Uitgebreid zoeken
Begin • • Registreren • Inloggen

uit eten? waar doe ik dat?

Index ‹ Veganisme in de praktijk ‹ Reizen en uitgaanVoor alle vragen en tips over reizen en uitgaan met betrekking tot veganisme.
(geen aankondigingen voor feesten ed.!)

Moderator: marjan

Plaats een reactie
70 berichten • Pagina 4 van de 4 • 1, 2, 3, 4

Re: uit eten? waar doe ik dat?

Berichtdoor Zen op ma jul 19, 2010 6:55

Gevonden! ;)
They say there are more wolves, elk, foxes and wild flowers up near Chernobyl now than before the radiation. A huge radiation contamination isn’t as bad for the Earth as the presence of people.
Zen

Berichtdoor @rno op ma jul 19, 2010 7:37

Dank je.

Ik heb vorig jaar eens gegeten in een Indiaas restaurant in Zwolle. Waarschijnlijk tegenover dit restaurant.
Voor iets meer dan tien Euro kreeg je een schaaltje rijst en wat gekookte groente.
Het was er stil (behalve dan de muziek op de achtergrond, een CD die bleef hangen).
Zodra je vega wordt, moet je een strijd voeren met je smaak en met je sociale omgeving. De meeste mensen op dit forum hebben die strijd gewonnen.
@rno

Leefwijze: vegetarier

Berichtdoor Jasmijn op ma jul 19, 2010 12:04

Ik weet niet of het al genoemd is, maar de Wagamama in Groningen (zit volgens mij ook in Amsterdam) is echt een aanrader! :D Zeer lekker eten voor een acceptabele prijs. Het kokosijs is er trouwens ook goddelijk...

Als je even zegt dat je veganist bent, krijg je een menukaart met daarop alle gerechten die vegan zijn (ze hebben trouwens ook menukaarten voor mensen die suikervrij, lactose-intollerant, allergisch voor eieren of gluten of wat dan ook zijn)..
Plibonigi la mondon.
Jasmijn

• Website

Berichtdoor indra op ma jul 19, 2010 21:21

ik ga woensdag uit eten, het is een verrassing maar ik gok op Groenland in Driebergen. Vriendin van me is er weg van, ik ben er nooit geweest. Iemand wel?
Een volledig biologische menukaart, en die vriendin heeft geinformeerd dat veganistisch geen probleem is / als het dus Groenland is.
Ben benieuwd, volgens mij is het wel aardig chic..
indra

Berichtdoor Vegantastic op di jul 20, 2010 1:06

Ben er zelf nog niet geweest. Ik rij weleens langs dat restaurant. Ziet er idd wel chic uit. Ook wel redelijk prijzig denk ik.
Vegantastic
Site Admin

• Website

Berichtdoor indra op do jul 22, 2010 20:47

was zeer geslaagd! heel exclusief, maar een smaakvol kunstwerk op mijn bord.. ik kan niet herhalen wat ikallemaal heb gehad. voorgerecht en hoofdgerecht, waarbij friet, warme groente en salade werd geserveerd. uitleg aan tafel wat er was, waarbij ook werd gezegd wat er wel/niet veganistisch at. Bijv. de friet, die was gefrituurd in olie waar ook vis in kon zijn gefrituurd. Nu ben ik niet dol op frieten dus die heb ik ook voorbij laten gaan. Ik at met een vriendin die vegetarisch at. een hip, inderdaad wel duur, restaurant.. maar ik kreeg het dit keer cadeau :roll:
Bij de deserts, staan behalve Australian chocola geen vegan dingen, maar er werd gezegd dat er altijd vers fruit gesneden kon worden. Ze hebben wel ervaring met vegantisch koken, for sure..

ze hebben ook een mini 'winkeltje' waar je exclusieve thee, wijn, olie, kunt kopen. Als ik het goed heb organiseren ze ook excursies naar eigen leveranciers, omdat ze veel gebruik maken van lokale producten!

edit: wel opmerkzaam, deze dagen twee keer uit eten geweest, en twee keer moeten betalen voor kraan dan wel bronwater..
bij de pizzeria kreeg ik per ongeluk toch kaas op de pizza dus er werd een nieuwe voor me gemaakt, maar
de service daar vond ik niet om naar huis te schrijven..

Groenland dus:
hoe kan ik hier foto´s uploaden? - zoiets.. maar waarom verschijnt die dan niet automatisch?

de eerste foto is het vegetarisch voorgerecht - de vegan versie zag er vergelijkbaar uit, daarbij allerlei garnituur in aparte bakjes. tweede het veganistisch hoofdgerecht- daarbij friet, warme groente en salade
Bijlagen
IMG_1354.JPG
(151.83 KB) 11 keer
IMG_1354.JPG
(151.83 KB) 10 keer
indra

Berichtdoor indra op do jul 29, 2010 21:18

voor geintrsseerden dus.. zie previous post
indra

Berichtdoor @rno op vr jul 30, 2010 11:50

Enige tijd geleden heb ik samen met een paar collega's gegeten in een duur restaurant. Vegetarisch was geen probleem.

Er werd keurig met mij rekening gehouden. Apart geserveerd, inderdaad, ook met de nodige uitleg.
Vervolgens kwam er vegetarische sushi. Rijst in zeewierbladen. De rijst gekleurd met...... inktvisinkt.
Mocht "lekker" terug naar de keuken.
Zodra je vega wordt, moet je een strijd voeren met je smaak en met je sociale omgeving. De meeste mensen op dit forum hebben die strijd gewonnen.
@rno

Leefwijze: vegetarier

Berichtdoor indra op vr jul 30, 2010 20:56

goed dat je t na vroeg dan denk ik...
da´s inderdaad wel ondoordacht om zo maar te zeggen.
indra

Berichtdoor Fynnya op ma aug 16, 2010 15:35

Ik was afgelopen week bij Indonesisch restaurant Indrapura in Driebergen.
Ze hadden een stuk of 5 vegetarische gerechten, tenminste, dat dacht ik dus.... zij noemden het zelf helemaal niet zo, het stond op de kaart als groentegerechten, maar om de een of andere reden was ik vergeten te vragen of dat ook echt vegetarisch betekent.
Dus toen kreeg ik gado gado met daarop.... kroepoek :(

Nou ja goed, mijn eigen fout, had ik er maar moeten opletten. Maar toen vroeg ik waarom er kroepoek zat op een vegetarisch gerecht, zei de ober 'ja sommige vegetariërs eten wel vis, zeg er volgende keer even bij dat u veganist bent, dan doen we het zonder kroepoek'. Alsof je veganist moet zijn om geen kroepoek te willen :shock:
Pff..... Maar ja, hij bood wel meteen aan eentje zonder kroepoek te halen voor me, dat was allemaal geen probleem. En aangezien hij zelf niet had gezegd dat het vegetarisch was, was het mijn fout, en wel heel tof van ze dat ze gewoon een nieuwe voor me halen.
En ik moet zeggen: het was heerlijk!! Echt een heel lekker gerecht! Daar wil ik wel elke dag eten :D

Maar dat hij kroepoek als vegetarisch beschouwt :(
Fynnya

Leefwijze: part-time veganist
Vorige

Plaats een reactie
70 berichten • Pagina 4 van de 4 • 1, 2, 3, 4

Keer terug naar Reizen en uitgaan