Eén persoons demonstratie: I vegan

Plaats hier uw aankondigingen voor demonstraties, markten, optochten, enz.

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
Mogenblue
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Eén persoons demonstratie: I vegan

Bericht door Mogenblue » wo mei 25, 2016 14:33

Vandaag was het dan zover.

Gisteren had ik mijn polo shirt met vegan logo ontvangen. Zwart met goudkleurige opdruk. Het logo is dubbel zo groot als ik besteld had. 7 cm ipv 3,5 cm. Maar zo heb je dan ook wel een beter visueel bereik. Misschien had de drukker zijn bril niet op, misschien dacht hij "dat mag gezien worden!", ik zal het nooit weten. Ik ga er ook geen drukte over maken.
Hij past redelijk goed al had hij toch wel ietsje ruimer mogen zitten. Voor het zweten maakt het niet uit. Als ik met 12 graden in mijn tshirt over straat loop zweet ik ook.

Dus vandaag mijn eerste wandeling in mijn vegan polo gemaakt. Na 10 minuten mijn jas uitgetrokken. Toen was ik helemaal opgewarmd. En het was 15 graden buiten met weinig wind. Prima wandelweer.

Nou, je bent er toch vooral zelf mee bezig in je hoofd.
Een enkeling kijkt je even aan uit nieuwsgierigheid ("hoe ziet zo iemand er nou uit die zoiets doet"), maar de meesten hebben het toch gewoon te druk met zichzelf. Of je passeert een dikke oudere man die alleen nog per fiets over straat kan omdat lopen te moeilijk is geworden. Daar licht dan even iets op. En vervolgens dooft het dan weer uit.
Er zijn ook heel veel fastfood tenten in het centrum van Amsterdam. Dus als je daar langs loopt dan komt er wel eens iemand uit met een vette hap in de hand die dan het logo op mijn shirt ziet. En dan is er toch even een blik van herkenning. En dat is genoeg. Ik oordeel niet. Dat oordeel zit in hun eigen hoofd.

Ik ben toch best wel blij met mijn vegan polo. Je maakt toch een statement. Mensen weten heus wel wat het betekent hoor. Ze snappen echt wel dat je niet van de security bent of zo.
-Frits
Chocola en wijn, dat is het leven van een veganist...

Plaats reactie