In de broodtrommel

Deel en bespreek recepten met anderen. Culinaire hoek. Vragen en tips!

Moderators: Rick, Martine, jet

Plaats reactie
Cornelis
Leefwijze: flexitarier
Contacteer:

In de broodtrommel

Bericht door Cornelis » ma jan 29, 2018 21:55

Om bij de warme maaltijd en stuk vlees over te slaan en te zoeken voor een passende vervanger is geen uitdaging. Maar wat neem ik, als hardwerkende Hollander, mee in mijn broodtrommel naar het werk?
De brootrommel die gewend was om gevuld te worden met bruine boterhammen rijkelijk belegd met vleeswaren/kaas.
Nu heb ik onlangs Hummus (Hoemoes = stelletje hollanders :hippy: ) -kerrie/ zongedroogde tomaat- en Baba Anoesch gevonden. Errug lekker, maar ik weet nu al dat dit op de duur ook gaat vervelen en ik op zoek wil naar iets anders.
Heal the world!

The right way

Morality
Leefwijze: veganist

Re: In de broodtrommel

Bericht door Morality » di jan 30, 2018 9:55

Afwisseling is inderdaad prettig. Zelf neem ik graag https://gewoonvegan.nl/zonnatura-groentespreads/ of tomaat en komkommer op brood.

Rorrim
Moderator
Leefwijze: veganist

Re: In de broodtrommel

Bericht door Rorrim » di jan 30, 2018 18:07

Pindakaas! Als je ervan houdt. De varianten met 100% pinda (vooral die met stukjes) zijn aanmerkelijk lekkerder dan anderen (mening). Tartex paté, notenpasta en appel-perenstroop zijn ook favorieten. Soms combineer ik notenpasta of pindakaas met misopasta of sambal, maar dat is misschien niet voor iedereen. Tapenades zijn ook erg lekker op brood.
Getekend in floëemsap.

Plaats reactie