Dominion (2018) screening (in Etten-Leur?)

Plaats hier uw aankondigingen voor demonstraties, markten, optochten, enz.

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
djdg

Dominion (2018) screening (in Etten-Leur?)

Bericht door djdg » vr sep 07, 2018 21:03

Ik ben nog nieuw op dit forum en weet dus niet of ik naar de bekende weg vraag en of ik dit in een andere subcategorie had moeten plaatsen. Ik kon via de zoekfunctie niks vinden over de recente documentaire 'Dominion' (2018) . Ik zag op de site van de docu zelf dat er al een screening in juli in Utrecht is geweest, maar dat is voor zover ik zie de enige.

Hier in Etten-Leur hebben we een bioscoop(je) en ik wil eens onderzoeken of het mogelijk is om daar een screening van de docu te houden. Echt totaal geen idee hoe dit in zijn werk gaat en of het haalbaar is, maar ik denk dat het de moeite van het onderzoeken waard is. Ik zou als het niet mega ingewikkeld is, de organisatie op mij willen nemen.

Wat zijn jullie gedachten hierover?

Rorrim
Moderator
Leefwijze: veganist

Re: Dominion (2018) screening (in Etten-Leur?)

Bericht door Rorrim » za sep 08, 2018 17:45

Goed initiatief! (Kan ik heel kort over zijn. ;)) En welkom!
Getekend in floëemsap.

djdg

Bericht door djdg » zo sep 09, 2018 0:33

Zo, ik heb even iets in elkaar gezet. Hebben jullie aanvullingen?
Geachte heer ***,

Volledig onwetend kom ik bij u met de vraag of het mogelijk is om een screening van de recent uitgebrachte documentaire genaamd 'Dominion' (de docu ging op 29 maart j.l. in Australië in première) te houden in uw bioscoop te Etten-Leur. Ik heb werkelijk geen idee of het mogelijk is en zo ja, hoe een eventueel proces in zijn werk gaat en waar ik moet beginnen.

Hier is de IMDB.com link voor de documentaire:
https://www.imdb.com/title/tt5773402/?ref_=nv_sr_3

De documentaire duurt 120 minuten en de gewenste datum zou bij voorkeur op een (buiten de 'spitsuren' van de bioscoop?) zaterdag plaats vinden ergens in januari of februari 2019.

Het betreft de wens voor een open voorstelling, maar wel voor mensen van boven de 18 jaar aangezien er schokkende beelden in voorkomen. Ik heb dus werkelijk geen idee hoeveel mensen er zouden komen naar deze vertoning. Kunt u misschien aangeven hoeveel de capaciteit van de verschillende zalen betreft?

Wat zouden de kosten bedragen voor het huren van een zaal? Ik zou deze kosten, en eventueel bijkomende personeelskosten voor de huur van de foyer willen proberen te dekken door een minimale entreeprijs te vragen die deze totale kosten dekken. Ik heb dus absoluut geen winstoogmerk. Alles wat het mij op zou leveren zou teruggaan naar de organisatoren van de documentaire zelf. Maar goed, het gaat er natuurlijk om dat de rekening aan u betaald wordt.

Mocht u open staan voor verdere uitwerking van mijn voorstel, kunt u mij dan vertellen hoe u de documentaire aangeleverd wilt hebben? Voor zover ik zie is de film voor mij na goedkeuring in 4K formaat te downloaden via de site van de organisatie. Verder zie ik een optie tot DCP (Digital Cinema Package) staan. Wellicht is dat ook een formaat dat bij u bij bekend is?

Ik ben zelf woonachtig in Etten-Leur, dus wellicht is er de mogelijkheid om u te treffen? Of anders kunt u mij bereiken op onderstaand nummer. U zal hoogstwaarschijnlijk nog een hoop vragen hebben. De organisatie achter de docu zelf heeft ook een aantal eisen en om deze met u af te kunnen stemmen zou ik graag met u in contact willen komen. Ik moet overigens ook goedkeuring krijgen van de organisatie, dus vandaar dat zij ook enigszins eisen stellen. Voor verdere informatie (incl. trailer: let op, bevat schokkende beelden!) kunt u terecht op:

https://www.dominionmovement.com/

Bijgevoegd vindt u de filmposter en de voorwaarden van de organisatie van de documentaire die misschien voor meer helderheid kunnen dienen.

Alvast bedankt voor uw antwoord,
Dirk-jan

Sent with ProtonMail Secure Email.

Rorrim
Moderator

Bericht door Rorrim » di sep 11, 2018 12:59

Ik zou de grammatica nog even checken, ik zie bijvoorbeeld "formaat dat bij u bij bekend is" en wat veel hypothetisch woordgebruik. Persoonlijk zou ik het kort en bondig houden. Een regel of 8 is voldoende voor een dergelijke vraag. Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen schrijfstijl, maar mensen lezen beter en verliezen minder snel interesse als je het kort houdt en alleen de essentiële vraag stelt/informatie verschaft. Zo vermijd je zuchten en vergroot je je kansen. Het is niet erg als je vragen oproept. Sterker nog, het werkt vaak in je voordeel. Succes!
Getekend in floëemsap.

djdg

Bericht door djdg » zo sep 16, 2018 13:47

Rorrim
Moderator

Bericht door Rorrim » zo sep 16, 2018 19:27

Goed geregeld, hoop dat het een succes wordt!
Getekend in floëemsap.

djdg

Bericht door djdg » vr sep 21, 2018 9:52

Helaas heb ik het evenement in Etten-Leur moeten afblazen. :(

Ik ga nu kijken of ik mij aan kan sluiten bij andere organisatoren in Nederland. Bedankt voor het meedenken in ieder geval!

Plaats reactie