Uitgebreid zoeken
Begin • • Registreren • Inloggen

Trouw - Minder vlees eten gaat niet vrijwillig

Index ‹ Actueel ‹ Veganisme in de MediaTV, radio, kranten, enz.

Moderator: Fruitig

Plaats een reactie
19 berichten • Pagina 1 van de 1

Trouw - Minder vlees eten gaat niet vrijwillig

Berichtdoor @rno op di jul 20, 2010 20:36

Minder vlees eten gaat niet vrijwillig

"Nederlanders eten gemiddeld ruim 43 kilo vlees per jaar. Dat moet minder, maar dat gaat niet zonder dat de overheid daar harder aan trekt."

http://www.trouw.nl/groen/nieuws/article3133721.ece/Minder_vlees_eten_gaat_niet_vrijwillig_.html
Zodra je vega wordt, moet je een strijd voeren met je smaak en met je sociale omgeving. De meeste mensen op dit forum hebben die strijd gewonnen.
@rno

Leefwijze: vegetarier

Re: Trouw - Minder vlees eten gaat niet vrijwillig

Berichtdoor Granny op di jul 20, 2010 21:02

Ik vond deze reactie wel interessant. Is dit werkelijk waar? Ik heb nl. geen idee...?
Slacht' afval' is vlees wat er misschien niet lekker uitziet, zoals de organen bijvoorbeeld, maar die zitten wel veel voller vaak met vitaminen en ijzer en zijn nog gezonder dan gewoon vlees.
Trouwens, opgroeiende kinderen hebben zoveel eiwitten en vetten nodig voor de ontwikkeling van de hersentjes (DIERLIJKE eiwitten!!!!) dat je van kindermishandeling kunt spreken als je je kinderen op een vegetarisch dieet zet. En zeg niet dat er ook vleesvervangers zijn. Die zijn er niet voor die situatie.

Bart, amsterdam op 20-07-2010, 17:49

En deze vind ik erg gewelddadig:
De mensen die dit voorstellen zouden werkelijk met pek en veren op een strontkar het land uit moeten worden gereden!Ik maak zelf wel uit of en hoeveel vlees ik eet. Linkse milieufascisten moeten echt allemaal dood!

john holmes, new york op 20-07-2010, 17:48

En wat is hier waar/niet waar van?
Wat ik niet begrijp is waarom er toch steeds zo'n totale ontkenning bestaat van het feit dat de mens een omnivoor is. Vitamine B12 komt alleen voor in dierlijke producten, of je moet een supplement nemen. En een synthetisch supplement is niet voor iedereen een optie of wenselijk. Ook bevatten dierlijke producten tal van andere voedingsstoffen die niet, of nauwelijks, in plantaardige producten te vinden zijn. Denk aan taurine, carnosine, carnitine, creatine en co-enzym Q10. Ik begrijp dat mensen bezwaren hebben tegen dierenleed, en dieren moeten ook op een humane wijzen geslacht worden, maar met het eten van vlees is niets mis.

Kees Lor, Amsterdam op 20-07-2010, 17:46
Bezoek mijn Yogashirt Onlineshop met leuke shirts voor yoga en boeiende teksten: http://yogashirtsonline.spreadshirt.nl/
Granny

Leefwijze: part-time veganist
  • Website

Berichtdoor @rno op di jul 20, 2010 21:20

Domme opmerking door mijzelf verwijderd.
Laatst bijgewerkt door @rno op wo jul 21, 2010 6:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Zodra je vega wordt, moet je een strijd voeren met je smaak en met je sociale omgeving. De meeste mensen op dit forum hebben die strijd gewonnen.
@rno

Berichtdoor @rno op di jul 20, 2010 21:36

Granny, vraag je je af of slachtafval gezonder is, of dat je kinderen niet vegetarisch mag opvoeden?
@rno

Berichtdoor Granny op di jul 20, 2010 21:42

Trouwens, opgroeiende kinderen hebben zoveel eiwitten en vetten nodig voor de ontwikkeling van de hersentjes (DIERLIJKE eiwitten!!!!)

Ik wil graag weten of dit waar is?
Bezoek mijn Yogashirt Onlineshop met leuke shirts voor yoga en boeiende teksten: http://yogashirtsonline.spreadshirt.nl/
Granny

• Website

Berichtdoor @rno op di jul 20, 2010 21:52

Mens omnivoor? Het is maar de vraag hoever je terug gaat in de tijd. Je kan er uren over discussiƫren. Kijk je naar onze lichaamsbouw, dan zie ik eerder een vruchteneter. Misschien incidenteel een eitje of wat vlees dat roofdieren hebben achtergelaten voor de aaseters. Elders op dit forum zal er vast wel over heen en weer geschreven zijn. Rauw vlees wordt meestal niet goed verdragen door de mens. Vruchten wel.

Omnivoor houdt in, dat je zoveel plantaardig als dierlijk voedsel kunt eten om te overleven, al naar gelang de situatie. In onze Westerse wereld is het echter niet nodig om vlees te eten, dus waarom zou je vrees eten?

Taurine, carnosine, carnitine, creatine en co-enzym Q10. Tja..., in de loop der tijd wordt de mens wat aangesmeerd. Mogelijk zou je deze stoffen extra willen innemen als je er uit wilt zien als een gorilla. Maar een gorilla is een vruchteneter.

Humaan slachten doet de mens al sinds hij dieren slacht.

Nog meer vragen?
@rno

Berichtdoor @rno op di jul 20, 2010 21:54

Granny schreef:Trouwens, opgroeiende kinderen hebben zoveel eiwitten en vetten nodig voor de ontwikkeling van de hersentjes (DIERLIJKE eiwitten!!!!)

Mijn ouders hebben zeven kinderen vegetarisch opgevoed. Ze beschikken allen over een goed stel hersenen en een normaal lichaam. Hetzelfde geldt voor mijn zoon en dochter.
De Westerse mens eet ZEVENTIG PROCENT teveel eiwitten. Laten we het maar niet over vet hebben.
@rno

Berichtdoor Vegantastic op di jul 20, 2010 21:59

Granny schreef:Ik vond deze reactie wel interessant. Is dit werkelijk waar? Ik heb nl. geen idee...?
Slacht' afval' is vlees wat er misschien niet lekker uitziet, zoals de organen bijvoorbeeld, maar die zitten wel veel voller vaak met vitaminen en ijzer en zijn nog gezonder dan gewoon vlees.
Trouwens, opgroeiende kinderen hebben zoveel eiwitten en vetten nodig voor de ontwikkeling van de hersentjes (DIERLIJKE eiwitten!!!!) dat je van kindermishandeling kunt spreken als je je kinderen op een vegetarisch dieet zet. En zeg niet dat er ook vleesvervangers zijn. Die zijn er niet voor die situatie.

Sommige mensen praten graag onzin.

En wat is hier waar/niet waar van?
Wat ik niet begrijp is waarom er toch steeds zo'n totale ontkenning bestaat van het feit dat de mens een omnivoor is. Vitamine B12 komt alleen voor in dierlijke producten, of je moet een supplement nemen. En een synthetisch supplement is niet voor iedereen een optie of wenselijk. Ook bevatten dierlijke producten tal van andere voedingsstoffen die niet, of nauwelijks, in plantaardige producten te vinden zijn. Denk aan taurine, carnosine, carnitine, creatine en co-enzym Q10. Ik begrijp dat mensen bezwaren hebben tegen dierenleed, en dieren moeten ook op een humane wijzen geslacht worden, maar met het eten van vlees is niets mis.

Kees Lor, Amsterdam op 20-07-2010, 17:46

Is ook vooral weer een reactie van iemand die niet weet waar die over praat. Dan krijg je van dergelijke reacties. Doen net alsof als je als veggie of vegan dood gaat.
Vegantastic
Site Admin

• Website

Berichtdoor Jasmijn op di jul 20, 2010 22:17

Zie ook http://www.plantaardigmaandag.nl
Daar komt straks een berichtje online n.a.v. dit artikel en een aanverwant artikel uit het Dagblad van het Noorden.
Plibonigi la mondon.
Jasmijn

• Website

Berichtdoor Jasmijn op di jul 20, 2010 22:24

Granny schreef:Trouwens, opgroeiende kinderen hebben zoveel eiwitten en vetten nodig voor de ontwikkeling van de hersentjes (DIERLIJKE eiwitten!!!!)

Eiwitten en vetten hebben mensen zeker nodig, zeker opgroeiende kinderen. Maar het is een fabeltje dat deze eiwitten en vetten (ook) uit dierlijke producten gehaald zouden moeten worden. In plantaardig voedsel zit alles wat je nodig hebt (behalve vitamine B12), dus als je enigszins gezond en afwisselend eet en regelmatig een B12-tabletje inneemt, hoeven volwassenen noch kinderen tekorten op te lopen.

Het gaat er gewoon om dat je een aantal stoffen binnen krijgt; deze kunnen zowel uit planten als uit dieren gewonnen worden. De plantaardige keuze is uiteraard de meest ethische.
Plibonigi la mondon.
Jasmijn

• Website

Berichtdoor rik23 op di jul 20, 2010 22:31

tsja, zulke reacties krijg je met een informatie voorziening als de huidige. dat zou ik eers veranderen! ;)

wat het artikel zelf betreft: ik denk wel dat het een beetje klopt. wanneer de regering vooral doet word wat de massa wil (voor de meeste kans op herverkiezing) dan krijg je uiteindelijk een geen lekker draaiende maatschappij zoals je ziet.
zo nu en dan word dienen er ook impopulaire beslissingen genomen te worden. in dit geval zouden een andere informatie voorziening en het stoppen met de veeteelt er 2 van zijn.

artikel zei: Om de vleesconsumptie te laten dalen, zeggen de LEI-onderzoekers, zullen prijsprikkels weinig effect hebben.
probeer eens uit, leg een aantal goed zichtbare supermarktschappen vol met voordelige soya en seitanproducten ook in grote verpakkingen voor een jaar. ik durf er een soyaburger om te verwedden dat het dan meer verkoopt
wat zeker het geval zal zijn wanneer het een winkel in mijn woonplaats betreft :grin:
rik23

Berichtdoor taeka op wo jul 21, 2010 10:42

En wat je aan de reacties weer kunt zien, dat als je voor vleeseten bent, je er behoorlijk agressief van word.
De benzine prijzen stijgen maar en op allerlei manieren proberen ze het autogebruik duurder te maken en iedereen slikt het voor zoete koek, maar als je mensen aan hun lijk komt, dan is de wereld te klein.
Nadenken is voor veel vleeseters niet weggelegd, blijkbaar.
taeka

Berichtdoor Granny op wo jul 21, 2010 14:32

@rno schreef:Domme opmerking door mijzelf verwijderd.

Hahaha, ik vond de reactie ook een tikkeltje vreemd... :mrgreen:
Granny

• Website

Berichtdoor Granny op wo jul 21, 2010 14:34

taeka schreef:En wat je aan de reacties weer kunt zien, dat als je voor vleeseten bent, je er behoorlijk agressief van word.
De benzine prijzen stijgen maar en op allerlei manieren proberen ze het autogebruik duurder te maken en iedereen slikt het voor zoete koek, maar als je mensen aan hun lijk komt, dan is de wereld te klein.
Nadenken is voor veel vleeseters niet weggelegd, blijkbaar.

Schitterende opmerking: als je aan hun lijk komt! super! :D
Granny

• Website

Berichtdoor @rno op wo jul 21, 2010 17:27

Laat je trouwens niet weerhouden om ook nog een reactie te plaatsen.

Neem niet de moeite om alle voorgaande reacties door te lezen. Meestal mensen die aangeven vlees lekker te vinden en de linkse rakkers de schuld van alles geven. Verder is natuurlijk DE oplossing om een einde te maken aan de overbevolking. En natuurlijk is vlees heel gezond en vooral noodzakelijk.
@rno

Berichtdoor rik23 op wo jul 21, 2010 19:40

@rno schreef:En natuurlijk is vlees heel gezond en vooral noodzakelijk.

ah, ik zocht al lang naar zo,n gezond standpunt! ik wist wel dat ik zo,n opmerking op het veganisme-forum kon vinden :grin: :mrgreen: :mad: :razz: *
* dit is sarcastisch bedoeld.
rik23

Berichtdoor taeka op do jul 22, 2010 10:59

Sommigen willen zelfs emigreren, als vlees verboden word, is dat niet geweldig.
Krijgen we alle ruimte om onze eigen groente en fruit te verbouwen.
taeka

Berichtdoor @rno op do jul 22, 2010 12:39

Mijn reactie op de Trouw-website:

Er zijn hier mensen, die aangeven naar het buitenland te zullen gaan. Maak je geen zorgen, ook in het buitenland zullen stappen worden genomen. Niet alleen Nederland vindt het wiel uit.
@rno

Berichtdoor rik23 op vr jul 23, 2010 21:31

[/quote]
Sommigen willen zelfs emigreren, als vlees verboden word, is dat niet geweldig.
Krijgen we alle ruimte om onze eigen groente en fruit te verbouwen.[/quote]
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: (y) :carro:
rik23

Plaats een reactie
19 berichten • Pagina 1 van de 1

Keer terug naar Veganisme in de Media