Tinkebell

Veganisme en religie/spiritualiteit. Filosofie. En andere onderwerpen mbt veganisme.

Moderators: Rick, jet, Rorrim

Plaats reactie
marrr
Leefwijze: vegetarier

Tinkebell

Bericht door marrr » di dec 16, 2014 0:46

Lieve Veganisten en andere mensen die dit forum gebruiken,

Ik ben een eerstejaarsstudent aan de School voor Journalistiek. Voor een tijdschrift dat wij maken over grensopzoekende en vernieuwende kunst schrijf ik een artikel over de kunst die Tinkebell maakt. De meeste mensen zullen haar kennen doordat ze tien jaar geleden in de media kwam, omdat ze haar kat had gedood om er een tas van te kunnen maken. Een aantal jaar geleden werd bekend dat deze kat ongeneesbaar ziek was. Ze wilde het dier toen zelf doden, omdat het altijd bang was geweest voor de dierenarts, dus het voelde het beste om haar kat zelf te doden. Maar niet alleen van haar kat heeft ze iets gemaakt. Ook van andere dieren maakt ze kunstwerken, zoals een hond die je binnenstebuiten kan doen zodat het een kat is, dieren in stukjes om blokken heen doen zodat je zelf je dier kan samenstellen. Met deze kunst wilt Tinkebell mensen ervan bewust maken hoe zij met dieren omgaan in de industrie.

Ik zou graag willen weten wat jullie van de kunst vinden die Tinkebell maakt. Kan deze kunst gemaakt worden, of gaat dit te ver?

Groetjes!

ps. de antwoorden die worden gegeven worden dus gebruikt voor een tijdschrift. Dat tijdschrift wordt niet uitgegeven, alleen gemaakt als schoolopdracht. Ook zullen er geen namen bij komen te staan of iets. Maar met de antwoorden helpen jullie mij wel :)

Framboos

Re: Tinkebell

Bericht door Framboos » di dec 16, 2014 11:06

Ik vind het wel grappig om te zien hoe hypocriet iedereen op haar reageert.

Zij maakt van haar kat een handtas! Zegt iemand die vervolgens een hap van een boterham met vleeswaren eet, die vervoerd werd in een leren tas.

Dani
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Dani » di dec 16, 2014 12:51

Wat Framboos inderdaad zegt.
Het is jammer dat ze vaak dieren gebruikt om haar punt duidelijk te maken, maar haar boodschap snap ik wel.
Mensen zijn enorm schijnheilig en hypocriet. Janken om een tas van een kat, maar het gewoon vinden dat er van slang, rund, of geit een tas wordt gemaakt.
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

Lisa
Leefwijze: veganist

Bericht door Lisa » di dec 16, 2014 18:06

Ik had hier nog niet eerder over gehoord. Ben he eens met bovenstaande commentaren, maar vind het toch wel een ziek idee. Je ziet dus ook echt nog een dier? Of is het gewoon een tas zoals een leren tas?

marrr
Leefwijze: vegetarier

Bericht door marrr » di dec 16, 2014 18:09

Nee, je ziet niet het dier. Het is meer het idee van een leren tas. @ Lisa

Plaats reactie