De verkiezingen; wat stemt de veganist?

Veganisme en religie/spiritualiteit. Filosofie. En andere onderwerpen mbt veganisme.

Moderators: Rick, jet, Rorrim

Plaats reactie
Vegantastic
Site Admin
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: De verkiezingen; wat stemt de veganist?

Bericht door Vegantastic » ma okt 01, 2012 0:48

Butternutkin schreef:He jongens, ik vind Emiel alleen maar leuker worden sinds ik op dit forum lees :lol: Altijd een beetje jammer dat mensen complottheorieën afwijzen alleen maar omdat het complottheorieën zijn. Ik geloof zelf al vanaf dag 1 heu-le-maal niks van Osama Bin Laden. Kom op zeg, d'r zit echt niet ergens een schurk met een tulband in een grot video's van zichzelf op te nemen die vervolgens in handen van wereldleiders terecht komen. Dat is toch gewoon fictie?
Ik wijs ze niet af omdat het complottheorien zijn. Ik hou juist van complottheorien :) Een van mijn favo films is ook conspiracy theory :) Maar complot theorien die ontkracht zijn, zijn gewoonweg sprookjes als je daar in gelooft.

ps. die video's werden uitgebracht via verschillende pro-islam kanalen. Niet bij wereldleiders.

Emiel

Bericht door Emiel » ma okt 01, 2012 9:25

Vegantastic schreef:Maar complot theorien die ontkracht zijn, zijn gewoonweg sprookjes als je daar in gelooft.
Dat is wel zo.

Emiel

Bericht door Emiel » ma okt 01, 2012 20:32

TonyJello

Bericht door TonyJello » za okt 06, 2012 18:18

Met het vertrek van Jolande Sap en de verdere problemen binnen de partij zullen GroenLinks-stemmers wel zeer teleurgesteld zijn.

JesseL

Bericht door JesseL » zo okt 07, 2012 19:06

Bij ons in de Provinciale Staten van Flevoland is zelfs de fractievoorzitter van GroenLinks overgelopen naar D66, zonder zijn zetel op te geven. Dat is pas echt bizar en kiezersbedrog!

TonyJello

Bericht door TonyJello » zo okt 07, 2012 19:08

Nou zeg!

TonyJello

Bericht door TonyJello » ma okt 08, 2012 12:22

Ayaan Hirsi Ali was gisteravond bij Brandpunt op tv. (Vanaf 15 minuten).

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/imag ... vFXk_XAwqC

@rno

Bericht door @rno » ma okt 08, 2012 18:11

TonyJello schreef:Ayaan Hirsi Ali was gisteravond bij Brandpunt op tv. (Vanaf 15 minuten).

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/imag ... vFXk_XAwqC

Wat moet ik hier horen?
Zodra je vega wordt, moet je een strijd voeren met je smaak en met je sociale omgeving. De meeste mensen op dit forum hebben die strijd gewonnen.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » di okt 09, 2012 0:56

@TonyJello: kan je mss het nut aangeven van naar Ayaan Hirsi Ali te linken?

TonyJello

De verkiezingen; wat stemt de veganist?

Bericht door TonyJello » di okt 09, 2012 9:38

Ja, Voilet heeft hier als enige aangegeven dat ze PVV heeft gestemd en veel mensen begrepen niet waarom, en zien Geert Wilders als een overdreven extremist, maar Ayaan zegt duidelijk dat de groep moslims groot is en dat het belangrijk is dat landen hun recht van meningsuiting niet moeten laten aantasten. Ik denk dat Ayaan weet waar ze het over heeft. Daarom wilde ik het plaatsen. Er wordt toch ook flink gemoord in diverse landen om een cartoon of een film? Dat is toch niet normaal? Ayaan vraagt zich ook af waarom moslims die tegen dat grote geweld zijn hun mening niet laten horen.

Emiel

Bericht door Emiel » di okt 09, 2012 10:11

TonyJello schreef:Er wordt toch ook flink gemoord in diverse landen om een cartoon of een film? Dat is toch niet normaal?
Nee, moorden om een beetje olie is echt veel normaler :?

Ik vind die Ayaan maar een maf wijf, zit lekker interessant te doen vanuit een wolkenkrabbert in NY.

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » di okt 09, 2012 13:11

Dat doen die Moslims niet omdat ze niet net als zij op de zwarte lijst die extremistische Moslims altijd op zak hebben willen staan.

Laat Ayaan maar fijn genieten van haar man en kind, daar heb ik niks op tegen. Ze heeft jaren haar best gedaan in de politiek en ook nog eens een rotjeugd gehad. Ik snap best dat ze nu even een keer voor zichzelf kiest.
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

Zen

Bericht door Zen » di okt 09, 2012 14:02

Butternutkin schreef:Altijd een beetje jammer dat mensen complottheorieën afwijzen alleen maar omdat het complottheorieën zijn.
Nee, niet omdat het complottheorieën zijn maar omdat het niet bewezen en niet aannemelijke, laat staan de meest waarschijnlijke scenario's zijn.
Butternutkin schreef:Ik geloof zelf al vanaf dag 1 heu-le-maal niks van Osama Bin Laden.
Osama Bin Laden bestaat, er is volgens mij redelijk wat bewijs voor zijn bestaan als persoon - dus ik weet niet wat er precies te geloven valt. Als je refereert aan wat allemaal aan hem wordt toegeschreven, dàt kun je in twijfel trekken.
Butternutkin schreef:Kom op zeg, d'r zit echt niet ergens een schurk met een tulband in een grot video's van zichzelf op te nemen die vervolgens in handen van wereldleiders terecht komen. Dat is toch gewoon fictie?
Dus als hij niet in 'een grot' had gezeten dan was het geloofwaardiger geweest? Veel van dergelijke video's zijn overigens eerst de wereld ingestuurd via nieuwe media (lees: Internet). Dat kan iedereen doen tegenwoordig, remember? Je kunt het fictie noemen maar ik vind het dan wel vermakelijk om te lezen dat je rechtlijnige en zelfs ronduit paranoïde 'Inside Job' complottheorieën wel een serieuze overweging waard vindt...

Butternutkin schreef:Het zal niet de eerste keer zijn dat PvdA al zijn mooie beloftes laat waaien.
Welke mooie beloftes doet de PvdA?
Cut cold stone with a warm heart

Zen

Bericht door Zen » di okt 09, 2012 14:09

Emiel schreef:
TonyJello schreef:Er wordt toch ook flink gemoord in diverse landen om een cartoon of een film? Dat is toch niet normaal?
Je ontwijkt de vraag en stelt er een ander kwaad tegenover. Lijkt me niet de juiste manier om een discussie te voeren.

Bovendien is het niet een beetje olie, maar heel veel olie. :D ;)

Emiel

Bericht door Emiel » di okt 09, 2012 17:47

Zen schreef:
Emiel schreef:
Je ontwijkt de vraag en stelt er een ander kwaad tegenover. Lijkt me niet de juiste manier om een discussie te voeren.
Is dat zo? Nou in dat geval;

Ik weet niet of er nou persé zoveel extra gemoord wordt vanwege die cartoon/film, volgens mij verzinnen ze altijd wel iets om te moorden of om iemand te stenigen..
Zen schreef:Bovendien is het niet een beetje olie, maar heel veel olie. :D ;)
Ja dat zeg ik, olie :)

Zen

Bericht door Zen » di okt 09, 2012 18:43

Emiel schreef: Is dat zo? Nou in dat geval;

Ik weet niet of er nou persé zoveel extra gemoord wordt vanwege die cartoon/film, volgens mij verzinnen ze altijd wel iets om te moorden of om iemand te stenigen..
Nou goed dat je tot die conclusie bent gekomen maar om de oorspronkelijke vraag -van Tony Jello- te herhalen; hoe normaal is dat? Als in, is dat moreel te verantwoorden en zo ja op welke gronden / volgens welke logica?

Emiel

Bericht door Emiel » di okt 09, 2012 20:58

Zen schreef:
Emiel schreef: Is dat zo? Nou in dat geval;

Nou goed dat je tot die conclusie bent gekomen maar om de oorspronkelijke vraag -van Tony Jello- te herhalen; hoe normaal is dat? Als in, is dat moreel te verantwoorden en zo ja op welke gronden / volgens welke logica?
Ik vind het in ieder geval niet normaal, maar het is wel meteen het probleem met religie.

Tevens zou het heel misschien ook zo kunnen zijn, dat er in dit soort gevallen sprake van opzettelijke uitlokking kan zijn, om mensen en naties tegen elkaar op te zetten. Zou gezien de (recente) geschiedenis geen verrassing zijn.

Emiel

Bericht door Emiel » wo okt 10, 2012 19:43

Laatst gewijzigd door Emiel op do okt 11, 2012 9:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » wo okt 10, 2012 21:50

Zorg zou wat mij betreft ook wel meer kunnen liggen in het zelfde idee als de grootste vervuiler betaald.
Ik hoor/zie mensen uit omgeving die met een verkoudheidje al naar de huisarts gaan. En preventie zou eigenlijk nog beter werken, maar daar investeert men weer weinig in.

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » wo okt 10, 2012 23:19

Vegantastic schreef:Zorg zou wat mij betreft ook wel meer kunnen liggen in het zelfde idee als de grootste vervuiler betaald.
Ik hoor/zie mensen uit omgeving die met een verkoudheidje al naar de huisarts gaan. En preventie zou eigenlijk nog beter werken, maar daar investeert men weer weinig in.
Ja doei, de ene mens is toch gewoon vaker ziek dan de ander :)

Ik ben het met je eens dat er veel meer nadruk op preventie mag liggen. Ik ben ook best voor bijvoorbeeld een verhoging van ziektekosten voor rokers/mensen met veel overgewicht en gratis aanbod van hulp bij afkicken/afvallen hoor.
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

Plaats reactie