Moderator: jet

Billy20 schreef:Wie weet eigenlijk hoe het zit met schepijs uit een ijssalon?
Truus schreef:Dit ijs is alleen verkrijgbaar bij de slager op de Waalstr. 17 in Amsterdam.

Ja, die is ook lekkerder.Marla schreef:Dan kun je beter voor Prof. Grunschnabel ijs gaan
Marla schreef:Fee schreef:
Vegan IJslijst 2.2
• Albert Heijn Smootiez mango passievrucht
Ze hebben ook andere smaken, wij hadden laatst iets van granaatappel framboos als ik me niet vergis. Ik zal straks kijken welke smaken er nog meer zijn.
Verder heeft de AH eigen merk peren en aardbeien ijsjes, vergelijkbaar met festini, minder lekker maar ook goedkoper.
Bij sommige natuurwinkels kun je Booja Booja ijs kopen, op basis van cashewnoten. Heel erg lekker maar ook heel erg prijzig. Verkrijgbaar in de smaken Keep Smiling Vanilla M'Gorilla, Hunky Punky Chocolate, Coconut Hullabaloo, Feisty Winjin Ginger and Pompompous Maple Pecan.
Ja, die zijn lekker verfrissend. Als je genoegen neemt met gekleurd suikerwater kun je ze ook kopen bij de reguliere supermarkt voor zo'n 49¢. Jammer dat die lange dunne plastic zakje's nergens te koop zijn, dan zouden we ze zelf kunnen vullen en invriezen.rik23 schreef:ik heb een doos 10 met vruchtenwaterijsjes (die lange ijsvingers) van de natuurwinkel voor 3,40 waar geen e-nummers zelfs geen witte suiker inzit.

O, ik heb er zo veel, groot en klein, rond en rechthoekig, met en zonder punt, enz enz. Het probleem is dat ze zoveel ruimte innemen, zowel in de kast als in de vrieskast. Je kunt tegenwoordig ijs"blokje's" in plastic zakje's maken. Dat zou ik ook graag kunnen met die lollies.marjan schreef:Er zijn wel ijslollievormpjes te koop hoor....
Ik raad je aan ze te bewaren. Over een jaar of tien komen de kleinkinderen...marjan schreef:Inmiddels zijn mijn kinderen 14 en 16 en gaan ze niet meer zo voor mijn ijsjes....
Echt waar? Ik zou denken dat die diksap zo zoet is dat het niet hard wordt. De medjouldadels die ik invries worden ook niet hard, die kun je zo van de vrieskast (-18ºC) in je mond stoppen. Mmm...ik heb trek in dadels, zo terug.rik23 schreef:ik heb ooi ook diepvries ijsjes gemaakt door een beker diksap in de diepvries te gooien maar dat word harder dan die ijs staafjes
Je moet ze voorzichtig likken met je tong, hoor.rik23 schreef:en mijn mond word er veel kouder van
Zeker, moet kunnen met die plastic zakje'sijsjes. Je koopt ze immers niet ingevroren. Als je dat doet met een raket smelt het van het stokje af.rik23 schreef:ooit eens een ontdooit ijsje weer op nieuw ingevroren?
Truus schreef:Als je dat doet met een raket smelt het van het stokje af.
Ja, zou kunnen. Ik heb geprobeerd van zuiver versgeperst fruit sorbet te maken in m'n ijsmachine. Voor sorbet werd het niet zacht genoeg. Toen ik wat overbleef in ijslollievormpje's goot en liet invriezen was het ook geen sukses. Het was net te zacht om er heel uit te komen.rik23 schreef:en als je dat opschept en invriest dan word het ijs harder dan het uit de winkel was.
Keer terug naar Voedsel en andere produkten
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast