verbroken die belofte.
Dat was een opoffering om vast te kunnen houden aan andere punten. Niet leuk voor de kiezer die om het AOW punt op de PVV gestemd heeft, natuurlijk.
Als het 1 van de punten was geweest, dan was het prima. Maar het ging hier om een punt waar die juist een enorm harde belofte over gedaan had. Hij had het als breekpunt. En dat is wel wat anders dan als je dat niet zo bestempeld.

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » zo sep 23, 2012 17:28

Violet schreef:
Butternutkin schreef:Als je kijkt naar een SGP bijvoorbeeld, die houden ook niet van moslims hoor, maar die hoor je dit soort dingen niet zeggen. Dat bedoel ik met populistisch.
Geweldig! Wil ik het partijprogramma lezen van de SGP en wat krijg je dan?
Partijprogramma SGP schreef:Beste bezoeker,

Fijn dat u belangstelling hebt voor de SGP en de standpunten van onze partij.

Eén van die standpunten betreft de zondag. Dat is de eerste dag van de week, de dag van de opstanding van Christus, die we in het bijzonder wijden aan de dienst van God. Bovendien is de zondag een rustdag, een geschenk van God waar we dankbaar voor mogen zijn in een jachtige tijd als de onze. Een dag om op adem te komen. Tegen deze achtergrond is de SGP-site op zondag ‘gesloten’.

Uiteraard bent u van maandag tot en met zaterdag hartelijk welkom op onze SGP-site.

Staatkundig Gereformeerde Partij

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... wTr3-fS0vw
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ik ben ook net zo min fan van SGP als PVV. Laat dat duidelijk zijn. Maar Violet, ik probeer het echt te begrijpen. Heb jij iets tegen moslims of zijn het de andere dingen van de PVV die je aanspreken? Zoals ik al zei, SP is ook anti-Europa, en als je voor milieu/dieren gaat kun je toch beter op PvdD stemmen denk ik. Ik snap het gewoon niet denk ik.
Linda mcCartney

Plaats reactie