Dilemma

Veganisme en religie/spiritualiteit. Filosofie. En andere onderwerpen mbt veganisme.

Moderators: Rick, jet, Rorrim

Plaats reactie
Overstand
Leefwijze: veganist

Re: Dilemma

Bericht door Overstand » di jun 24, 2014 21:50

ARTHUR schreef:Overstand, het was als voorbeeld bedoeld en niet persoonlijk, ga daar vooral vanuit. Als er homo of Jood had gestaan, had ik mij aangesproken kunnen voelen. En het is aan beide partijen te bedenken wat ‘kunnen’ je een volgende keer laat doen.
Itt jou Arthur, zou ik bij een voorbeeld waarin een groep gekwetst kan worden, al zijn het homo's waaraan ik zelf niet aan toehoor, opkomen voor zoiets, zeker op een forum zoals deze, en zeker als dat door iemand wordt gedaan die onder de mom van vegan doorgaat. Ik voelde me niet persoonlijk aangesproken, maar persoonlijk voor de groep die onrecht wordt aangedaan en versterkt door anderen hier op forum die het gelezen hebben en er relaxt mee kunnen zijn, en sommigen misschien niet eens bij stil hebben gestaan.

Silly heeft eigenlijk alles al gezegd, maar goed. Ik vind jammer dat er van jou zo een reactie komt.

gr.

ARTHUR

Bericht door ARTHUR » di jun 24, 2014 22:12

Wacht even, ik keur het niet goed; ik wilde enkel verduidelijken (voor zover ik dat kan en mag). In de context kan ik het hebben maar als uitspraak op zichzelf staand is het een onfatsoenlijke. Daarom ook mijn laatste zin.

Enfin, we moeten elkaar en elkaars reacties nu niet gaan veroordelen. Zo was mijn reactie naar jou niet bedoeld, eerder steunend.

Overstand

Bericht door Overstand » wo jun 25, 2014 6:07

ik veroordeel je reactie niet Arthur, op een of ander manier i like it, vanuit jou wie je bent gezien,

ik vond alleen jammer dat je mij op je stoel zette (1), en dan de hele emotie 'vergat' (2) dat bij zoiets vrijkomt wat het zeer bemoeilijkt om rationeel te 'kunnen doen', laat staan bij een volgende x.

Ik had echt 2 dagen nodig na dit om me weer recht te trekken.

ARTHUR

Bericht door ARTHUR » wo jun 25, 2014 6:39

Duidelijk. Ik heb de impact onderschat, vergeef mij mijn directheid. En dank.

Overstand

Bericht door Overstand » wo jun 25, 2014 10:24

ach vergeet het (;

normaal ben ik veels te sterk voor deze dingen.

A ik ben nog steeds clean
B de context had een impact, dat ik hier op forum juist kom om van zulke dingen te ontsnappen.

en C

je hoeft je excuses niet aan te bieden, je hebt niets gedaan waarvoor ik je zou moeten vergeven, en ja dankjewel praten heeft toch geholpen (:

Overstand

Bericht door Overstand » wo jun 25, 2014 12:36

i dont wanna end up in this mens dilemma (:

fuck it jonge ik leef gewoon me beautiful leven (L)

Plaats reactie