De verkiezingen; wat stemt de veganist?

Veganisme en religie/spiritualiteit. Filosofie. En andere onderwerpen mbt veganisme.

Moderators: Rick, jet, Rorrim

Plaats reactie
Emiel
Leefwijze: veganist

Re: De verkiezingen: wat stemt een veganist?

Bericht door Emiel » ma sep 24, 2012 10:29

Butternutkin schreef: Weet je nog wie Pim Fortuyn uiteindelijk vermoord heeft? Juist, dat was geen moslim...
Klopt dat was een 'blanke dierenactivist', die in opdracht van de overheid werkte. Je gelooft toch niet dat het net zo'n 1-mansactie is geweest als de Kennedy-moord hè?

Maar ik ben wel met je eens dat je je niet gek moet laten maken door wat er in MSM (en door familie en vrienden!) wordt gezegd over moslims/allochtonen. Ik woon al 9 jaar in een buurt met (naar schatting) 60/70% mensen uit een ander land (Polen/Turken/Afrikanen/etc.) en ik heb nog nooit problemen gehad. Het ligt er helemaal aan hoe je zelf naar de wereld kijkt. Oh, ik heb ook weleens dagen dat ik iedereen vervloek en dan vind ik die hangjongeren in m'n portiek ook fucking irritant, maar dan weet ik dat dat voornamelijk aan mezelf ligt op dat moment, want ze zijn verder gewoon altijd relekst.

Je moet je ordeel baseren op je eigen ervaring en niet op wat anderen verkondigen, dat is alleen maar de mening van die ene persoon.

9/11 was an inside job, geen aanval van de islam op het Westen, maar sindsdien is iedereen verstijft van angst voor die enge moslims. Dat hebben ze dus goed voor elkaar, dat mensen bang voor elkaar worden. Laat je daar niet door meeslepen...

Violet

Re: De verkiezingen; wat stemt de veganist?

Bericht door Violet » ma sep 24, 2012 10:54

Zo, het is maandag, ik mag nu weer het Verkiezingsprogramma lezen van de SGP.

Na er een vlotte blik op geworpen te hebben kan ik concluderen dat de SGP bij mij nog steeds niet in aanmerking komt om op te stemmen.

De SGP is voor gezinnen, tegen abortus, tegen het homohuwelijk en tegen euthanasie...

Naar mijn mening zijn er al meer dan voldoende mensen op aarde.
'Gaat heen en vermenigvuldigt u.' Nou, zo is het wel genoeg!

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » ma sep 24, 2012 12:55

Emiel schreef:9/11 was an inside job, geen aanval van de islam op het Westen, maar sindsdien is iedereen verstijft van angst voor die enge moslims. Dat hebben ze dus goed voor elkaar, dat mensen bang voor elkaar worden. Laat je daar niet door meeslepen...
Onzin. Er is geen enkel bewijs voor.

Violet

Bericht door Violet » ma sep 24, 2012 13:07

Marcel Messing. Wij Worden Wakker. Info 9/11

In het begin hapert de video even, later niet meer.

Emiel

Bericht door Emiel » ma sep 24, 2012 15:24

Vegantastic schreef:
Emiel schreef:9/11 was an inside job, geen aanval van de islam op het Westen, maar sindsdien is iedereen verstijft van angst voor die enge moslims. Dat hebben ze dus goed voor elkaar, dat mensen bang voor elkaar worden. Laat je daar niet door meeslepen...
Oh, maar als je overal een bewijs voor wilt hebben dan ben je nog wel even bezig. In principe weet je niets zeker, ook al zeggen honderd wetenschappers dat iets zo is.

Als je even wat tijd neemt om op internet te gaan zoeken dan kom je genoeg dingen tegen die je ernstig aan het twijfelen kunnen brengen. Zelf denk ik dat het onmogelijk is dat een aantal woestijnbewoners twee gigantische vliegtuigen, in één van de meest beveiligde landen, kunnen kapen en ze met uiterste precisie in twee wolkenkrabbers kunnen vliegen, die ook nog eens allebei instorten. Om maar te zwijgen over WTC7...

Maar, ieder zijn mening. Misschien is het wel zo gegaan als ze ons hebben verteld.... NOT! :mrgreen:

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » ma sep 24, 2012 20:13

Emiel schreef:
Vegantastic schreef:
Oh, maar als je overal een bewijs voor wilt hebben dan ben je nog wel even bezig. In principe weet je niets zeker, ook al zeggen honderd wetenschappers dat iets zo is.
Je mag geloven wat je wilt natuurlijk.
Als je even wat tijd neemt om op internet te gaan zoeken dan kom je genoeg dingen tegen die je ernstig aan het twijfelen kunnen brengen.
Nee niet echt. Genoeg langs zien komen, maar is allemaal vergezocht. En er zijn ook tegenargumenten.
Zelf denk ik dat het onmogelijk is dat een aantal woestijnbewoners twee gigantische vliegtuigen, in één van de meest beveiligde landen, kunnen kapen en ze met uiterste precisie in twee wolkenkrabbers kunnen vliegen, die ook nog eens allebei instorten. Om maar te zwijgen over WTC7...
Je vergeet dat die al-qaida actie een operatie was waar jaren planning over heen gegaan is. Het is niet dat ze zo even het vliegtuig ingestapt zijn. En er zijn vaker kapingen geweest enzo. Dus het is niet ondenkbaar dat het ze gelukt is. En zo goed was de beveiliging ook weer niet. Zelfs na 9/11 kon iemand met bom in vliegtuig daar.

Waarom de wolkenkrabbers in konden storten is ook zeer logisch te verklaren. Oud gebouw, verzwakte constructie door impact en enorme hitte. WTC7 is ook al verklaard. Maar goed...

Emiel

Bericht door Emiel » ma sep 24, 2012 20:19

Vegantastic schreef:Oud gebouw, verzwakte constructie door impact en enorme hitte. WTC7 is ook al verklaard. Maar goed...
Oud? 28 jaar vind ik niet echt oud en het was niet van hout gemaakt zeg maar..

We gaan inmiddels wel behoorlijk offtopic en ik wil je ook niet overtuigen ofzo. Ik weet ook niet wat er echt is gebeurd, maar ik vind het stinken. Hier nog een korte video met alle feiten op een rij.

Violet

Bericht door Violet » ma sep 24, 2012 20:30

Emiel

Bericht door Emiel » ma sep 24, 2012 20:54

Tot slot nog even dit artikel, waarin een hoop 'conspiracy theories' worden weerlegd. Ook zeer interessant om even te lezen.

Zen

Bericht door Zen » di sep 25, 2012 14:27

Emiel schreef:
Butternutkin schreef: Weet je nog wie Pim Fortuyn uiteindelijk vermoord heeft? Juist, dat was geen moslim...
Klopt dat was een 'blanke dierenactivist', die in opdracht van de overheid werkte. Je gelooft toch niet dat het net zo'n 1-mansactie is geweest als de Kennedy-moord hè?
Meen je dit echt? Je hebt echt iets te lang op het Pim Fortuijn forum rondgehangen denk ik als dat zo is. Of teveel sensatieboekjes gelezen van rechtspopulistische complotdenkers. ;)

Volkert was ook echt een type die veel op had met de overheid... :D
Emiel schreef:Oh, ik heb ook weleens dagen dat ik iedereen vervloek en dan vind ik die hangjongeren in m'n portiek ook fucking irritant, maar dan weet ik dat dat voornamelijk aan mezelf ligt op dat moment, want ze zijn verder gewoon altijd relekst.
Raar dat je jezelf daar achteraf de 'schuld' van geeft. Het heeft een reden dat je ze irritant vindt. Misschien is dat gevoel wel gewoon terecht? Waarom zou je veel begrip moeten kunnen opbrengen voor kansloze figuren die in je portiek staan te niksen? :)

Emiel schreef: 9/11 was an inside job, geen aanval van de islam op het Westen
Tja... je bent er wel stellig van overtuigd maar helaas is hiervoor totaal geen sluitend bewijs (en ja ik heb genoeg complotfilmpjes gezien for my lifetime). Volgens mij is het aanzienlijk wijzer om te stellen dat we nooit zullen weten wat er toen precies gebeurd is... dat er in de officiële lezing informatie niet klopt of bewust is achtergehouden zou heel goed kunnen, maar dat is nog heel wat anders dan beweren dat het een vooropgesteld plan was van de autoriteiten in de VS om hun eigen bevolking aan te vallen met als doel 'de vijand' de schuld te geven en zo oorlog te rechtvaardigen. Er is vast een motief aan te koppelen (oil, riches) maar andere partijen hadden/hebben zeker zulke sterke motieven vanwege het buitenlandse beleid van de VS in de afgelopen decennia.

Die film van nu 'Innocence of Muslims' moeten we geloven dat dat ook een 'inside job' is van de US government? Als je diplomatieke missies worden aangevallen en ambassadepersoneel de dood vindt door toedoen van dolgedraaide moslims dan heb je immers weer een mooie reden om in die landen eens huis te houden in het belang van je imperialistische agenda.
Cut cold stone with a warm heart

Zen

Bericht door Zen » di sep 25, 2012 14:33

Emiel schreef:Ik weet niet hoe ze het hebben gedaan, maar ik geloof nooit dat er zoveel mensen VVD en PVDA hebben gestemd, onmogelijk.
Misschien heb je een te hoge pet op van de mensen in Nederland? Het verbaast mij namelijk niets. Mensen stemmen in grote meerderheid voor hun eigen korte termijn belangen en zijn bovendien bang voor verandering, laat staan het idee van drastische veranderingen.

Zen

Bericht door Zen » di sep 25, 2012 14:42

Butternutkin schreef:terroristen heb je van elke tak/beweging. Zefs veganisten. Weet je nog wie Pim Fortuyn uiteindelijk vermoord heeft? Juist, dat was geen moslim...
"One man's terrorist is another man's freedom fighter"

Renee1137

Bericht door Renee1137 » di sep 25, 2012 17:21

Emiel schreef:Ik weet niet hoe ze het hebben gedaan, maar ik geloof nooit dat er zoveel mensen VVD en PVDA hebben gestemd, onmogelijk.
Een enorm deel was strategisch stemmers. Beetje jammer, ik heb toch liever een veel-partijen systeem als een paar reuzen.
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Violet

De verkiezingen: wat stemt een veganist?

Bericht door Violet » di sep 25, 2012 20:22

Als die twee reuzen tot goede compromissen komen, gaan ze het misschien nog wel heel aardig doen.

Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes » di sep 25, 2012 22:01

Kennelijk gaat het goed tussen de twee, dus laten we het hopen.

Ik ben nu het programma van de SGP door aan het lezen. Hun standpunten had ik al eens bekeken, maar ik wil graag dingen horen die niet beargumenteerd zijn met "in de Bijbel staat" of "God zegt". De uitspraken over het 'homohuwelijk' en adoptie door twee ouders van hetzelfde geslacht vind ik ronduit walgelijk. Het valt me nog mee dat er geen sociale controle inclusief steniging zonder proces vooraf hoeft te komen op mensen die zich 'verdacht homofiel' gedragen. Als het homohuwelijk je niet bevalt, dan trouw je niet met iemand van hetzelfde geslacht, zo simpel is het. Hetzelfde geldt voor euthanasie. Als je tegen euthanasie bent, dan pleeg je het niet. Ik kan werkelijk niet begrijpen waarom je voor een ander zou moeten beslissen of diegene wel of niet klaar is met het leven, als ze zelf ook hun mening kunnen geven. Abortus idem, dat is een gevalletje van lichamelijke integriteit. Nee, ik kan me echt absoluut niet in hun breekpunten vinden.
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.

Renee1137

Bericht door Renee1137 » wo sep 26, 2012 18:21

Appelmoes schreef: Als het homohuwelijk je niet bevalt, dan trouw je niet met iemand van hetzelfde geslacht, zo simpel is het. Hetzelfde geldt voor euthanasie. Als je tegen euthanasie bent, dan pleeg je het niet.
Je neemt me de woorden uit m'n mond. Ik snap wel dat ze ons willen redden van hel en verdoemenis enzo, maar ik vind dat we daar alsnog zelf voor mogen kiezen :)
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

TonyJello

De verkiezingen: wat stemt de planteneter?

Bericht door TonyJello » do sep 27, 2012 20:51

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » za sep 29, 2012 20:11

He jongens, ik vind Emiel alleen maar leuker worden sinds ik op dit forum lees :lol: Altijd een beetje jammer dat mensen complottheorieën afwijzen alleen maar omdat het complottheorieën zijn. Ik geloof zelf al vanaf dag 1 heu-le-maal niks van Osama Bin Laden. Kom op zeg, d'r zit echt niet ergens een schurk met een tulband in een grot video's van zichzelf op te nemen die vervolgens in handen van wereldleiders terecht komen. Dat is toch gewoon fictie?

Violet, ik had niet serieus verwacht dat SGP iets voor jou is. Wel leuk dat je gekeken hebt :) Maar woon je hartje (rand)stad of niet?

@ Appelmoes: juist het feit dat het zo goed gaat tussen die twee maakt mij een beetje ongerust. Het zal niet de eerste keer zijn dat PvdA al zijn mooie beloftes laat waaien.
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

Emiel

Bericht door Emiel » zo sep 30, 2012 11:30

Violet

Bericht door Violet » zo sep 30, 2012 18:03

Butternutkin schreef:Violet, ik had niet serieus verwacht dat SGP iets voor jou is. Wel leuk dat je gekeken hebt :)
Nee, SGP is niets voor mij. Nu niet en nooit niet, maar informatie heb ik nodig om mijn mening te vormen, natuurlijk.

Plaats reactie