Moderator: Fruitig
Granny schreef:Trouwens, opgroeiende kinderen hebben zoveel eiwitten en vetten nodig voor de ontwikkeling van de hersentjes (DIERLIJKE eiwitten!!!!)
Ik wil graag weten of dit waar is?
Granny schreef:Ik vond deze reactie wel interessant. Is dit werkelijk waar? Ik heb nl. geen idee...?
Slacht' afval' is vlees wat er misschien niet lekker uitziet, zoals de organen bijvoorbeeld, maar die zitten wel veel voller vaak met vitaminen en ijzer en zijn nog gezonder dan gewoon vlees.
Trouwens, opgroeiende kinderen hebben zoveel eiwitten en vetten nodig voor de ontwikkeling van de hersentjes (DIERLIJKE eiwitten!!!!) dat je van kindermishandeling kunt spreken als je je kinderen op een vegetarisch dieet zet. En zeg niet dat er ook vleesvervangers zijn. Die zijn er niet voor die situatie.
En wat is hier waar/niet waar van?
Wat ik niet begrijp is waarom er toch steeds zo'n totale ontkenning bestaat van het feit dat de mens een omnivoor is. Vitamine B12 komt alleen voor in dierlijke producten, of je moet een supplement nemen. En een synthetisch supplement is niet voor iedereen een optie of wenselijk. Ook bevatten dierlijke producten tal van andere voedingsstoffen die niet, of nauwelijks, in plantaardige producten te vinden zijn. Denk aan taurine, carnosine, carnitine, creatine en co-enzym Q10. Ik begrijp dat mensen bezwaren hebben tegen dierenleed, en dieren moeten ook op een humane wijzen geslacht worden, maar met het eten van vlees is niets mis.
Kees Lor, Amsterdam op 20-07-2010, 17:46
Granny schreef:Trouwens, opgroeiende kinderen hebben zoveel eiwitten en vetten nodig voor de ontwikkeling van de hersentjes (DIERLIJKE eiwitten!!!!)
Ik wil graag weten of dit waar is?

@rno schreef:Domme opmerking door mijzelf verwijderd.
taeka schreef:En wat je aan de reacties weer kunt zien, dat als je voor vleeseten bent, je er behoorlijk agressief van word.
De benzine prijzen stijgen maar en op allerlei manieren proberen ze het autogebruik duurder te maken en iedereen slikt het voor zoete koek, maar als je mensen aan hun lijk komt, dan is de wereld te klein.
Nadenken is voor veel vleeseters niet weggelegd, blijkbaar.

@rno schreef:En natuurlijk is vlees heel gezond en vooral noodzakelijk.
*Er zijn hier mensen, die aangeven naar het buitenland te zullen gaan. Maak je geen zorgen, ook in het buitenland zullen stappen worden genomen. Niet alleen Nederland vindt het wiel uit.

Keer terug naar Veganisme in de Media
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast