politieke keuze

Hebt u vragen en/of opmerkingen over de vereniging? Brand maar los!

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
Larigoe

politieke keuze

Bericht door Larigoe » di dec 04, 2018 21:15

Hallo,

Ik houd voor school een profielwerkstuk over veganisten en de klimaatverandering.
Ik was erg benieuwd of veganisten (of andere vormen) een bepaalde politieke stroming aanhouden. Zoals partij voor de dieren.
Ik hoor graag van u.

groeten Larigoe

Morality
Leefwijze: veganist

Re: politieke keuze

Bericht door Morality » wo dec 05, 2018 11:38

:welcome: Larigoe,

Je zou een enquête kunnen maken. Niet iedere veganist zal dezelfde politieke voorkeuren hebben, maar bepaalde politieke voorkeuren zullen relatief wel vaker voorkomen onder veganisten (zoals het stemmen op politieke partijen die meer aandacht besteden aan dieren en het klimaat). Er zullen ook verschillen zijn tussen veganisten, vegetariërs en dergelijke. Ook zullen er verschillen zijn bij het stemmen voor de Tweede Kamer, Provinciale Staten, waterschappen, gemeenteraden en het Europees Parlement (mede doordat politieke partijen soms niet meedoen en mede doordat er bij de verschillende verkiezingen ook verschillende standpunten besproken worden). Tevens veranderen politieke voorkeuren, dus zullen veganisten mogelijk bij de eerst volgende verkiezing willen stemmen op een andere politieke partij dan zij bijvoorbeeld in 2003 deden (mogelijk waren zij toen ook nog geen veganist).

Larigoe

Re: politieke keuze

Bericht door Larigoe » vr dec 07, 2018 9:41

Super bedankt!

Plaats reactie