Gezondheid

Veganisme en religie/spiritualiteit. Filosofie. En andere onderwerpen mbt veganisme.

Moderators: Rick, jet, Rorrim

Plaats reactie
foppe
Leefwijze: veganist

Re: Gezondheid

Bericht door foppe » za jul 12, 2014 20:34

Framboos schreef:Hm, blijft voor mij hetzelfde als zeggen: ach, hoe slecht kan roken nou zijn, mijn opa werd er 110 mee.

Dat onderzoek van Sillygirl vind ik veel overtuigender. :)
Rookschade kun je ongedaan maken door verder gezond te leven, en je kunt geluk hebben met je genen; ik acht het minder waarschijnlijk dat er mensen zijn die zelf epa/dha kunnen produceren in hun Maag-darm-kanaal. ;)

Framboos

Bericht door Framboos » zo jul 13, 2014 9:05

Dot heeft volgens mij niet veel zin. Let's agree to disagree. Jij vindt één voorbeeld prima, ik vind n=1 niks zeggen.

foppe

Bericht door foppe » zo jul 13, 2014 10:53

Framboos schreef:Dot heeft volgens mij niet veel zin. Let's agree to disagree. Jij vindt één voorbeeld prima, ik vind n=1 niks zeggen.
Nee, ik geloof dat je me verkeerd begrijpt. Ik vind 1 voorbeeld prima, gegeven dat al dat geneuzel over het essentieel zijn van epa/dha uit algen toch al ontkracht is. Ik schreef mijn eerste reactie op Endopleeg met o.a. het artikel waar Sillygirl naar verwees in mijn achterhoofd, maar ik linkte er niet naar omdat ik me op dat moment nog niet realiseerde dat endopleeg alles dat zij zelf niet al "weet" afdoet als onwaar. (Wat ze uit haar forumlidmaatschap hoopt te halen zit ontgaat me volledig: ze vraagt niks, denkt alles beter te weten, en lijkt ook de links of lezingen niet te bekijken die (o.a. ik) haar hadden gegeven mbt de gezondheidsgevolgen van het eten van ei/vis. Het enige dat ik haar consistent zie doen is bevestiging zoeken -- de reden waarom ze dit topic heeft gestart -- en op de man spelen op het moment dat haar die bevestiging wordt ontzegd.)

Brent

Bericht door Brent » za sep 13, 2014 18:17

Maar liefst een kwart van alle Nederlanders slikt dure medicijnen om maar niet op een plantaardig dieet te hoeven overschakelen.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2672/Wet ... jnen.dhtml

Wat heb ik een hekel aan die hele verrotte zorgindustrie.
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » za sep 13, 2014 18:47

Zo, dat is veel :shock:

Ik probeer altijd zonder medicijnen te leven, omdat ze vaak ook kwaad doen (bijwerkingen).
Ik was 2 weken ziek, hoesten en ontzettende keelpijn. Mijn schoonouders zeiden "ga dan wat halen".
Wat dan? AB werkt toch niet als het een virus is, en zo veel sneller gaat het dan niet over.

Framboos

Bericht door Framboos » zo sep 14, 2014 10:20

Ik las ooit in een column van een Nederlandse die in Frankrijk woonde, dat ze in Frankrijk een hele tas medicijnen mee kreeg, want dan duurde het ziek zijn maar een week in plaats van zeven dagen.. :grin:

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » zo sep 14, 2014 11:54

:lol: :lol: :lol:

Ik ben hier nog niet bij de huisarts oid geweest en dat hou ik zo tenzij er spoed is.

franske
Leefwijze: vegetarier

Bericht door franske » di sep 16, 2014 2:04

Brent schreef:Maar liefst een kwart van alle Nederlanders slikt dure medicijnen om maar niet op een plantaardig dieet te hoeven overschakelen.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2672/Wet ... jnen.dhtml

Wat heb ik een hekel aan die hele verrotte zorgindustrie.
Imo is je opmerking een beetje kort door de bocht. Ik denk dat er idd veel winst op vlak van gezondheid valt te halen, maar je kunt niet alle hart-vaat ziekten ondervangen met plantAardige voeding.
En het is niet de zorgindustrie die bepaald welke levensstijl iemand zich aan meet. De zorg industrie is het vangnet

Brent

Bericht door Brent » di sep 16, 2014 13:21

Zo kort door de bocht is het niet, bij volledig plantaardig etende mensen komen hart- en vaatziekten nauwelijks voor.
Ook is het zo dat de huidige zorgindustrie (grootste deel) een cultuur is van geen verantwoordelijkheid hoeven, willen of kunnen nemen voor je eigen gezondheid.
Het wordt zo vanzelfsprekend gevonden dat je leunt op de zorgindustrie dat je raar wordt aangekeken als je als leek mensen gaat adviseren hoe ze zelf gezond kunnen worden en blijven.

Uiteraard is dit niet los te zien van de hele matrix waarin mensen gevangen zitten en gevangen worden gehouden.
De voedingsindustrie, de zorgindustrie, de hele organisatie van de samenleving om afhankelijkheid in stand te houden, het grijpt allemaal in elkaar (maar staat gelukkig wel op breken).
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

Lisa

Bericht door Lisa » di sep 16, 2014 13:51

Brent schreef: Uiteraard is dit niet los te zien van de hele matrix waarin mensen gevangen zitten en gevangen worden gehouden.
De voedingsindustrie, de zorgindustrie, de hele organisatie van de samenleving om afhankelijkheid in stand te houden, het grijpt allemaal in elkaar (maar staat gelukkig wel op breken).
Pfff ja om moedeloos van te worden.
Denk je echt dat die op breken staat?
Soms denk ik van wel, maar of ze (de grote wereldleiders en de mensen daarachter) dat werkelijk laten gebeuren?
En of mensen echt wel zelf willen gaan nadenken weet ik nog zo net niet.
Uncomfortable truth or comforting lies? Veel mensen blijven toch liever in hun veilige met leugens doordrenkte wereldje leven. Is toch een stuk makkelijker

@rno

Bericht door @rno » di sep 16, 2014 14:54

Hoe lang zal het duren voordat de mensen die roken uitgesloten worden van een ziekteverzekering?
Zodra je vega wordt, moet je een strijd voeren met je smaak en met je sociale omgeving. De meeste mensen op dit forum hebben die strijd gewonnen.

franske
Leefwijze: vegetarier

Bericht door franske » di sep 16, 2014 22:43

@rno schreef:Hoe lang zal het duren voordat de mensen die roken uitgesloten worden van een ziekteverzekering?
Mag, maar onthef ze dan ook van de plicht om zorgpremie af te dragen.

Alcoholisten?
Voetballers??
Mensen die op skie-vakantie gaan?

Framboos

Bericht door Framboos » wo sep 17, 2014 15:53

@rno schreef:Hoe lang zal het duren voordat de mensen die roken uitgesloten worden van een ziekteverzekering?
Ik hoop: nooit. Hoezeer ik roken ook haat.

Plaats reactie