De "makkelijk en snel, maar toch lekker" receptendraad

Deel en bespreek recepten met anderen. Culinaire hoek. Vragen en tips!

Moderators: Rick, Martine, jet

Plaats reactie
Martine
Moderator

Re: De "makkelijk en snel, maar toch lekker" receptendraad

Bericht door Martine » za apr 11, 2015 6:41

Ananas schreef:Oh wat grappig :-) wanneer is het echte einde van je phd? ik ben heeeel benieuwd hoeveel je daarna gaat koken :p
Oh ik zie dit nu pas :oops:

Ik moet ongeveer aan het eind van dit jaar klaar zijn... Gaat ongeveer ook wel lukken, met de nadruk op 'ongeveer'...

Het avondeten koken is het grootste deel van de tijd nog steeds behoorlijk basic, pasta pesto met broccoli uit één pan, noodles met groente uit één pan, broodje falafel etc. Maar ik kan mezelf niet bedwingen, dus na het avondeten komen er vaak nog experimenten uit de keuken, zoals die spekkoek en meer recent die chocozoenen en nu staat er weer een soort blauwe kaas te rijpen. :hippy:
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Jasmijn13
Leefwijze: veganist

Bericht door Jasmijn13 » ma apr 13, 2015 9:30

oh man zo herkenbaar! Ik heb tijdens het schrijven van mijn proefschrift (thuis), periodes gehad van twee of drie keer per dag koken, om het schrijven maar uit te stellen... En nu hij echt af moet, eten we alleen nog maar snelle 'klassiekers'. Populair bij ons thuis zijn wraps: de tortilla's van de vegetarische slager, daar zit geen troep in, en een prutje van tomatensaus, kindeybonen, paprika en mais. Met sla en guacemole. Ook heel snel is gevulde zoete aardappel. Die moet wel een uur in de oven, maar in die tijd kan je gewoon verder aan je werk. Die vullen we dan met het zelfde bonen/tomaten mengsel, ook met sla en guacemole :mrgreen:

indra

Bericht door indra » za mei 02, 2015 17:08

eno2

Bericht door eno2 » vr mei 15, 2015 11:57

Ik heb een gelijkaardige draad lopen in een vegetarisch forum. Maar ik zet er wel de totale bereidingstijd bij. Die bedraagt maximaal 30 minuten. Het snelst is voorgebakken frieten met witloof in vinaigrette. Zeven minuten.
Schil en versnijd ik de aardappelen zelf en bak ik ze twee keer, dan gaat dat naar 35 à 40 minuten. Vers is natuurlijk altijd lekkerder.

Mijn handicap is dat op dit eiland weinig ingrediënten te verkrijgen zijn. Het eerste recept al niet: voorgekookte mie. (Maar goed, ik kook ze dan wel zelf). Dat zal wel gelden voor de meeste recepten hier.
Eet wat goed is voor de planeet

Reborn Vega

Bericht door Reborn Vega » za okt 07, 2017 7:52

Aardappelen koken, blikje kapucijners opentrekken en die bakken met ui en Vegetarische Slager speckjes of bacon.
Picalilly

Uit te breiden met wat gekookte groene bladgroenten of sla erbij om de maaltijd compleet te maken.

Reborn Vega

Bericht door Reborn Vega » di okt 10, 2017 17:05

Handig: kikkererwtenmeel of besan (een mengsel van gele erwten en kikkererwten)

Het smaakt minder zacht dan ei (eismaak met iets meer hartige nasmaak in plaats van de wat zoetige nasmaak van eigeel), maar is prima te doen als vervanger van een ovenschotel met ei.

Gewoon mixen met water en evt wat kruiden, zout en peper tot de klontjes weg zijn en dan over de groenten gooien en dat net zo lang in de oven tot je een hartige taart hebt.

Met platte aardappels en dopperwten lijkt het op Spaanse aardappel tortilla.

Ikzelf doe er graag kerrie, pittige paprikapoeder, peper en een scheutje tamari sojasaus door

Plaats reactie