Binnenkort komt de eerste verjaardag waar ik veganistische hapjes op tafel ga zetten en vrijwel alle gasten zijn ‘doorsnee’-alleseters. Nu kan ik wel wat hapjes verzinnen en op het forum staat zeker ook genoeg, maar ik weet dat veel mensen die uit ‘pakjes’ eten, veel ‘pure’ smaken niet gewend zijn en niet lekker vinden. Daarbij is een deel van de gasten behoorlijk op leeftijd, dus zoiets als een falafelballetje of sesamzaadpasta is al te uitgesproken van smaak en te avontuurlijk. Voordeel aan die groep is dat ik vermoed dat ze het verschil tussen soja-zuivel en echte zuivel niet zullen proeven. (Enter groententaartjes/quiches?!(Tofutti vind ik zelf écht niet lekker…geen tortilla versie van hamrolletjes met room))
Hebben jullie ervaring met zo’n soort publiek en wat waren jullie successen (of missers natuurlijk)?
, doet het goed bij alle vrouwelijke bezoek dat ik krijg), parijse worteltjes, cherrytomaatjes, zongedroogde tomaatjes, olijven, zelfgemaakte tapenade (gebakken pijnboompitjes, olijven, kruiden, evt wat cuisine) op toastjes, de zonnatura champignonpaté op toastjes, loempiaatjes, kleine appelflapjes (zelfbouw van vegan-bladerdeeg, hier eerder al genoemd), naturel chips, paprika-chips, peppadew met klein beetje tofutti erin (de tofuttismaak proef je bijna niet, maar het geeft wel een softe binnenkant van je pepertje), etc etc.