Ik verbaas me al tijden hoe ver met name granen in de vergetelheid geraakt zijn. Als je googled op ‘haver’ krijgt je allerlei sites over paarden en ruitersport, “gierst is voor kanariepietjes” aldus mijn schoonouders en als je het over gerst hebt, krijg je als je gelukt hebt een reactie als: “zat dat niet in bier?”.
Peulen zijn voor ouderwetse gerechten (en dus bejaarden), behalve als ze in ‘hippe’ mexicaanse gerechten zitten. Het grootste gedeelte van soja wordt gebruikt als veevoer, alhoewel de meeste vleeseters denken dat het alleen door vega’s gegeten wordt…
Ik verbaas me echt over de houding dat wat paarden en kanariepietjes eten onmogelijk smakelijk kan zijn voor mensen. Is het inferieur eten en kan je het daarom maar aan dieren geven, want dan doen zij er iets bijzonders mee en kun je hen weer smakelijk opeten? Ik vind het bizar. Je zou dan toch juist respect voor dieren moeten hebben? Ik denk dat hier ook weer uit blijkt hoe hard voor de meeste mensen de grens is tussen mens en dier.