De verkiezingen; wat stemt de veganist?

Veganisme en religie/spiritualiteit. Filosofie. En andere onderwerpen mbt veganisme.

Moderators: Rick, jet, Rorrim

Plaats reactie
Violet
Leefwijze: veganist

De verkiezingen: wat stemt een veganist?

Bericht door Violet » zo sep 23, 2012 17:36

Ik zou graag de combinatie zien van het partijprogramma van de PVV met alle punten en meer van het partijprogramma van de PvdD daarin gerealiseerd.

Butternutkin

Re: De verkiezingen; wat stemt de veganist?

Bericht door Butternutkin » zo sep 23, 2012 17:49

Maar wat is het dan precies dat je zo aanspreekt aan het programma van de PVV?
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

Violet

Re: De verkiezingen: wat stemt een veganist?

Bericht door Violet » zo sep 23, 2012 17:51

Butternutkin schreef:Ik ben ook net zo min fan van SGP als PVV. Laat dat duidelijk zijn. Maar Violet, ik probeer het echt te begrijpen. Heb jij iets tegen moslims of zijn het de andere dingen van de PVV die je aanspreken? Zoals ik al zei, SP is ook anti-Europa, en als je voor milieu/dieren gaat kun je toch beter op PvdD stemmen denk ik. Ik snap het gewoon niet denk ik.
Ik ben het grotendeels met het partijprogramma van de PVV eens en daar staat veel meer in dan alleen het hoofdstuk over immigratie en moslims. Ik heb net als Geert Wilders totaal niets tegen moslims of wie dan ook, maar ik ben Nederlander en woon in Nederland en ik wil dat Nederland Nederland blijft. Ik wil niet dat moslims of wie dan ook Nederland, en dus mij, hun regels gaan opleggen.

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » zo sep 23, 2012 17:55

Maar hoe/waarom zou dat dan gebeuren?
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

Violet

Bericht door Violet » zo sep 23, 2012 17:55

Butternutkin schreef:Maar wat is het dan precies dat je zo aanspreekt aan het programma van de PVV?
Dat is wel erg veel om op te noemen, maar hier is het programma.

Violet

De verkiezingen: wat stemt een veganist?

Bericht door Violet » zo sep 23, 2012 18:03

Butternutkin schreef:Maar hoe/waarom zou dat dan gebeuren?
Bijvoorbeeld als je als homo- of lesbischstel niet hand in hand durft te lopen in je eigen woonplaats, omdat je bang bent in elkaar geslagen te worden door mensen die uit andere landen vandaan hier zijn komen wonen (of een volgende generatie daarvan) die een geloof hebben die homosexualiteit als taboe ziet.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » zo sep 23, 2012 18:23

Violet schreef:
Bijvoorbeeld als je als homo- of lesbischstel niet hand in hand durft te lopen in je eigen woonplaats, omdat je bang bent in elkaar geslagen te worden door mensen die uit andere landen vandaan hier zijn komen wonen (of een volgende generatie daarvan) die een geloof hebben die homosexualiteit als taboe ziet.
Maar wat vind je dan er van dat de PVV geld krijgt van orthodoxe joodse groeperingen? Deze hebben het ook niet zo op homo's en zien vrouwen meestal als minderwaardig. Maar daarnaast geven die geld om ook in NL invloed te hebben. Is dat niet hetzelfde?

Violet

Bericht door Violet » zo sep 23, 2012 18:29

Vegantastic schreef:
Violet schreef:
Maar wat vind je dan er van dat de PVV geld krijgt van orthodoxe joodse groeperingen? Deze hebben het ook niet zo op homo's en zien vrouwen meestal als minderwaardig. Maar daarnaast geven die geld om ook in NL invloed te hebben. Is dat niet hetzelfde?
Ja, dat is een punt waar ik dus ook geen raad mee weet.

Maar tot nog toe heb ik niet vernomen dat homo's in elkaar geslagen worden door Joden...

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » zo sep 23, 2012 18:36

Violet schreef:
Vegantastic schreef:
Violet schreef: Bijvoorbeeld als je als homo- of lesbischstel niet hand in hand durft te lopen in je eigen woonplaats, omdat je bang bent in elkaar geslagen te worden door mensen die uit andere landen vandaan hier zijn komen wonen (of een volgende generatie daarvan) die een geloof hebben die homosexualiteit als taboe ziet.
Ja, dat is een punt waar ik dus ook geen raad mee weet.

Maar tot nog toe heb ik niet vernomen dat homo's in elkaar geslagen worden door Joden...
http://www.jta.org/news/article/2012/08 ... y-violence

Er was onlangs wel een incident met een meisje in Israel die belaagd was door orthodoxe joden omdat ze zich niet goed bedekte. Dat bericht was hele wereld rond gegaan.

Het veroordelen van homo's door joodse orthodoxen lijkt mij ook al erg genoeg m.i.

Violet

Bericht door Violet » zo sep 23, 2012 18:39

Violet schreef:
Butternutkin schreef:Ik ben ook net zo min fan van SGP als PVV. Laat dat duidelijk zijn. Maar Violet, ik probeer het echt te begrijpen. Heb jij iets tegen moslims of zijn het de andere dingen van de PVV die je aanspreken? Zoals ik al zei, SP is ook anti-Europa, en als je voor milieu/dieren gaat kun je toch beter op PvdD stemmen denk ik. Ik snap het gewoon niet denk ik.
Ik ben het grotendeels met het partijprogramma van de PVV eens en daar staat veel meer in dan alleen het hoofdstuk over immigratie en moslims. Ik heb net als Geert Wilders totaal niets tegen moslims of wie dan ook, maar ik ben Nederlander en woon in Nederland en ik wil dat Nederland Nederland blijft. Ik wil niet dat moslims of wie dan ook Nederland, en dus mij, hun regels gaan opleggen.
En ik zie het dus ook niet zitten dat Europa/Brussel Nederland de regels gaat voorschrijven. Wat ik al eerder zei: Dan kan ook de PvdD (en elke andere partij) niet veel meer bereiken.

Violet

Bericht door Violet » zo sep 23, 2012 18:41

Vegantastic schreef:Er was onlangs wel een incident met een meisje in Israel die belaagd was door orthodoxe joden omdat ze zich niet goed bedekte. Dat bericht was hele wereld rond gegaan.
Een incident Israël. Niet in Nederland, dus.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » zo sep 23, 2012 19:39

Violet schreef:
Vegantastic schreef:Er was onlangs wel een incident met een meisje in Israel die belaagd was door orthodoxe joden omdat ze zich niet goed bedekte. Dat bericht was hele wereld rond gegaan.
Een incident Israël. Niet in Nederland, dus.
Klopt, maar ik pakte het algemeen op omdat vanuit die hoek Wilders financiele steun krijgt.

Violet

Bericht door Violet » zo sep 23, 2012 20:21

O, op die manier.
Weet jij meer over die financiële steun? Kun je mij daar iets over vertellen?

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » zo sep 23, 2012 20:45

Violet schreef:Weet jij meer over die financiële steun? Kun je mij daar iets over vertellen?
Alleen dat hij geld krijgt van buitenlandse orthodoxe joodse organisaties.

Violet

Bericht door Violet » zo sep 23, 2012 20:47

Ja, dat heb ik ook gehoord. Dat zullen dan ook zijn belangrijkste informateurs zijn.

Emiel

Bericht door Emiel » zo sep 23, 2012 21:18

Ach, ze hebben toch allemaal een geheime agenda die handpuppets. De corporaties en de banken hebben de politiek in een wurggreep, check de uitslag van de verkiezingen. Ik weet niet hoe ze het hebben gedaan, maar ik geloof nooit dat er zoveel mensen VVD en PVDA hebben gestemd, onmogelijk.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » zo sep 23, 2012 22:17

Emiel schreef:Ach, ze hebben toch allemaal een geheime agenda die handpuppets. De corporaties en de banken hebben de politiek in een wurggreep, check de uitslag van de verkiezingen. Ik weet niet hoe ze het hebben gedaan, maar ik geloof nooit dat er zoveel mensen VVD en PVDA hebben gestemd, onmogelijk.
In ons systeem is het lastig de verkiezingen te manipuleren op grote schaal. Dus dat geloof ik niet. Op straat kwam ik veel mensen tegen die nu PvdA gingen stemmen terwijl hun hart ergens anders lag. Ze gingen strategisch stemmen.

JesseL

Bericht door JesseL » ma sep 24, 2012 7:39

Ik wil me niet teveel in deze discussie mengen, aangezien ik echt helemaal niks met de PVV heb.
Maar ik wil er toch wel op wijzen dat naast al genoeg redenen die hier genoemd zijn waarom de PVV niet deugt, de PVV ook de grootste tegenstander van natuur en biodiversiteit is. Zij hebben de grootste oppositie gevoerd tegen het Oostvaarderswold in Flevoland. De verbindingsstrook tussen de Oostvaardersplassen en de Veluwe wat van groot belang is voor de dieren in de Oostvaardersplassen en voor de biodiversiteit van Nederland en zelfs Europa. Ook zijn zij de grootste tegenstanders van windenergie en andere groene energie. En vinden duurzaamheid maar een linkse hobby.
Ik zie die partij gewoon het verst mogelijk afstaan van het veganisme. En dus ook het verst van de PvdD.

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » ma sep 24, 2012 10:10

Violet schreef:
Ik denk dat je je niet zo bang moet laten maken door wat tegenwoordig onder de verzamelnaam 'moslims' wordt gestopt. Natuurlijk is er een botsing van culturen, en natuurlijk zitten er rotte appels tussen die mensen lastig vallen of zelfs bedreigen/schade toebrengen. Maar het is echt niet zo dat 'moslims' of welke immigranten dan ook maar te pas en te onpas mensen in elkaar slaan. Ik weet niet waar jij woont, maar ik woon hartje stad. Ik merk dat het vaak juist de mensen zijn die niet in zo'n gebied wonen die bang zijn hiervoor. Ik denk soms echt dat Wilders aan paranoïde schizofrenie lijdt. Hij is toen hij jonger was ergens in een Islamitisch land geweest geloof ik, en nu denkt hij dat die mensen hier het roer komen overnemen. Koekoek. Die mensen komen hier ook gewoon om een beetje te werken en een beter leven te krijgen hoor. En ja, als je zelf uit een of ander mini bergdorp komt dan begrijp je er allemaal maar weinig van. Dat heeft tijd nodig. Buiten dat, denk je dat landen als de Verenigde Staten het ooit toe zouden laten dat de Islam zich uitbreidt naar een westers land? Die staan al klaar hoor, shoot first, ask questions later.

Wilders zegt dat alle terroristen moslims zijn, terroristen heb je van elke tak/beweging. Zefs veganisten. Weet je nog wie Pim Fortuyn uiteindelijk vermoord heeft? Juist, dat was geen moslim...
Linda mcCartney

Violet

Bericht door Violet » ma sep 24, 2012 10:25

We hebben waarschijnlijk verschillende pilletjes gegeten... :grin:

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/imag ... qtkOdpz-1I

Plaats reactie