Wat eten we vandaag?

Deel en bespreek recepten met anderen. Culinaire hoek. Vragen en tips!

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
Appelmoes
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Appelmoes » di sep 04, 2012 18:48

Renee! Recept?!

Hier vandaag rijst met pindakaas. Instant rice nog wel. Tja... :P
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.

TonyJello

Bericht door TonyJello » wo sep 05, 2012 10:18

Smoothie van een half glas sinaasappelsap, een gele meloen, drie bananen, twee appels, een eetlepel sesamzaad en een eetlepel lijnzaad.

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » wo sep 05, 2012 10:31

Ik had gisteren ook een smoothie gemaakt met blauwe bessen, een kleine banaan en een kiwi, sojamelk en met geweekt chia zaad. Hij was erg lekker maar zag er niet geweldig uit :lol: Ik denk dat ik vandaag proberen er wat rauwe broccoli in te doen. Kijken of dat een erg overheersende smaak heeft...
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

Martine
Moderator

Bericht door Martine » do sep 06, 2012 19:50

Chinese roerbakschotel met waterkers, prei, paprika en seitan. Eindelijk een lekker recept voor saus gevonden waar ik alles al voor in huis heb!
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes » do sep 06, 2012 20:04

Rijst met zwarte bonen, tofu, paprika, komkommer en bosui en als 'toetje' een home-made frap met vanzelfsprekend koffie, amandelmelk en wat stevia. :grin:
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.

Ananas

Bericht door Ananas » vr sep 07, 2012 6:49

Ik at gisteren broodje falafel met aioli. Beste combinatie van de eeuw :mrgreen:

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » vr sep 07, 2012 9:53

Ik moest opzoeken wat aioli is :mrgreen:
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

Stokkie

Bericht door Stokkie » vr sep 07, 2012 11:19

Ik had gisteren kipstukjes van de vegetarische slager, met basmati rijst en in tamari gewokte Chinese kool met cashewnoten.
~Shoot for the moon. Even if you miss it you will land amongst the stars.~

Wanda
Contacteer:

Bericht door Wanda » vr sep 07, 2012 12:56

Wij aten pad thai. De groente varieer ik altijd, maar de saus, knoflook, gember en chili flakes maken een lekkere combinatie. In plaats van rice noodles doe ik meestal soba noodles. Die zijn wat steviger.

Uniflame
Leefwijze: pescotarier
Contacteer:

Bericht door Uniflame » za sep 08, 2012 18:35

Ik at een vegan tomaten risotto met raapsteeltjes :) Gebaseerd op deze: http://plantaardigheidjes.blogspot.nl/2 ... ltjes.html
Mijn recepten blog (ook vegan): She Likes Bento

Mina
Leefwijze: flexitarier
Contacteer:

Bericht door Mina » di sep 11, 2012 9:36

Gisteren at ik tofu met orange&soy glaze, broccoli, en geroosterd aardappelen met thyme (y) yammi yammi

Gnoe
Contacteer:

Bericht door Gnoe » di sep 11, 2012 11:57

Gisteren aten we rijst met roergebakken groente uit de tas (kool, wortel, prei), ui, knof, verse gember, restje witte aubergine uit Frankrijk en reepjes voorgemarineerde tofu. Beetje teriyakisaus uit Puur Plantaardig erdoor, maar daar was ik niet kapot van.

http://farm9.staticflickr.com/8439/7975 ... 2f57_m.jpg

Erbij een salade van ijsbergsla uit de tas, gele & zwarte tomaat uit FR, komkommer, augurk, walnoot, hennepzaadjes die we zindag hadden gescoord op de Pure Markt in A'dam en een dressing met als basis een restje van Bryanna Clarkes cheezy sauce.

http://farm9.staticflickr.com/8317/7975 ... eae7_m.jpg

Vanavond wordt het eenvoudige koolsalade uit een kookboekje van Eethuis Iris, de tomaten-courgettekoekjes uit Veganomicon die Dani laatst ook maakte en 'rijst met pit'. Waarschijnlijk met een venkelsalade als we nog verse basilicum op de kop kunnen tikken vandaag.
.....................................................
Kom eens langs op Graasland!

Ananas

Bericht door Ananas » di sep 11, 2012 18:18

Vandaag (weer) falafel gegeten, deze keer zelfgemaakt, met paprikahummus, tabbouleh en mix van eikenbladsla/waterkers erbij. Omnomnom!

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » di sep 11, 2012 19:18

Is paprikahummus gemaakt met kikkererwten en paprika erdoor? Lijkt me wel een goed idee :)

Vandaag aten wij kerrie-spruitjesstamppot en 'worstjes' van EkoPlaza met gebakken uitjes. Niet heel bijzonder maar het was wel lekker.
Linda mcCartney

Ananas

Bericht door Ananas » di sep 11, 2012 21:37

Yep, met gegrilde rode paprika :) kan je zelf doen, of uit zo'n pot (doe ik meestal), maakt een mooie gekleurde pittige hummus.

Ananas

Bericht door Ananas » di sep 11, 2012 21:38

Btw, ik weiger om al spruitjes en pompoen te kopen :p Ik wil nog lekker lang zomergroenten blijven eten...

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » di sep 11, 2012 21:51

Leuk! Ga ik proberen. Haha, ik snap je helemaal, maar ik ben gek op zowel pompoen als spruitjes en de herfst is mijn favoriete seizoen. Ik ben dus altijd blij als ze er weer liggen :mrgreen:
Linda mcCartney

jet
Moderator

Bericht door jet » wo sep 12, 2012 18:59

Hartige taart:
4 stuks Koopmans hartige taart plakjes (ingrediënten: tarwebloem, water, plantaardige olie, gist, zout. Kan sporen v. melk bevatten).
Biologisch preitje, en zakje soepgroenten samen met tofu gehakt in een pan opbakken.
In taartvorm de Koopmans plakjes, en groentemengsel erover.
Dan 3 schepjes Free & Easy dairy free cheese flavour sauce mix *) mengen met 300 ml water, klein beetje zwart zout erbij (voor het 'ei-gevoel'). Zodra het indikt in de pan over de taartvorm uit'schenken'.
Als laatste paar plakjes Cheezly Mozzarella style erover en een half uurtje in de oven op 200 graden.

Ik heb nog een stukje over voor morgen!

*) zo'n sausje kun je ook maken met edelgist.
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Martine
Moderator

Bericht door Martine » wo sep 12, 2012 20:20

Klinkt lekker! Mijn schoonmoeder maakt ook zo'n soort ovenschotel, maar dan met 'echte' kaassaus en bloemkool en broccoli erin. Ik zal eens proberen daar een vegan versie van in elkaar te draaien.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » wo sep 12, 2012 20:21

Gnoe schreef: Vanavond wordt het eenvoudige koolsalade uit een kookboekje van Eethuis Iris, de tomaten-courgettekoekjes uit Veganomicon die Dani laatst ook maakte en 'rijst met pit'. Waarschijnlijk met een venkelsalade als we nog verse basilicum op de kop kunnen tikken vandaag.
Hé wat leuk! En? Hebben ze gesmaakt?
Ik vond het een leuk recept :)

Vanavond heel simpel bruine bollen met een alpro soya burgertje gegeten. Heb de afgelopen tijd zoveel gezond en uitgebreid gekookt dat ik het even makkelijk wilde.
Wel als toetje zelfgemaakte blauwe bessen balsamico ijs. Eerste keer ijs gemaakt! *trots* en het was erg lekker 8)
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

Plaats reactie