Nieuwe logo van de NVV

Technische problemen? Mist u iets? Wilt u het anders? Vragen over het forum?

Moderators: Martine, Rorrim

Plaats reactie
Vegantastic
Site Admin
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Nieuwe logo van de NVV

Bericht door Vegantastic » do sep 03, 2009 10:18

Nou hier is die dan:

http://www.veganisme.org/images/logo_oranje.jpg

http://www.veganisme.org/images/logo_groen.jpg

Het logo kunnen we afhankelijk van de plek/achtergrond ook een andere kleurgeven.

We hebben het simpel gehouden. En zal makkelijk herkenbaar zijn.

Bonnie
Contacteer:

Re: Nieuwe logo van de NVV

Bericht door Bonnie » do sep 03, 2009 11:23

Wow, da's wel heel anders. Maar ik vind het wel leuk. Het lijkt op een konijntje!

Het lijkt me wel dat het logischer zou zijn als "voor veganisme" naast elkaar stond in plaats van "vereniging voor", als je alleen kijkt naar hoe makkelijk dat leest. Maar dat zou binnen dit logo weer niet zo goed passen misschien. En nu staat er NVV van boven naar beneden, dus da's ook wel weer mooi...

Anyway, :) gaat de rest van de website ook ongeveer in die stijl worden? Ik vind hoe alles er nu uitziet ook wel heel mooi, ben benieuwd naar hoe het wordt dan...

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » do sep 03, 2009 11:54

Bonnie schreef:Wow, da's wel heel anders. Maar ik vind het wel leuk. Het lijkt op een konijntje!
haha :)
Anyway, :) gaat de rest van de website ook ongeveer in die stijl worden? Ik vind hoe alles er nu uitziet ook wel heel mooi, ben benieuwd naar hoe het wordt dan...
Designers zijn nu bezig met een ontwerp voor de site. Dus ben erg benieuwd daar naar.
Zou ergens volgende week af moeten zijn. Maar natuurlijk zal het een stijl worden die bij het logo past :)

vegalan

Bericht door vegalan » do sep 03, 2009 12:24

Lijkt erg veel op een opengesneden paprika, zonder pitjes. :D

.

Fruitig

Bericht door Fruitig » do sep 03, 2009 13:08

Mooi en fris nieuw logo!
vegan with an edge!

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » do sep 03, 2009 14:08

Leuk dat er positief gereageerd wordt :)

*Eva*
Contacteer:

Bericht door *Eva* » do sep 03, 2009 16:26

Ik vind het ook een leuk logo :D

Annika
Contacteer:

Bericht door Annika » do sep 03, 2009 20:37

Ik vind 'm hip :mrgreen:

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » do sep 03, 2009 22:03

Lekker vrolijk :D
De associatie met konijntjes of paprika's had ik nog niet gemaakt, maar nu je het zegt... Een paprika zie ik er wel in. Een konijntje niet, of ben ik de enige die dat niet ziet?
Dat oranje logo deed me eerst aan het koningshuis denken, maar gelukkig heb ik die associatie nu niet meer.

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » do sep 03, 2009 22:26

Paprika zie ik ook wel inderdaad ^^

Geen konijntje? Mm misschien ligt het aan mij dan :p wel een heel versimpeld konijntje, maar ik dacht meteen aan een hoofdje (onderkant van de V) met twee oortjes?

Zoiets?

http://farm3.static.flickr.com/2434/388 ... 90b9_o.jpg

(sorry voor het off topic, en voor het ondertekenen van het logo. ik vind hem echt mooi!)

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » do sep 03, 2009 22:39

Geweldig! :D Nu zie ik het konijntje er wel in. Konijnen zijn lief. Ik heb zelf jarenlang konijnen verzorgd, en krijg nu ineens heimwee naar ze.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » vr sep 04, 2009 12:28

haha.. .grappig zeg.. ik zou zo het logo willen vervangen met het konijnenversie :)
Maar goed.. dat zal professionaliteit denk verkleinen ;)

Misschien leuk voor op een kinderversie van de site ofzo :)

Magda
Leefwijze: flexanist

Bericht door Magda » vr sep 04, 2009 14:24

Mijn dochter van 16 vindt 'm hip én cool én schattig en dat was zo ongeveer de bedoeling van de verandering toch?
Als "oude" moeder zal ik de associaties die ik spontaan kreeg dan maar voor me houden :roll: Ik wil wel even m'n mening geven over de kleur; de groene vind ik mooi, lekker fris, maar die bruinige/orange echt niet.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » vr sep 04, 2009 15:02

Magda schreef:Mijn dochter van 16 vindt 'm hip én cool én schattig en dat was zo ongeveer de bedoeling van de verandering toch?
ja :)

Framboos

Bericht door Framboos » vr sep 04, 2009 15:31

Magda schreef: Als "oude" moeder zal ik de associaties die ik spontaan kreeg dan maar voor me houden :roll:
Dat ben ik ook aan het doen. Maar blijkbaar is verder iedereen enthousiast, dus dat is mooi!

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » vr sep 04, 2009 15:49

Ben wel benieuwd welke associaties jullie dan hebben ;)

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » vr sep 04, 2009 16:12

Dit misschien? Maar het lijkt niet echt op een hand, en ik dacht er pas aan toen ik echt ging nadenken over wat je er eventueel in zou kunnen zien (behalve een konijntje), dus dat zal wel niet?
Of dat het er door het getekende/ingekleurde uiterlijk misschien een beetje simpel/kinderlijk uitziet? maar in de context waarin het logo gebruikt gaat worden verwacht ik dat dat niet zo'n probleem zal zijn... Een vriendelijk logo is wel positief als het gaat om wat de NVV moet uitstralen, denk ik :)

Verder kan ik niet echt directe negatieve associaties bedenken...

En nu heb ik te lang naar het logo gestaard dus ik ga even ergens anders naar kijken xD

Framboos

Bericht door Framboos » vr sep 04, 2009 16:14

Bonnie schreef: Of dat het er door het getekende/ingekleurde uiterlijk misschien een beetje simpel/kinderlijk uitziet?
Dat is het denk ik. En ik ben helemaal voor simpel en vaak ook voor kinderlijk (helllooow Tinkerbell), maar in dit geval klopt er iets niet voor me.

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » vr sep 04, 2009 16:32

Framboos schreef:
Bonnie schreef: Of dat het er door het getekende/ingekleurde uiterlijk misschien een beetje simpel/kinderlijk uitziet?
Dat is het denk ik. En ik ben helemaal voor simpel en vaak ook voor kinderlijk (helllooow Tinkerbell), maar in dit geval klopt er iets niet voor me.
Oké, dan hoef ik in ieder geval niet meer te proberen er dingen in te zien die jij wel ziet en ik niet :mrgreen:
Hmmm, dat waren denk ik ook wel mijn eerste associaties, maar afhankelijk van de omgeving waarin het gebruikt wordt hoeft dat niet per se negatief te zijn...

Ik vind het wel even wennen - van zonnebloem (want die zonnebloem rechtsbovenaan het forum was tot nu toe het logo, toch?) met nog redelijk veel detail naar een logo van één vlak kleur en de naam van de vereniging ernaast. Als je de tekst weglaat, is het plaatje misschien zelfs zo simpel dat het niet meer direct te identificeren is als het NVV logo, maar gewoon als een letter V?
Maar dat is alleen wat ik zeg, even wennen. Dit lijkt me wel een veel praktischer logo om overal op te zetten.

Waar wordt het logo in het algemeen eigenlijk allemaal voor gebruikt?

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » vr sep 04, 2009 17:51

Bonnie schreef:Ik vind het wel even wennen - van zonnebloem (want die zonnebloem rechtsbovenaan het forum was tot nu toe het logo, toch?) met nog redelijk veel detail naar een logo van één vlak kleur en de naam van de vereniging ernaast.
Nee die heb ik ooit op het forum gegooid... bij gebrek aan een versie van het logo wat ik kon gebruiken.

Dit is/was het logo van de NVV:

http://www.waardelozehaantjes.nl/images/logonvv.gif
Als je de tekst weglaat, is het plaatje misschien zelfs zo simpel dat het niet meer direct te identificeren is als het NVV logo, maar gewoon als een letter V? Maar dat is alleen wat ik zeg, even wennen. Dit lijkt me wel een veel praktischer logo om overal op te zetten.

Waar wordt het logo in het algemeen eigenlijk allemaal voor gebruikt?
Op communicatieuitingen van de NVV. En op het blad.

Plaats reactie