Problemen van veganisten

Veganisme en religie/spiritualiteit. Filosofie. En andere onderwerpen mbt veganisme.

Moderators: Rick, jet, Rorrim

Plaats reactie
Martine
Moderator

Re: Problemen van veganisten

Bericht door Martine » za okt 31, 2015 7:56

De meeste vegan ouders die ik ken laten hun kinderen snoep verzamelen en ruilen daarna wat niet vegan is om met vegan snoep of een cadeautje. Het onvegan snoep geven ze weg aan anderen.

Zelf heb ik alvast uitdeelverpakkingen van Goody Goodstuff, Skittles en Fruittella Dummies gehaald om uit te delen.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

@rno
Leefwijze: veganist

Bericht door @rno » za okt 31, 2015 13:23

@rno schreef:

Mandarijntjes of gelatinevrij snoepgoed (dit zie ik steeds meer).

Zie hier: http://www.katja.nl/portfolio/2-veggie/
Zodra je vega wordt, moet je een strijd voeren met je smaak en met je sociale omgeving. De meeste mensen op dit forum hebben die strijd gewonnen.

Martine
Moderator

Bericht door Martine » za okt 31, 2015 20:55

Helaas doen ze er nog steeds wel bijenwas overheen, dus de meeste varianten zijn niet vegan. Alleen die met suiker of een zuur laagje aan de buitenkant, waar ze geen glansmiddel voor nodig hebben zijn zonder bijenwas: https://gewoonvegan.nl/?s=katja
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

jet
Moderator

Bericht door jet » zo nov 01, 2015 20:12

Ik had mandarijntjes (met enge gezichtjes) en rozijntjes om uit te delen.
Vrienden van me zeiden dat zij mandarijntjes stom vonden, en dat ze die vroeger altijd weggooiden als ze die kregen.
Ik vond ze vroeger juist het lekkerst.....
Dus toch doorgezet, en bij het eerste clubje kindjes aan de deur: "oh, lekker, mandarijntjes!" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ha!
En op 3 na zijn alle mandarijntjes opgegaan, terwijl mijn vriend stiekem van die Lidl mini's in de bak erbij had gegooid (van die nepmarsjes enzo :( )
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

@rno

Bericht door @rno » ma nov 02, 2015 7:48

De ouders zijn je dankbaar, de tandartsen niet.
Zodra je vega wordt, moet je een strijd voeren met je smaak en met je sociale omgeving. De meeste mensen op dit forum hebben die strijd gewonnen.

Plaats reactie