Zien katten aura's en overledenen?

Veganisme en religie/spiritualiteit. Filosofie. En andere onderwerpen mbt veganisme.

Moderators: Rick, jet, Rorrim

Plaats reactie
Violet
Leefwijze: veganist

Zien katten aura's en overledenen?

Bericht door Violet » vr dec 26, 2014 13:27

Ik zie mijn katten wel eens 'iets' rondom mij bekijken. Zien ze dan mijn aura? Maken ze daaruit op hoe ik mij voel of dat ik vriendelijk of gevaarlijk ben?

Ook zie ik mijn katten wel eens naar 'iets' in de kamer kijken wat ik niet zie. Zien ze dan overledenen?

Rick
Site Admin

Re: Zien katten aura's en overledenen?

Bericht door Rick » vr dec 26, 2014 23:11

Het is ontzettend lastig er achter te komen wat een kat (of welk ander dier dan ook) waarneemt en denkt. Ik geloof zelf niet zo in dingen met overledenen en aura's. En als je dit je afvraagt omdat je je kat een bepaalde kant op ziet kijken, ga ik er vanuit dat je aanneemt dat de kat iets ziet. Zien doen katten met hun ogen. En om iets te kunnen zien met je ogen, moet er denk ik ook ergens iets van materie oid zijn. Hoewel het ene dier beter ziet dan het andere, zou het betekenen dat overledenen hoe dan ook waarneembaar zouden moeten zijn. Dat lijkt mij nogal vergezocht. Ik zou niet weten welk iets van een overledenen waargenomen kan worden.
Mensen zijn vaak geneigd dingen door middel van mystieke zaken te verklaren zodra ze er geen andere verklaring voor kunnen vinden. Ik zou het veel eenvoudiger willen verklaren en ik denk dat je kat naar bepaalde dingen op de muur kijkt. Toevallig. Gewoon, omdat ze even voor zich uit zit te dromen.

Violet

Bericht door Violet » za dec 27, 2014 11:17

Ik denk dus wel dat er meer te zien valt dan wij denken en dat katten daar 'gevoelig' voor zijn. Zelf heb ik ooit heel even bij een hond een aura gezien.

Lisa

Bericht door Lisa » za dec 27, 2014 17:44

Ik denk zelf niet dat katten iets van aura's of overledenen zien.
Ik staar ook wel eens naar niets als ik zit te dagdromen.
Wij mensen staren als we dat doen, maar katten die kijken misschien iets gerichter naar 'iets' als ze dagdromen ipv dat ze staren.
Ik geloof ook niet zo in geestverschijningen, misschien dat er wel een 'ziel' of zo achterblijft als je sterft, maar ik denk niet dat dat waarneembaar is in de vorm van het oude lichaam bijvoorbeeld.
Dan zou het misschien meer een soort energie zijn die blijft hangen, maar niet te zien is.
Mijn zusje die heeft een kat en die kan opeens achter iets aanzitten, wat dan later pluisjes of stofjes schijnen te zijn die je alleen ziet zweven als de zon erop schijnt, dat kan het natuurlijk ook zijn, of een stofdraadje aan het plafond die je alleen ziet als er licht op schijnt.

Maar wie weet heb ik het wel verkeerd en zijn er wel degelijk aura's en overleden mensen te zien voor degene die goed kijken.
Valt toch geen eenduidig antwoord op te geven.
Iedereen zal je iets anders vertellen. We'll never know probably. Geloof gewoon wat je wilt geloven :P

Plaats reactie