Wij hebben net onze zoon afgeleverd bij Be-Active in Zeewolde. Een vakantiekamp voor kinderen met een stoornis. Onze zoon heeft PDD-Nos en we krijgen zo'n kamp vergoed van de PGB. Dit was de eerste én de laatste keer dat we dit zo doen. Volgend jaar wil ik beslist, dat hij naar een 'ander soort' kamp gaat, niet één waar de blikken knakworstjes al op het aanrecht klaarliggen (hadden écht wel goed opgegeven, dat hij vegetarisch eet, maar nee hoor: 'dit doen we altijd zo de eerste avond!'), een piepjong meisje de begeleidster is.....ach, de algehele indruk was gewoon niet fijn. Onze zoon gaat naar de Vrije School.
Mijn vraag is het volgende: Weet iemand misschien ook van het bestaan af van fijne, respektvolle, dier en milieuvriendelijk vakantiekampen voor kinderen? Misschien ook antroposofisch? Het hoeft niet persé te zijn voor kinderen met een stoornis. Het liefst in het noorden van Nederland. Ik kan me nml niet voorstellen, dat zulke kampen er niet zullen zijn, maar vind ze maar.... Wie weet, heeft hier iemand er ervaring mee, of weet waar ik verder moet zoeken. Zou heel fijn zijn!!!