Problemen van veganisten

Veganisme en religie/spiritualiteit. Filosofie. En andere onderwerpen mbt veganisme.

Moderators: Rick, jet, Rorrim

DeVegetarische
Leefwijze: veganist

Re: Problemen van veganisten

Bericht door DeVegetarische » za okt 13, 2012 21:12

Het hangt ook wel van veel dingen af, zoals je baan. Of je met veel mensen/door mensen gebruikte dingen in contact komt. Dat voegt veel risico toe!
Mijn naam is een beetje achterhaald :)

TonyJello

Bericht door TonyJello » za okt 13, 2012 21:27

Dat klopt, maar toen ik in het zwembad werkte, waar de omstandigheden gunstig zijn om ziek te worden: hoge temperatuur, hoge vochtigheidsgraad, chloorlucht, veel kleine (hoestende en proestende) kinderen, een nat badpak om je natte lijf en heel veel je keel belasten door hard praten en roepen, was ik nooit ziek, terwijl mijn collega's regelmatig ziek waren en ik dus ook nog eens regelmatig hun lessen moest overnemen en overuren draaide of in mijn pauze door werkte.

Emiel

Bericht door Emiel » zo okt 14, 2012 9:53

Voor werkgevers zijn we dus eigenlijk gewoon heel interessant :wink:

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » zo okt 14, 2012 11:00

Renee1137 schreef:Ik vind het toch ook wel opvallen dat de link tussen veganisme en verkoudheid-loosheid zo vaak gemaakt wordt. Ik bedoel, het kan maar gevoel of toeval zijn, maar toch... Bijna iedereen is de afgelopen 2 weken wel ziek geweest, het heerst enorm, en ik en mijn vriend hebben helemaal niks!
Ik ben 2 weken ziek al. Eerst een griep en daarna verkoudheid. Maar ik heb mss wel niet zo goed voor mijzelf gezorgd. Ik word iig nog wel ziek zo nu en dan. Maar de verkoudheid voor veganisme was heel anders qua ervaring dan nu. Toen had ik enorm veel last van slijmvorming enzo. Mss kwam dat door de zuivel destijds.

Overstand

Bericht door Overstand » do jan 16, 2014 20:41

Ik ben al 3 jaar niet meer ziek geweest.

Ok, ik ben gevloerd. Zo een grote jongen.
Maar daarom tekst ik niet.

Het zou fijn zijn als ik zondag vroeg op me benen sta. IIk heb griep

Ik gebruik geen paracetamol, ook geen andere dope. Pijn kan ik hebben, ik heb geen ander keuze.

Anyway, ik heb zo gezocht op internet of er natuurlijke middelen zijn om evt. pijn weg te nemen in me keel, hoofd, me neus is beschadigd :(

O.a wat ik vind, pisses me off! kippensoep, honing
Alles wat me zou kunnen helpen, please.

Alles natuurlijk, ik vraag me af wat kurkuma zou doen op me neus :D

Ik ga morgen stoppen met me neus snuiten, ga ik me keel gebruiken

Zou iemand asjeblieft zijn of haar ervaringen met me, ons willen delen?

Superbedankt!
Laatst gewijzigd door Overstand op do jan 16, 2014 22:18, 3 keer totaal gewijzigd.

sillygirl

Bericht door sillygirl » do jan 16, 2014 20:45

gorgelen met zout water kan helpen tegen keelpijn (of anders is het in elk geval wel gezond!), en je kunt ook je neus ermee spoelen (opsnuiven en weer uit :P ) . Heeft mild ontsmettend effect en voorkomt ook irritatie door droge slijmvliezen e.d. Peper is oo kgoed, lekker pittig eten of idd peper erbij doen in je gorgelwater :lol: Doet pijn weet ik wel uit ervaring...

ik heb dat trouwens met alcohol, als ik meer dan 2 glazen drink heb ik de volgende dag echt het gevoel alsof ik doodmoe ben en half verkouden (gelukkig trekt het soms toch bij). die dingen verzieken je weerstand denk ik ook vaak...

Overstand

Bericht door Overstand » do jan 16, 2014 20:48

misschien moet ik me toch over me zoutfixatie overheen zetten

thanks Silly voor je experience ;) ur awesome.

ARTHUR

Bericht door ARTHUR » vr jan 17, 2014 11:02

In navolging van SillyGirl: Tomaten in de pan, rode pepers erbij en flink wat knoflook. Even verwarmen, in de blender en opeten/drinken. Doe ik altijd bij griepverschijnselen en het werkt!

Beterschap.

Mystique

Bericht door Mystique » vr jan 17, 2014 12:38

En goed sporten en stomen (met bijv. Kamille). Alle ziektekiemen er goed uit zweten.

Overstand

Bericht door Overstand » vr jan 17, 2014 14:54

Thanks guys.

jullie zijn awesome. You guys make me believe I can do this tot zondag.

In ieder geval,

ik heb zout gegorgeld, hielp niet echt, maar misschien vanavond nog een x. Snuiven vond ik toch een beetje te hardcore haha

Arthur, dat wat je zegt, ik moet vanavond me dwingen om langs Jumbo te gaan voor grapefruit, dus ik neem dan ook bakje tomaten. Heb nog maar 1 tomaat in huis. Heb zeer scherpe pepers. En genoeg knoflook. Dus dat gaan we zeker doen.

Op moment heb ik net geen 150gr kamille in kokend water gedaan, is aan het stomen. Zo even doen ;) ik heb me zakdoeken gereed.

En zondag is een mooie dag (ik zou echt blij zijn als een kind) om hard te lopen, zodat ik maandag op been ben.

Dat zou perfect zijn.

Nogmaals thanks allemaal!

Rorrim
Moderator

Bericht door Rorrim » vr jan 17, 2014 15:31

Wat ook goed helpt bij het vrijmaken van luchtwegen is salie. Even laten trekken in kokend water, dan de dampen inhaleren en de 'thee' drinken, driemaal daags. De thee is (na licht afkoelen) ook geschikt om de keel en mond te spoelen. Het heeft tevens een anti-biotische werking en helpt tegen ontstekingen. Er wordt zelfs beweerd dat het kruid demonen verdrijft. Hoe dan ook, ik heb er goede ervaringen mee.

Veel sterkte!
Veganisme bewijst de redelijkheid temidden van waanzin.

Overstand

Bericht door Overstand » ma jan 20, 2014 11:09

Rorrim schreef:Er wordt zelfs beweerd dat het kruid demonen verdrijft.
Ik denk dat ik begrijp wat je hiermee bedoelt. :)

Brchj

Bericht door Brchj » di jan 21, 2014 9:17

Ja misschien nog wel meer kruiden, gember ofzo?

Ik heb even gegoogled, thuis heb ik zo'n boek 1001 natuurlijke remedies, maar daar was geen inkijkexemplaar van op internet, dus ik heb gezocht naar natuurlijk remedie keelpijn, kreeg ik dit
Staat onder andere zoutoplossing bij, gember, en op google is nog wel meer te vinden. Succes ermee!
Lieve Nugget! <3
Clover

Sas

Bericht door Sas » ma jan 27, 2014 8:04

Gelukkig heb ik niet zoveel contact met andere mensen... Dus ik kom zulke 'problemen' nauwelijks tegen... :)

:govegan:

Sas

Bericht door Sas » ma jan 27, 2014 8:59

Overstand schreef: Anyway, ik heb zo gezocht op internet of er natuurlijke middelen zijn om evt. pijn weg te nemen in me keel, hoofd, me neus is beschadigd :(
Superbedankt!
Gember. Is een natuurlijk pijnstiller omdat het de ontstekingsreactie remt. Je kunt er thee van zetten bijvoorbeeld. Werkt prima voor een aantal uurtjes. Is natuurlijk niet zo sterk als ibuprofen, maar het verlicht wel degelijk pijn. Ik gebruikte het wel eens bij kiespijn.

Overstand

Bericht door Overstand » di jan 28, 2014 19:16

haha :)

salle, gember,

wat ben ik van mezelf toch al goed bezig!

thanks guys.

u r helpful, ook voor anderen later.

eno2

Bericht door eno2 » za apr 26, 2014 18:05

Jammer dat het humoristisch moet zijn.
Eet wat goed is voor de planeet

Overstand

Bericht door Overstand » za apr 26, 2014 21:31

u gotta be able to smile through all this bullshit (2Pac)

eno2

Bericht door eno2 » za apr 26, 2014 23:47

Ik beschik hier niet over het gesofistikeerde winkel& restaurant -aanbod dat veganisten tegenwoordig genieten in de Lage Landen. Ik moet het stellen met niets op dit kleine eiland. Niets. Veganisme is op zich al zeer beperkend, maar als er geen winkels&restaurants zijn...Ik zou er nog kunnen om lachen als het niet was van het ergste van het erge:
ik ben te lui geworden om zelf te koken voor mij alleen, en de kant en klare maaltijden die normale eters overal kunnen krijgen zouden ideaal voor me zijn. Dan zou ik nogal een beetje kunnen lachen...Dan moet je weten dat ik in een omgeving leef van vissers in een van de nog weinig bewaarde authentieke vissersdorpen van weleer, alle dagen grote keus van verse vis recht uit zee, van de coöperatieve, en ik ben gek op vis, die ik al 30 jaar niet meer eet. Om je dood te lachen...
Eet wat goed is voor de planeet

ARTHUR

Bericht door ARTHUR » zo apr 27, 2014 8:54

Oh, dat kan ik mij voorstellen, eno2! Maar hoe doe je dat nu met maaltijden? Want te lui om voor jezelf te koken en geen veganistisch aanbod. Tenmisnte; er zijn wel groenten en fruitsoorten, lijkt mij?

Plaats reactie