De verkiezingen; wat stemt de veganist?

Veganisme en religie/spiritualiteit. Filosofie. En andere onderwerpen mbt veganisme.

Moderators: Rick, jet, Rorrim

Plaats reactie
TonyJello
Leefwijze: veganist

Re: De verkiezingen; wat stemt de veganist?

Bericht door TonyJello » do okt 11, 2012 8:05

De een is vaker ziek dan de ander, dat is zo, maar daar zal een oorzaak voor zijn en dáár moet naar gekeken worden. En er zijn mensen die voor elk wissewasje naar de dokter gaan en dat kost klauwen vol geld en dat maakt de wachtlijsten langer en de huishartsen ongeduldiger en de echte zieken lijden weer extra door de zwakken en misselijken.

De oorzaken van onbalans moeten aangepakt worden dan hoeven er ook niet zoveel gore en dure medicijnen voorgeschreven te worden.

JesseL

Bericht door JesseL » do okt 11, 2012 9:03

Misschien beginnen met nog meer aandacht voor borstvoeding. Kinderen die lang borstvoeding krijgen hebben een bewezen hogere weerstand dan flesvoedingskinderen (en is vanuit vegan oogpunt ook beter uiteraard). Natuurlijk kan je ook ziek worden met borstvoeding, maar het scheelt wel. Nu zijn ouders vaak te lui voor borstvoeding en dan mag de maatschappij de extra kosten van die keuze de rest van dat kind zijn leven ophoesten.

Sowieso zou ongezond eten ook harder aangepakt moeten worden, om te beginnen met het hoge btw tarief daarop toepassen.

Emiel

Bericht door Emiel » do okt 11, 2012 9:10

JesseL schreef:Sowieso zou ongezond eten ook harder aangepakt moeten worden, om te beginnen met het hoge btw tarief daarop toepassen.
Lijkt me een strak plan!

Renee1137

Bericht door Renee1137 » do okt 11, 2012 13:04

Ik las ergens: Misschien moeten we minderen met het belasten van dingen die niet per se onwenselijk zijn (inkomen e.d.) en dat compenseren met meer belasting op dingen die wel onwenselijk zijn (milieuvervuiling e.d.)
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Ananas

Bericht door Ananas » do okt 11, 2012 13:32

JesseL schreef:Misschien beginnen met nog meer aandacht voor borstvoeding. Kinderen die lang borstvoeding krijgen hebben een bewezen hogere weerstand dan flesvoedingskinderen (en is vanuit vegan oogpunt ook beter uiteraard). Natuurlijk kan je ook ziek worden met borstvoeding, maar het scheelt wel. Nu zijn ouders vaak te lui voor borstvoeding en dan mag de maatschappij de extra kosten van die keuze de rest van dat kind zijn leven ophoesten.
Ik heb sowieso 2 jaar borstvoeding gehad maar ben toch vaak ziek... maarja dat is natuurlijk geen statistiek. Je hebt wel een punt. En zeker als mensen dan wel melk van een koe gaan geven aan hun kind, ipv de eigen melk.

Wat ik achterlijk vind is dat er een eigen bijdrage voor psychiatrische gezondheidszorg betaald moet worden, terwijl niemand ooit zelf heeft gekozen om zo'n probleem te ontwikkelen. En ondertussen moet jan en alleman maar meedokken aan alle hartinfarcten, longkanker en diabetes medicijnen. Zo scheef.

TonyJello

De USA-verkiezingen: wat stemt een veganist?

Bericht door TonyJello » wo nov 07, 2012 9:56

Barack Obama! :ole:

Een prima overwinningstoespraak, maar de vooruitgang en de verbeteringen zijn maar op één diersoort gericht.

Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes » wo nov 07, 2012 10:43

TonyJello schreef: Een prima overwinningstoespraak, maar de vooruitgang en de verbeteringen zijn maar op één diersoort gericht.
Zoals altijd... vermoeiend gewoon. De mensen die het zo mooi over 'social justice, compassion & respect' hebben, kan ik meestal alleen maar heel hard uitlachen.

Wat verhogingen betreft: ik vind het eerlijk gezegd heel vreemd dat ongezond eten niet evenzwaar belast wordt als roken. Ook zou er veel meer aandacht moeten worden gegeven aan de schadelijke effecten. Rokers betalen al ontzettend veel - logisch ook, die kunnen ze flink uitmelken, want ze zijn verslaafd - en weten precies wat voor risico ze aangaan. Ongezond eten daarentegen... tja.
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.

Emiel

Bericht door Emiel » wo nov 07, 2012 12:25

Ik ben allang blij dat Romney geen president is geworden. Dan waren dierenrechten de minste van je zorgen geweest...

TonyJello

De USA-verkiezingen...

Bericht door TonyJello » wo nov 07, 2012 12:56

Ja, zo is dat! De griezel!

DeVegetarische

Bericht door DeVegetarische » wo nov 07, 2012 15:09

Ik vind ze allebei niks, maar Obama nét ietsje minder. Romney roept ook zo'n antipathie op bij me, en zoals hij zijn eigen volk minacht... bah.
Mijn naam is een beetje achterhaald :)

Brent

Bericht door Brent » vr mei 23, 2014 20:22

Ewald Engelen (econoom) legt uit waarom hij lijstduwer werd voor de Partij voor de Dieren:

https://decorrespondent.nl/1139/waarom- ... 1-f6e7d661
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

Mystique

Bericht door Mystique » za mei 24, 2014 10:20

Ik heb Groen Links gestemd. De 2e kandidaat, ene Judith. Heb op internet gevonden dat zij vegetariër is en aangezien GL net iets minder anti Europa bij mij overkwam van PvdD is mijn keuze op haar gevallen. Maar ik ben natuurlijk wel blij dat PvdD nu waarschijnlijk eindelijk een zetel gaat krijgen.

Brent

Bericht door Brent » za okt 03, 2015 18:47

OOPSIE! http://www.veganisme.org/forum/viewtopi ... =27&t=9983

In Engeland wordt het interessant om op Labour te gaan stemmen met de nieuwe partij-aanvoerder Jeremy Corbyn en zijn schaduwminister voor milieu-zaken Kerry McCarthy die vegan is:

http://www.telegraph.co.uk/news/earth/a ... rming.html

https://twitter.com/KerryMP

Dit gaat ernstige conccurentie betekenen voor de Green Party.

Het lijkt wel of ze daar de SP met de PvdD combineren in Labour, iets om jaloers op te worden?
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

Plaats reactie