Wat eten we vandaag?

Deel en bespreek recepten met anderen. Culinaire hoek. Vragen en tips!

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
MargaS
Leefwijze: veganist

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door MargaS » ma apr 29, 2013 11:39

Als lunch had ik een overheerlijke smoothie.
Ik heb vaak smoothies en die zijn ook erg lekker maar deze was echt heel bijzonder lekker.
Komt van de site http://kblog.lunchboxbunch.com/ en het is er 1 met munt erin verwerkt.
Deze ga ik echt vaker maken.
Heb er even een foto van gemaakt:

http://i1120.photobucket.com/albums/l49 ... 8a591e.jpg

Selina
Leefwijze: vegetarier

Bericht door Selina » ma apr 29, 2013 17:48

MargaS schreef:Als lunch had ik een overheerlijke smoothie.
Ik heb vaak smoothies en die zijn ook erg lekker maar deze was echt heel bijzonder lekker.
Komt van de site http://kblog.lunchboxbunch.com/ en het is er 1 met munt erin verwerkt.
Deze ga ik echt vaker maken.
Heb er even een foto van gemaakt:

http://i1120.photobucket.com/albums/l49 ... 8a591e.jpg
dat ziet er echt heerlijk uit (y)
Ik begin net... En ja, ook ik blog----> http://selinavans.wordpress.com/

Overstand

Bericht door Overstand » do mei 02, 2013 15:00

Ik eet mie veeel joh :S

1 onmeunig grote bowl, raw salade, met als dressing gedroogde kruiden, sesamolie haha, en fijngemalen lijnzaad. (standaard elke dag; very important) geen zout

1 bord snijbonen met aardappel gekookt beetje tomaatpuree, zoals ik van mijn mami geleerd heb - geen zout

1 bord zilvervliesrijst met van die lange donkerbruine rijst gemengd en kikkererwten, curry, en red palm olie - geen zout

1 bord rode linzensoep zoals ik van me mami geleerd heb. beetje basilicum, oregano gestrooid - geen zout

eet smakelijk allemaal!

Selina
Leefwijze: vegetarier

Bericht door Selina » do mei 02, 2013 15:45

vandaag eet ik nog een restje aardappel puree op. Daarbij bak ik een paprika en wat tomaatjes en wat brocoli (moet allemaal op) en neem ik een vega burger. (sorry hoor, maar ik blijf het anders een beetje kaal vinden zonder mijn stukje lijk op mijn bord) en ik maak er een salade bij (denk ik)
Ik begin net... En ja, ook ik blog----> http://selinavans.wordpress.com/

MargaS

Bericht door MargaS » do mei 02, 2013 18:30

Vanavond had ik eerst een versgeperst groente/fruitsapje, daarna linzen en sperziebonen.
Toe een beetje sojavla.

Martine
Moderator

Bericht door Martine » do mei 02, 2013 21:58

Lasagnerolletjes met tomatensaus, romige andijvie-yoghurtvulling en bovenop een beetje Daiya mozzarella. De Daiya kaas kocht ik afgelopen weekend bij Veggie4U in Den Haag. Het is de duurste van alle vegan kazen daar, maar ik wilde het heel graag uitproberen. Het bevalt goed, fijne smaak en textuur.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Mystique

Bericht door Mystique » vr mei 03, 2013 0:09

Salade van witlof, rode biet en sla met zelfgemaakte dressing bestaande uit olijfolie, witte wijn azijn, mosterd, knoflook, peper en zout. Daarbij rösti/aardappel partjes en filet van alpro.

Was de eerste keer dat ik zelf een dressing had gemaakt en ook een salade heb gemaakt met witlof en rode bietjes en hij was gelukkig erg geslaagd. :)

Overstand

Bericht door Overstand » vr mei 03, 2013 18:12

is niet echt fotogeniek maar om een idee te geven.

Ja :D haha ik wilde dit graag met de groep delen

dit heb ik gegeten (kon niet wachten had al paar hapjes genomen van de bovenste :P) nog maar 1tje over: edit: edit: edit: edit:

haaha laat maar ik weet niet hoe ik plaatje moet delen. ik heb hem op mijn facebook gedeeld als 'alleen ik' en nou heb ik een link en dan druk ik op Img

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... 2541_n.jpg

groetjes.

Overstand

Bericht door Overstand » vr mei 03, 2013 18:19

Mystique schreef:Was de eerste keer dat ik zelf een dressing had gemaakt en ook een salade heb gemaakt met witlof en rode bietjes en hij was gelukkig erg geslaagd. :)
awesome! :)

MargaS

Bericht door MargaS » za mei 04, 2013 9:28

Ow Overstand, dat eten van jou ziet er heerlijk uit!
Wat is het precies?

Overstand

Bericht door Overstand » za mei 04, 2013 14:44

ooh haha :D

dat is een vegan " pide " , althans, zo maak ik ze.

ik zal maar orientaal ' gerecht?' zeggen, hoewel ik niet zeker ben, maar mensen doen dit veelal met gehakt,

mijne is aangepast naar vegan. buitenste bruin is volkoren speltmeel, binnenste mengels van ui/spinazie/beetje aardappel

je zou denken ziet er iets vettig uit, glinstert onderste. Haha, je hoeft het niet te doen, maar ik ben nadat ik ze uit de oven heb gehaald met een kwastje rode palmolie over ze heen geweest zodat ze iets zachter worden en belangrijkste haha vitamin E :D

Overstand

Bericht door Overstand » za mei 04, 2013 14:47

Ik had mij altijd voorgesteld om recepten die ik ken met jullie te delen via filmpjes of zo, maar het is door omstandigheden maar niet van gekomen. Ik hoop dat het me deze zomer lukt, maar ik heb eigenlijk meer recepten die ik stap voor stap met jullie wil delen.

Als het echt niet lukt, zal ik ze voor jullie uitschrijven

Promised 8)

jet
Moderator

Bericht door jet » za mei 04, 2013 18:22

Echte Italiaanse fusili met zevenblad pesto uit eigen tuin (zevenblad in overvloed :lol: ) en echte Tsjechische bospaddestoelen.... Kost geen klap, en smaakt prima!!!
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Martine
Moderator

Bericht door Martine » za mei 04, 2013 20:29

Mijn ouders aten vanavond bij ons. Ze wilden eigenlijk uit eten, maar ik niet zo'n zin om helemaal naar de stad te gaan voor een vega restaurant, dus ik heb zelf lekker chique gekookt: asperges, rood-witte quinoa mix, 'kipfilet' van Healthy Planet en een bechamelsaus met gistvlokken en een beetje mosterd. Als toetje hadden we de sinaasappelcake waar ik in de bakdraad over postte, die inderdaad heel lekker was. Omnomnom!
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

MargaS

Bericht door MargaS » zo mei 05, 2013 12:52

Overstand schreef:Ik had mij altijd voorgesteld om recepten die ik ken met jullie te delen via filmpjes of zo, maar het is door omstandigheden maar niet van gekomen. Ik hoop dat het me deze zomer lukt, maar ik heb eigenlijk meer recepten die ik stap voor stap met jullie wil delen.

Als het echt niet lukt, zal ik ze voor jullie uitschrijven

Promised 8)
Bedankt voor je reactie op mijn vraag. En het recept van die vegan pide hou ik me voor aanbevolen hoor, lijkt me echt lekker!
Ben benieuwd naar je stap-voor-stap-recepten. Ze zijn welkom! :D

DeVegetarische

Bericht door DeVegetarische » zo mei 05, 2013 15:53

Voor het eerst heb ik een butternut in huis/ga ik eten... en een bataat. Ik probeerde laatst die meirapen van de AH en vond ze wel lekker, dus ik dacht: Ik probeer nieuws! Nou, ben benieuwd :P
Mijn naam is een beetje achterhaald :)

Truus

Bericht door Truus » zo mei 05, 2013 16:17

DeVegetarische schreef:en een bataat.
O, die had ik vorige week. Geschild, in dikke plakken gesneden, met een kwastje aan beide kanten dunnetjes wat olie gesmeerd, en in de ovenschaal (meerdere lagen op elkaar), wat meloenpitjes er overheen, en afgedekt in de oven gezet. Het duurt wel heel lang, maar was het wachten waard. Dit heb ik geserveerd met een komkommersla (met vooral veel koriander, en ook wat avocado en citroen erdoor) en een linzenschotel. Bolletjes erbij (van brood, niet dat andere) en het was een enorm sukses.

DeVegetarische

Bericht door DeVegetarische » zo mei 05, 2013 19:09

Klinkt ook lekker zeg!
Mijn naam is een beetje achterhaald :)

Overstand

Bericht door Overstand » ma mei 06, 2013 13:09

jet schreef:Echte Italiaanse fusili met zevenblad pesto uit eigen tuin (zevenblad in overvloed :lol: ) en echte Tsjechische bospaddestoelen.... Kost geen klap, en smaakt prima!!!
gister heb ik ook (o.a) paddestoelen gehad, bruine paddestoelen, ik ben er echt gek op (alle soorten btw)!

Als ik zo thuis ben, ga ik een butternutsquash maken in de oven, met enkel venkel, ui, knoflook (extra virgie olijfolie)

Verder een bowl raw salad.

Vandaag glutenfree.

groet

Overstand

Bericht door Overstand » di mei 07, 2013 15:20

volkoren spaghetti met paddestoelentomatensaus (met edelgist, en misschien bosuitjes)

+ salade met als dressing avocado en salade kruiden, zonnebloempitten

Plaats reactie