Uitgebreid zoeken
Begin • • Registreren • Inloggen

Wat bak jij vandaag?

Index ‹ Veganisme in de praktijk ‹ Recepten & KookhoekDeel en bespreek recepten met anderen. Culinaire hoek. Vragen en tips!

Moderators: jet, Rick

Plaats een reactie
1629 berichten • Pagina 81 van de 82 • 1 ... 78, 79, 80, 81, 82

Re: Wat bak jij vandaag?

Berichtdoor JudithK op za jul 17, 2010 20:44

Dank je, ik was woensdag jarig.

Ik heb het recept hiervandaan: http://www.figandcherry.com/recipes/swe ... g-success/
De taart heeft geen bodem, alleen een vulling en een kruimeltop. De vulling wordt qua structuur een beetje puddingachtig, erg lekker!
Trotse moeder van Meilan en Yaël!
JudithK

Berichtdoor Lianne op ma jul 19, 2010 13:39

Dezelfde chocoladecake als de vorige keer maar dan met iets meer suiker en cacao, en blauwe bessen. Experimenteel want ik weet niet of blauwe bessen en chocolade samengaan en hoe ik dat het best zou kunnen doen?

Edit: ik heb de bessen maar doormidden gesneden en er doorheen geroerd, door de helft dan, eerst kijken of't lekker is. :lol:
Lianne

Leefwijze: part-time veganist

Berichtdoor Bonnie op ma jul 19, 2010 16:09

Volgens mij is dat wel lekker! In Veganomicon stond in ieder geval een recept voor brownies met blueberries, en die heb ik nooit geprobeerd met blauwe bessen, maar het lijkt me heerlijk...
Bonnie

• Website

Berichtdoor Lianne op ma jul 19, 2010 19:34

Is inderdaad wel lekker. Volgende keer maar zonder azijn en met sojamelk ipv koemelk.. Hij valt beetje uit elkaar, maar is verder wel errug lekker!
Lianne

Berichtdoor cavia op di jul 27, 2010 16:25

Chocolade puddingtaart met rum en kokos
Ga namelijk morgen naar mn opa en oma, ze hebben een nieuwe hond en ik ga aankomende week op vakantie.
[ img ]
cavia

Berichtdoor cavia op do jul 29, 2010 18:47

[ img ]
De limoen-melisse taart van afgelopen maandag (:
cavia

Berichtdoor Ananas op zo aug 01, 2010 8:53

Deze heb ik gisteravond gebakken en zojuist geglazuurd:

[ img ]

Tis het recept voor coconut cupcakes uit VWAV, verdubbeld en met extra baking soda en azijn toegevoegd. Het glazuur komt ook van dat recept, alleen heb ik 1 el kokosmelk vervangen door 1 el oranje shizzle van de toko. Was iets te veel, smaakt nu heel sterk naar sinaasappel dus volgende keer zou ik max 1 tl doen. Maar ik vind het toch een schattig taartje.
Ananas

Berichtdoor Lianne op vr aug 06, 2010 19:54

Niet gebakken maar ik heb bosvruchtenjam gekookt. :D
Lianne

Berichtdoor Annikka-Ayla op za aug 07, 2010 7:12

Ik ben ook alweer begonnen met mijn jamvoorraad. Eerst heb ik zwarte bessen/sinaasappeljam gemaakt en daarna rode bessen/banaan. Bessen komen uit eigen tuin en uit die van mijn ouders.
De pruimen in onze achtertuin zijn bijna rijp, dus volgende week wordt dat nog een lading pruimenjam.
Annikka-Ayla

Berichtdoor jet op za aug 07, 2010 10:50

woensdag komt mn moeder langs op mn verjaardag, misschien maar eens een taart fiksen....
(nu nog ideeen opdoen voor een conservatieve mammie :))
jet
Moderator

Berichtdoor Lianne op zo aug 15, 2010 16:38

[ img ]

Rodebessen cupcakes! :)
Lianne

Berichtdoor lena op ma aug 16, 2010 17:08

Ik heb deze taart gemaakt, maar dan met gewone vanille-frosting. Hij was lekker. Ik vind vegan vanilletaart/cake altijd moeilijk, volgens mij is ei in cake belangrijker voor de smaak dan voor de structuur/rijzing. Maar inmiddels heb ik door dat flink wat frosting en jam een boel goedmaakt. Ik heb ook Kittee's tip gevolgd van twee taarten op elkaar (dan heb je dus vier lagen). Dan is hij vrij hoog, heb je flink wat ruimte voor vulling, en het staat wel feestelijk. Ik hoorde nog wel mensen verbaasd praten over dat dat zo goed lukte, zo'n taart zonder ei.

Ik heb dit recept (vergelijkbaar met dit Nederlandstalige recept) gemaakt om ouwel op de taart aan te brengen. Dat werkte supergoed! Het lijkt net gelatine-achtig vond ik. Als ik bij dat recept kijk kun je daar met wat kleurstof dus ook heel goed een taart mee versieren.
lena

Berichtdoor Marla op di aug 17, 2010 9:21

Hmm, klinkt goed Lena! Ik vind het alleen wel raar dat er water in gaat ipv sojamelk, zou het niet lekkerder worden met soja?
Heb je toevallig ook een foto gemaakt? :)
Marla

Berichtdoor lena op di aug 17, 2010 15:39

Geen idee! Ik ben iemand die recepten letterlijk volgt. Vind het al heel wat dat ik bijvoorbeeld de sojamelk uit de frosting weghaal omdat ik weet dat hij dan te vloeibaar wordt :) Maar ik vindt vegan vanillecake zonder frosting nooit echt lekker, heb ook wel recepten met sojamelk geprobeerd (zoals de vctotw vanille cupcakes) en daar ben ik ook niet echt enthousiast over. Heb daar al vaker over geklaagd geloof ik, maar ik denk dat ik maar gewoon accepteer dat er een boel frosting over cake moet.

Geen foto, ik maak ook niet van die kunstwerken als sommigen hier :)
lena

Berichtdoor Annikka-Ayla op di aug 17, 2010 15:43

Ik ben niet zo'n fan van frostings. Ik vind ze vaak te vet en te zoet. Hier doe ik vaak een wat (zelfgemaakte) jam op een plakje cake.
Annikka-Ayla

Berichtdoor Bonnie op di aug 17, 2010 15:56

lena schreef:Maar ik vindt vegan vanillecake zonder frosting nooit echt lekker, heb ook wel recepten met sojamelk geprobeerd (zoals de vctotw vanille cupcakes) en daar ben ik ook niet echt enthousiast over. Heb daar al vaker over geklaagd geloof ik, maar ik denk dat ik maar gewoon accepteer dat er een boel frosting over cake moet.

Ik heb de vanillecakejes uit 500 Vegan Recipes al een paar keer gemaakt (soms met frosting maar ook gewoon als één cake zonder frosting) en volgens mij vonden anderen (niet-vegans) die ook lekker! Smaken verschillen natuurlijk, maar heb je dat recept weleens geprobeerd?

Je taart klinkt trouwens heerlijk, en fijn dat andere mensen 'm ook geslaagd vonden :)
Bonnie

• Website

Berichtdoor lena op wo aug 18, 2010 10:33

Nee, die ken ik niet. Bedoel je de vanilla cupcakes? Heb dat recept even bekeken, dat ziet er interessant uit, met yoghurt en veel olie. Die zal ik eens proberen, dank je! Zag dat ze ook een yellow cake recept heeft, maar dat kon ik niet inzien op Amazon (ik heb het boek niet, vind eigenlijk dat ik wel genoeg kookboeken heb, maar het ziet er wel erg goed uit...).
lena

Berichtdoor Bonnie op wo aug 18, 2010 11:30

lena schreef:Nee, die ken ik niet. Bedoel je de vanilla cupcakes?

Ja, die bedoel ik :)

lena schreef:Zag dat ze ook een yellow cake recept heeft, maar dat kon ik niet inzien op Amazon (ik heb het boek niet, vind eigenlijk dat ik wel genoeg kookboeken heb, maar het ziet er wel erg goed uit...)

Dat kan ik me wel voorstellen, van die kookboeken :) ik wil zelf eigenlijk ook meer maken uit m'n 'oude' kookboeken voor ik weer nieuwe koop, en ik heb er nog niet eens zo heel veel... Die yellow cake had ik nog niet eens opgemerkt, klinkt wel interessant. Ik heb het boek nu niet bij me, maar ik wil je ook wel een recept PM-en als je het wilt proberen?

*snel posten want internet valt steeds uit*
Bonnie

• Website

Berichtdoor lena op wo aug 18, 2010 23:52

Bonnie schreef:
lena schreef:Nee, die ken ik niet. Bedoel je de vanilla cupcakes?

Ja, die bedoel ik :)

Ooh, ik maak eigenlijk alleen cakes voor feest, maar ja, dit is zo'n ander recept, dat moet ik natuurlijk wel uitproberen voor het weer eens feest is... Voor de zekerheid :)

lena schreef:Zag dat ze ook een yellow cake recept heeft, maar dat kon ik niet inzien op Amazon (ik heb het boek niet, vind eigenlijk dat ik wel genoeg kookboeken heb, maar het ziet er wel erg goed uit...)

Dat kan ik me wel voorstellen, van die kookboeken :) ik wil zelf eigenlijk ook meer maken uit m'n 'oude' kookboeken voor ik weer nieuwe koop, en ik heb er nog niet eens zo heel veel...

Ja, dat bedoel ik!
Die yellow cake had ik nog niet eens opgemerkt, klinkt wel interessant. Ik heb het boek nu niet bij me, maar ik wil je ook wel een recept PM-en als je het wilt proberen?

Dank je! Als je een keer tijd hebt zou ik die yellow cake wel willen proberen. Ik zag in het stukje dat ik nog wel las dat de roomboter belangrijk is voor de smaak, dus misschien dat het toch niet de eieren zijn die ik mis, maar de roomboter. Ben wel benieuwd naar hun versie.
lena

Berichtdoor Framboos op do aug 19, 2010 6:50

Lijkt dat op haar recept voor Lemony French cake die ze ooit op haar blog plaatste? Die vind ik namelijk echt heel erg lekker!
Framboos

VorigeVolgende

Plaats een reactie
1629 berichten • Pagina 81 van de 82 • 1 ... 78, 79, 80, 81, 82

Keer terug naar Recepten & Kookhoek