Wat eten we vandaag?

Deel en bespreek recepten met anderen. Culinaire hoek. Vragen en tips!

Moderators: Rick, Martine, jet

Plaats reactie
Valkyrjur
Leefwijze: veganist

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Valkyrjur » ma mar 10, 2008 13:05

Vanavond powerspinazie: uitje fruiten in de wok, heel veel spinazie erbij en dan een flinke kwak sambal. Yum! Daarbij waarschijnlijk krieltjes in de schil met jus en een groente/tofuburger.

marjan

Bericht door marjan » ma mar 10, 2008 13:08

Klinkt goed, gezond (die groene bladgroentes hè? :wink: ) en lekker makkelijk... Sambal hmmmmm :D ....!

ingenting

Bericht door ingenting » ma mar 10, 2008 18:08

Ik kan niet kiezen:\

Ik heb een 'quiche achtig iets' in de koelkast = bladerdeeg bodem + gecarameliseerde uitjes, champignons en soort van bechamel/kaas sausje...

OF

Paratha's, linzen/kidney bonen.

Avond eten 2 word waarschijnlijk een mini salade van paprika en worteltjes.
La maquereau des petits g?teaux (h)

Apraxia

Bericht door Apraxia » ma mar 10, 2008 18:29

Notenburgertjes, kerrieaardappeltjes en sla met een overheerlijke, zojuist vers ontworpen ende gemaakte mangodressing.
Als er iemand op je pist, dan is het vast een veganist.

* HiPpY *

Bericht door * HiPpY * » di mar 11, 2008 18:31

uiteindelijk wat bedacht met m'n andijviekrop die opmoest:

uitje bakken, half blok tofu hakken en meebakken met olie, zout, ketjap (flink wat) spaanse peper(poeder) en 5-spices. daarna wortelplakjes meebakken en restje quinoa van vanmorge meegebakken en toen de gesneden andijvie kort meegehusselt. en tot slot nog wat sesamzaadjes 8) ik heb een foto... alleen ben ik WEER vergeten hoe dat ook alweer moet dus ik ga even mijn vraag opzoeken in 't forum ergens :P (edit: raaaare smileys zijn er ineens...)

zo gelukt:
http://img84.imageshack.us/img84/6254/d ... rs4.th.jpg
Laatst gewijzigd door * HiPpY * op di mar 11, 2008 18:49, 2 keer totaal gewijzigd.
* PeAcE *

Valkyrjur

Bericht door Valkyrjur » di mar 11, 2008 18:35

Ik heb nog winterpeen, broccoli en prei liggen. Peen en prei lijkt me wel een goeie combi, ik dacht zelf aan met rijst, tofugehakt en iets van kerrie.

Annikka-Ayla
Leefwijze: flexanist

Bericht door Annikka-Ayla » wo mar 12, 2008 12:13

Ik ga vanavond Farmhouse Stew uit Vegan Vittles maken. Dit is een stoofpot met veel groente en seitan. De seitan staat inmiddels te pruttelen op het fornuis. Ik heb dit keer een eetlepel donkere sesamolie door het deeg gedaan. Smaakte rauw al goed.
Erbij maak ik rijst denk ik of bulgur.

Marla

Bericht door Marla » wo mar 12, 2008 13:01

Hmm, dat klinkt heerlijk! Hoe heb je de seitan gemaakt, gewoon van bloem of heb je glutenpoeder gebruikt?

Apraxia

Bericht door Apraxia » wo mar 12, 2008 18:59

Indiase curry met tomaat, champs en doperwten. Indiaas gekruide kikkererwten, basmatirijst, peren en ananaschutney en naan.

mmmmmmm
Als er iemand op je pist, dan is het vast een veganist.

Annikka-Ayla

Bericht door Annikka-Ayla » do mar 13, 2008 8:44

@ Marla,
Ik heb glutenmeel gebruikt en het recept grotendeel uit VwaV. Maar ik heb de geraspte citroenschil weggelaten. Wel een eetlepel donkere sesamolie, wat gemberpoeder, wat cayennepeper en extra zout bijgedaan. In het water om de seitan te koken heb ik ook iets zout gedaan. Ik heb gemerkt dat er best veel zout weglekt in het kookvocht en op deze manier blijft de smaak beter. De sesamolie werkte goed in dit recept. Het was de eerste keer dat ik farmhouse stew maakte. We vonden het allemaal erg lekker. Ik heb er nog wat extra broccoli bijgedaan, dat had ik nog liggen. Ook dat smaakte er goed bij.
Ik dacht dat rijst er het beste bij zou smaken, alleen kwam ik er op het laatste moment achter dat ik wat te weinig rijst in huis had :( . Toen bedacht ik me dat Amerikanen graag rice-aroni (of hoe ze het ook noemen) eten. Dat is rijst met pasta. Toen het water kookte deed ik eerst de biologische basmatirijst in het water en daarna nog een halve kop vermicelli. Weer even aan de kook brengen, ongeveer een minuut koken, dan deksel erop, vuur uit en nog 15 minuten zo laten staan. Daarna afgieten.
Dit was erg lekker. Beide dingen ga ik vaker maken.
Vanavond maken mijn oudste zoon en ik de restjes op. Voor de jongste zoon en manlief maak ik bio kippengehakt klaar en aardappelen. Voor ons allemaal een posteleinsalade met tomaten, komkommer, geroosterde paprika, wat walnoten en een balsamico/olijfolie/mapledressing.

Valkyrjur

Bericht door Valkyrjur » do mar 13, 2008 12:06

Gisteren taco's met een eenvoudige salade erbij. Vanavond restje van eergisteren. Met als toetje alpro vruchtenyoghurt.

* HiPpY *

Bericht door * HiPpY * » do mar 13, 2008 12:46

vanavond singapore noodles :D
* PeAcE *

Boukje

Bericht door Boukje » do mar 13, 2008 14:53

waar kopen jullie die glutenmeel? (Ik kon het niet vinden in de supermarkt :oops: )

groetjes Boukje.

Marla

Bericht door Marla » do mar 13, 2008 15:34

Boukje schreef:waar kopen jullie die glutenmeel? (Ik kon het niet vinden in de supermarkt :oops: )

groetjes Boukje.
Klopt, daar kun je het niet vinden. Ik koop het in Portugal dus daar heb je niet zo veel aan. Je kunt het op internet bestellen en bij sommige molenwinkels kopen maar ik weet niet of je in de buurt van een molen woont.

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » do mar 13, 2008 16:39

Of bij de bakker (vaak, niet altijd...)

Framboos

Bericht door Framboos » do mar 13, 2008 18:46

Marla schreef:
Boukje schreef:waar kopen jullie die glutenmeel? (Ik kon het niet vinden in de supermarkt :oops: )

groetjes Boukje.
Klopt, daar kun je het niet vinden. Ik koop het in Portugal dus daar heb je niet zo veel aan. Je kunt het op internet bestellen en bij sommige molenwinkels kopen maar ik weet niet of je in de buurt van een molen woont.
Verdorie, ik wilde jou nog vragen waar je dat in Amsterdam kocht...

Boukje

Bericht door Boukje » do mar 13, 2008 18:59

Framboos schreef:
Marla schreef:

groetjes Boukje.
Verdorie, ik wilde jou nog vragen waar je dat in Amsterdam kocht...

hihi framboos dat is ook toevallig :grin: ;) ik weet niet of het misschien in een natuurwinkel te koop is? Misschien dat ik binnenkort even daar ga kijken, en dan laat ik het weten goed?

Framboos

Bericht door Framboos » do mar 13, 2008 19:33

Daar heb ik het nog nooit gezien.

Annikka-Ayla

Bericht door Annikka-Ayla » vr mar 14, 2008 6:37

Bij deze webwinkel http://www.dehoopklarenbeek.nl/web/inde ... ten&page=2" target="_blank koop ik oa. glutenmeel. Ik heb daar ook speltmeel en gerstmeel gekocht. De speltmeel en gerstmeel vind ik wat grof gemalen. De speltmeel zeef ik daarom één keer en de gerstmeel twee keer. Anders heb je er erg veel harde vliesjes/zemelen in zitten. Dat vind ik niet zo lekker en dat heeft me eens een kies gekost.

Annikka-Ayla

Bericht door Annikka-Ayla » vr mar 14, 2008 6:39

Wij eten vandaag pittabroodjes met bonenburgers, sla, tomaten, komkommer, augurkjes en een yogurtmayosausje voor de mannen en voor mij met soyamayo en ketchup.

Plaats reactie