Marla schreef:Zien er goed uit, die wafels! Heb je dat recept van een paar pagina's terug gebruikt?
Nodig:
* 2,5 dl sojamelk
* 20 g verse gist (te vinden in de frigo van de gb )
* 500 g bloem
* snuifje zout
* 150g sojamargarine
* 1 el olie
* 100 g suiker
De snelste manier om het te doen:
Verwarm de sojamelk tot ze lauw is. Roer de gist los in een paar eetlepels van de melk tot je een raar papje bekomt. Zeef de bloem op een hoopje en maak een kuiltje (zeg maar 'kuil') in het midden. Strooi het zout langs de randen en giet het gistpapje, de gesmolten margarine, olie, suiker en de rest van de sojamelk in het kuiltje. Meng en kneed tot een soepel deeg. Dek het deeg af met een vochtige handdoek en laat op een warme plek rijzen tot het deeg verdubbeld is. En dan is het moment aangebroken om terug in gang te schieten en lekkere wafeltjes te bakken....
Framboos schreef:Belangrijker nog, waar heb je je wafelijzer gekocht? Mijn moeder heeft er een van de Hema, maar die maakt heel kleine dunne wafels...
Framboos schreef:Je kunt een pak kopen van geloof Koopmans, maar als je het lief vraagt wil ik ook mijn recept opsnorren en voor je uittypen.![]()
Jouw recept is vast heel goed. Als het niet teveel moeite is zou je het dan alsje, alsjeblieft willen uittypen? 
Framboos schreef:Nee. En echt heerlijk!
Je kunt een pak kopen van geloof Koopmans, maar als je het lief vraagt wil ik ook mijn recept opsnorren en voor je uittypen.

Marla schreef:Ik heb gisteren gevulde speculaas gemaakt. Door het deeg hoefde geen ei ofzo dus dat was lekker makkelijk. Ik heb sojamelk (ipv water en ei) door de amandelspijs gedaan en dat werkte prima zo.

Keer terug naar Recepten & Kookhoek
Gebruikers op dit forum: MSN [Bot] en 1 gast