Hippies en/of bohemians?

Veganisme en religie/spiritualiteit. Filosofie. En andere onderwerpen mbt veganisme.

Moderators: Rick, jet, Rorrim

Plaats reactie
MrGreen
Leefwijze: part-time veganist

Hippies en/of bohemians?

Bericht door MrGreen » di apr 29, 2014 21:22

OK... ik vrees dat ik zwaar aan vooroordelen lijdt, zij het wel superpositieve vooroordelen.

In mijn hoofd gaat het zo:

hippie = voor liefdevolle en respectvolle omgang met mens, dier, en milieu, voor vrede, tolerantie, vrijheid, en rechtvaardigheid.

Vrije seks, drugs, en bepaalde muziek hoort er voor mij niet per se bij, ik denk echt aan de peace & love filosofie (ik ben zelf een christen-hippie en dat vind ik heel vanzelfsprekend, vanuit die liefde-idee).

veganist = voor liefdevolle en respectvolle omgang met al wat leeft ofwel mens, dier, en milieu; voor vrede, rechtvaardigheid, tolerantie en vrijheid.

Dus als ik denk aan veganisten, en trouwens ook wel een beetje aan de stereotypische veganistische kleding (hennep, bijvoorbeeld), verwacht ik eigenlijk dat elke veganist ook wel een beetje hippie is.

Nu denk ik: dat zal vast niet kloppen. Want je hebt ook rechtlijnige, niet-relaxte, prekerige veganisten die met een stereotypische hippie nogal zouden botsen. Bijvoorbeeld.

Vind jij jezelf een beetje hippie?

& eigenlijk precies dezelfde vraag met een soort van zelfde redenering-in-mijn-hoofd:
Vind jij jezelf een beetje bohemian?

Martine
Moderator

Re: Hippies en/of bohemians?

Bericht door Martine » di apr 29, 2014 22:08

Hmm, ik ben wel een beetje alternatief, maar niet zo hippie-achtig. Atheist, skeptic, wetenschapper. Ik draag vrij 'normale' kleding, geen hennep, wel veel tweedehands. Liefst niet te netjes en niet te hip, gewoon jeans, shirtjes, vestjes etc.

Totaal niet bohemian ook. Heel monogaam, introvert, rustig, nerdy. Ik doe mijn best om niet rechtlijnig en prekerig zijn.

Er zijn al verschillende draadjes over dit soort onderwerpen, en daaruit blijkt dat er vegans in alle soorten en maten bestaan, net als 'gewone' mensen. ;)

Misschien vind je dit ook leuk, faces of vegans: https://www.youtube.com/watch?v=24dR4RTLZD4
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Plaats reactie