Wat bak jij vandaag?

Deel en bespreek recepten met anderen. Culinaire hoek. Vragen en tips!

Moderators: Rick, Martine, jet

Plaats reactie
xmarloesx
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: Wat bak jij vandaag?

Bericht door xmarloesx » za apr 26, 2008 11:25

Marla schreef:Spannend, blijft dat wel heel in de post trouwens?

@ Marloes: wat voor marsepein heb je gebruikt en hoeveel poedersuiker heb je er dan doorheen gedaan? Ik wilde namelijk een keer kleine bloemen van marsepein maken (zoals die op de green tea cupcakes) en had het ook wel gemengd met poedersuiker maar het bleef nog steeds veel te slap, het was met geen mogelijkheid te snijden want je trok het dan gewoon stuk, erg jammer.
Ik had marsepein uit duitsland, ik heb de verpakking al weg gedaan maar kan zodra ik n nieuwe heb wel even het merk door geven. Maar het was gewoon standaart marsepein, zo'n beetje creme kleurige blok. Ik heb n beetje op gevoel de poedersuiker gedaan aangezien in nog 1/3 ofzo in de bus had zitten. Maar het is goed om ongeveer 200 gr. marsepein op 100 gram poedersuiker aan te houden. Dan kun je het heel makkelijk uitrollen (voor het uitrollen leg ik ook wat poedersuiker op het aanrecht want bij het uitrollen moet je veel kracht zetten wil je t n beetje dun uitrollen en dan weet je zeker dat het niet blijft plakken)

Dan word het heel makkelijk om bloemetjes te maken, misschien kun je er dan wel heel iets minder poedersuiker bij doen, dan plakt het misschien iets meer en dan blijven de blaadjes beter aan elkaar zitten (van de bloemetjes).

ingenting

Bericht door ingenting » ma apr 28, 2008 11:51

La maquereau des petits g?teaux (h)

Framboos

Bericht door Framboos » ma apr 28, 2008 21:34

Maple Walnut Cookies uit Vive le Vegan. ZOMG. Dreena is echt mijn cookie queen. Zal even wat foto's in de foodblog plaatsen. :D

Marla

Bericht door Marla » ma apr 28, 2008 22:06

Hmm, die zien er lekker uit!

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » vr mei 09, 2008 17:46

Zwarte bonenbrownies...

Framboos

Bericht door Framboos » vr mei 09, 2008 18:07

Tip: zet ze in de koelkast. En laat ze iets langer in de oven staan dan in het recept wordt aangegeven. Afhankelijk van waar je het recept vandaan hebt natuurlijk. :mrgreen:

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » vr mei 09, 2008 19:02

Ik wilde ze net in de koelkast gaan zetten :mrgreen: maarrr heb ze gewoon 30 minuten in de oven laten staan. Ze hadden denk ik idd wel iets langer gekund...

xmarloesx
Contacteer:

Bericht door xmarloesx » ma mei 12, 2008 8:51

afgelopen zaterdag een cheesecake taart, half aardbei en bannaan met cocos & dadel bodem, en een slagroom taartje ^.^ die was heel shattig geworden alleen heb ik geen foto kunnen maken dus, ik ga snel nog eens eentje maken :)

onderdezon
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door onderdezon » ma mei 12, 2008 8:52

cheesecake? slagroom? waar maak je dat van dan?

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » ma mei 12, 2008 8:55

Oh ik ben ook wel benieuwd naar die cheesecake - heb je daar van die tofutti roomkaas in gedaan? ik heb namelijk nog wat van dat spul staan en ik vind dat ik dat maar eens moet gebruiken...

xmarloesx
Contacteer:

Bericht door xmarloesx » ma mei 12, 2008 9:09

cheesecake maak ik van yochurt (hangop), citroen en agar agar en dan pureer ik aardbei en banaan en verwarm het met maizena en giet het half om half op de taart zodat je 2 smaakjes hebt. Met dadel cocos bodem blijft het lekker fruitig en valt het ook niet zo zwaar en die combinatie is echt heerlijk!!! De dadels zorgen voor de zoetigheid en hoef je verder geen suiker toe te voegen.

Slagroom taart, maak ik 2 dunne lagen cake, met custart, zelf gemaakte aarbeien jam en vrichtjes en sojatoo pakje slagroom. Heb ergens nog wel een foto van een cheesecake van vorige verjaardag :) (is alleen met aardbei)

http://i77.photobucket.com/albums/j69/r ... 100027.jpg

xmarloesx
Contacteer:

Bericht door xmarloesx » ma mei 12, 2008 9:29

Bonnie schreef:Oh ik ben ook wel benieuwd naar die cheesecake - heb je daar van die tofutti roomkaas in gedaan? ik heb namelijk nog wat van dat spul staan en ik vind dat ik dat maar eens moet gebruiken...
Welke smaak tofutti heb je?? Anders kun je een lekkere bounty vulling maken en dan chocolade erom heen (heb ik een link van n recept in de bonbon draad gezet). Of je gebruikt het als je een paddenstoelen pasta gaat maken en dan lekker met knoflook enzo ook erg lekker met tofutti. Of het bij op de wrap te doen... Je kunt het ook mengen met poedersuiker of gemalen andere koekjes en dan heb je een vulling wat je tussen 2 koekjes kunt doen.. ^.^

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » ma mei 12, 2008 9:38

oh wow wow OK goede ideeën! Ja! zoiets ga ik doen als ik weer meer tijd heb (eh, geen examens dus) - ik wil graag nog een keer bonbons maken...
ik heb de naturelsmaak tofutti, trouwens, maar het is nog goed tot oktober dus ik heb nog even de tijd x)

xmarloesx
Contacteer:

Bericht door xmarloesx » ma mei 12, 2008 10:02

haha okay :) <3 tofutti :P

succes met je examens!!

Framboos

Bericht door Framboos » vr mei 16, 2008 8:20

't Is al even geleden, maar: heel veel cupcakes. Zie foodblog (die ik even heb volgespamd...). :D

Marla

Bericht door Marla » vr mei 16, 2008 12:13

Framboos schreef:'t Is al even geleden, maar: heel veel cupcakes. Zie foodblog (die ik even heb volgespamd...). :D
Wow!
Die taart :heart:
Heb je kant en klaar fondant gebruikt of het zelf gemaakt?

Anna

Bericht door Anna » vr mei 16, 2008 13:12

prachtig framboos! vooral die mooie roze taart...
is het allemaal opgegaan? :wink:

Framboos

Bericht door Framboos » vr mei 16, 2008 14:22

Kant-en-klare fondant. Wil het nog wel een keer zelf gaan maken trouwens...

En ja, het is bijna allemaal opgegaan. Van de taart was nog een flintertje over. Wat trouwens wel heel leuk was dat alles vegan was, omdat de jarige job vegetariër is en al haar gasten omni's. Niemand heeft geklaagd. :mrgreen:

xmarloesx
Contacteer:

Bericht door xmarloesx » vr mei 16, 2008 15:28

oow mooie foto's hoor!!! Ik heb voor school ook eens een hele lading cupcakes gemaakt, ziet er geweldig uit zoveel naast elkaar he :) ik kan helaas mijn foto's nergens meer vinden, die waren namelijk in het ABBA thema :)

Heb laatst een recept gevonden voor het maken van fondant maar t leek wel wat werk en kweet niet meer welke olie je nodig had. Koop je trouwens de fondant online? vind t namelijk lastig uitzoeken welke fondant vegan kleurstoffen bevatten. (ze vermelden t er nergens bij en op e-mails krijg je niet altijd een reactie)

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » vr mei 16, 2008 15:48

Framboos schreef:Zie foodblog (die ik even heb volgespamd...). :D
Geen probleem.. met zulke mooie plaatjes mag dat altijd! :)

Ziet er erg lekker uit.

Plaats reactie