Moderator: marjan

forest schreef:In bijna alle beschavingen en volkeren in de geschiedenis, hebben psychedelica een rol gespeeld, en werd er met respect en voorzichtig mee omgegaan. wanneer bij rituelen werd getript werd dat begeleid door een ervaren iemand, de shamaan of priester. de mensen hadden respect voor de planten van de goden.
forest schreef:Het gebrek aan besef bij mensen dat hun eigen idee van goed en slecht misschien niet klopt of geen absolute waarheid is, veroorzaakt meer leed in de wereld dan de gevaren die er kleven aan middelengebruik.
forest schreef:Als iemand geëintersseerd is, stichting O.P.E.N. promoot onderzoek naar psychedelica en informatieverschaffing erover, ze geven zo nu en dan lezingen (van onderzoekers en antropologen) of films over bepaalde planten en middelen in amsterdam.
er wordt in zwitserland weer onderzoek gedaan naar lsd met therapeutische doeleinden. en naar mdma voor mensen met PTSS, of terminale ziekten.
forest schreef:sorry, k hoop dat k niet onaardig of wijsneuzerig over kwam, ik wind me meestal te veel op over dit onderwerp.
forest schreef:hey vegalan, k ben 20. begrijp je niet dat ik onderscheid maak tussen twee groepen middelen?
ik vind ook dat de wereld beter af zou zijn als die eerste groep niet bestond, of niet gebruikt werd.
maar jij scheert ze allemaal over één kam. bijna alle van de tweede groep zijn noch geestelijk, noch lichamelijk verslavend, en niet ongezond. het zijn geen middelen die er voor zorgen dat je je beter gaat voelen. vaak doen mensen psychedelica (zoals paddo's) één keer en nooit weer, omdat het te heftig is, en je het niet gewoon voor de lol kan doen. je kan de twee groepen simpelweg niet met elkaar vergelijken.
Keer terug naar Vragen over veganisme
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast