schommelen als leefstijl

Veganisme en religie/spiritualiteit. Filosofie. En andere onderwerpen mbt veganisme.

Moderators: Rick, jet, Rorrim

Plaats reactie
jaapn
Leefwijze: veganist

schommelen als leefstijl

Bericht door jaapn » do feb 13, 2014 8:11

Sinds ik veganist werd, zo'n 26 jaar geleden, heb ik een obsessie gekregen voor het bewegen op muziek vnl schommelen op de grond bij de radio. Voor mij is het uitgegroeid tot een leefstijl waar ik me weet te overleven tegen de totaal crazy buitenwereld, waar ik geen enkele compromis mee kan sluiten. Ik ging wel naar discos en houseparties maar voelde me er vaak niet thuis. Ik werd door die leefstijl erg verguisd en onbegrepen en bleef daardoor er ook niet cool onder. Als kind was ik al een enorme hoofdbonker en werd dit als afwijkend gezien, ik ben door het veganisme bewegen op muziek weer als normaal gaan beschouwen. Maar het probleem blijft, veganisme wordt velen door als afwijkend beschouwd en obsessief bewegen op muziek ook. Ik hoop op dit forum mensen te ontmoeten die mijn probleem weten te relativeren.

Overstand

Re: schommelen als leefstijl

Bericht door Overstand » do feb 13, 2014 10:32

dude why you even fucking care?

ik bedoel als ik op een dag 6 uur in de trein heb gezeten

bonk ik laaste paar uur met me hoofd net zo hard, I dont fucking care,

of als je van die trappen hebt, waar je als je sprint heel hard geluid maakt, maak ik het hardst geluid, its psychological om in beweging te komen :D niet dat het voor mij uitmaakt, als dan van die gefrustreerde mensen kijken, i dont fucking care,

u shouldnt either.

Als jij graag op muziek beweegt, en ik snap niet goed de link tussen veganisme, maar als het voor jou werkt, why u fucking care?

Homie, zodra je tijd op is, believe me, u shouldnt have fucking cared

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » do feb 13, 2014 11:56

Welkom!

Wat bedoel je met schommelen? Stilstaand/zittend dansen?
Ik dans de hele dag door op de radio, ook wieg ik wel eens mee in een kassarij :P

Martine
Moderator

Bericht door Martine » do feb 13, 2014 12:38

Ik snap niet wat het met veganisme te maken heeft, maar doe vooral waar je je prettig bij voelt :)

Joodse mensen schommelen vaak tijdens het bidden: http://www.youtube.com/watch?v=IsX5t_wYoYM
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

jojo

Bericht door jojo » do feb 13, 2014 13:15

Hahahaha!! Overstand! Jij weet het treffend te relativeren! :)

jaapn

Bericht door jaapn » do feb 13, 2014 14:29

Bedankt voor de reacties, de link tussen veganisme en bewegen op muziek is misschien niet duidelijk, voor mij was dat ik me schoner voelde en duidelijk bevrijdde van andere obsessies. Ik zit tegenwoordig niet meer op de grond of op een gewone stoel te wiebelen maar in een echte schommelstoel :D

MrGreen
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door MrGreen » di apr 29, 2014 21:30

Ha, ik dacht dat je bedoelde op de schommel, in de speel- of achtertuin zeg maar. Wat ik overigens ook nog altijd zeer relaxend vind...

Maar joh - conformeren om het conformeren vind ik behoorlijk stom, en ik zie geen enkele reden waarom bewegen op muziek, of schommelen, of een geheel concert weggeven met een wortel als microfoon (kijk, een link met veganisme ;-) ) NIET een acceptabele tijdsbesteding is. Alleen een stijve hark beweegt nooit op muziek, denk ik zelf.

"Sheep* do not own themselves, do not own their lives."
Je kunt niet je eigen leven leiden EN opgenomen worden in de massa / door iedereen geaccepteerd en geliefd worden.
*metafoor voor conformerende mensen, not actual sheep!

Overigens ben ik een type dat in de trein airdrumt en playbackt en, als het even kan, hardop meezingt op straat.

Iedereen is raar, alleen doen de meesten net alsof ze dat niet zijn.

Gezien je als veganist toch al raar bent... who cares? ;-)

Trouwens, als je het mediteren noemt gaat iedereen er ineens heel anders over denken... joh, dan ben je superrrrrhip!
Mensen zijn raar.
Voor mij is het uitgegroeid tot een leefstijl waar ik me weet te overleven tegen de totaal crazy buitenwereld
Dat, trouwens, vind ik wel heel herkenbaar.
Wie de ellende van de wereld herkent en erkent heeft hoe dan ook iets nodig om niet onredbaar gek van wanhoop te worden.

"The world. The injured world."
~Cunningham, Specimen Days

Plaats reactie