Recept gezocht!

Deel en bespreek recepten met anderen. Culinaire hoek. Vragen en tips!

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
Mave
Leefwijze: vegetarier

Recept gezocht!

Bericht door Mave » ma jun 16, 2008 11:57

Ik zoek...
een recept (diner), om iets te maken zonder het te koken/bakken etc. Met ter beschikking: een waterkoker en magnetron. :roll: Ook geen koelkast dus.
Ik dacht zelf aan iets met couscous of zo (geen salade in ieder geval), maar ideeen zijn hard welkom.

Wie helpt?!

jet
Moderator
Leefwijze: veganist

Re: Recept gezocht!

Bericht door jet » ma jun 16, 2008 16:42

in een magnetron kun je vrijwel alle groenten stomen (harde groenten moeten langer dan zachte enzo, maar dat is met 'gewoon' koken ook zo).
Spagetti met groenten in tomatensaus:
Spagetti in water in magnetron 9 minuten op de hoogste stand, en dan even checken of het gaar is.
Ergens afgedekt neerzetten met wat olie erover.
Terwijl de spagetti aan het draaien is, een lading tomaten overgieten met heet water en dan velletje verwijderen (gaat makkelijk als je vantevoren even een 'kruisje' in het vel maakt).
De tomaten grof hakken, en vermengen met wat sojacuisine en een scheepslading italiaanse kruiden (marjolein, basilicum, liefst vers, oregano etc, paprika's in stukjes snijden en erbij in gooien, schepje Ajvar erbij (paprikapasta), knoflook, peper en zout.
Brocolli in roosjes (die moeten dan wel eerst even gestoomd worden, terwijl de spagetti uit de magnetron is), spinazie uit blik (ik weet het, niet zo lekker als vers, maar wel een stuk makkelijker, wel even goed laten uitlekken), gekookte linzen, etc (alles wat je er normaal ook door gooit).
De tomatenprut ongeveer 10 minuten op 600 Watt in de magentron.
Dan de spagetti even met de vork los'kloppen' en door de tomatenprut mengen.
Nog een minuutje op de hoogste stand, en klaar is kees
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

jet
Moderator

Bericht door jet » ma jun 16, 2008 16:54

is die magnetron een combimagnetron? of is het een gewone simpele?
ik vond namelijk in een magnetronkookboekje (ja die heb ik :mrgreen: het gaat alleen voornamelijk over vis :( ) een lekker recept voor spinaziestrudel. De ricotta erin kun je vervangen door tofu, en er hoeft volgens mij ook geen ei door het deeg, dus dat zou moeten kunnen, alleen heb je dus een combi-mag nodig.....
Laat maar even weten, dan tik ik hem voor je over
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Mave

Bericht door Mave » di jun 17, 2008 7:51

Hee da's slim, met die spaghetti!!! :D Thanks!!

Nee, t is een gewone magnetron denk ik. Combi is met oven-functie he? (Ter info: het is een bed&breakfast, verrassing voor mn vriendje maar om de kosten n beetje te dekken wil ik ''thuis'' koken voor 'm ipv uit eten)

[er is wel een koelkast ontdek ik net. En senseo, maar daar heb ik niks aan ;p]

jet
Moderator

Bericht door jet » di jun 17, 2008 13:38

met een senseo kun je wel water warm maken... (als je beide knopjes tegelijk indrukt dan spuugt ie al zn water in 1 keer uit) is soms best handig als je snel warm maar niet kokend water nodig hebt.
Combi is inderdaad met oven :)
je kunt trouwens best veel doen met een magnetron als je alvast wat dingen voorbereid :mrgreen:

Mave

Bericht door Mave » di jun 17, 2008 13:56

Haha maar dan smaakt 't wel naar koffie toch?:p

Ik ga idd nog maar wat rondkijken, heb toch nog een maand eer het zover is (ik ben altijd vroeg met zulke dingen ;p) en anders wordt het de spaghetti! :)

jet
Moderator

Bericht door jet » di jun 17, 2008 14:11

mocht je ideeen hebben over ingredienten: ik heb dus zo'n magnetron kookboekdinges.
Staan alleen wel heel veel recepten in, dus ik kan ze niet allemaal overtikken :mrgreen:
Ik heb zelf al een aantal keren curry uit de magnetron gemaakt (de rest van de kookunits werden gebruikt door carnivoren). Ook dat is lekker simpel: gewoon groenten stomen, en dan tomatenprut met een flinke schep currypasta erdoor met de groenten in de magnetron.
Rijst staat vaak wel op de verpakking hoe het in de magnetron klaargemaakt moet worden.....
En je kunt vaak ook wel naanbrood in magnetron warmmaken.....
Cashews door de curry zo laat mogelijk toevoegen, anders worden ze slap :D

Mave

Bericht door Mave » ma jun 23, 2008 11:39

Dat is wel lekker idd! Goed idee:)
Bedacht in een x dat wij ook een magnetronboekje ergens moet hebben liggen, ik zal eens op zoek gaan,

Dank je voor de tips!

jet
Moderator

Bericht door jet » ma jun 23, 2008 16:09

graag gedaan! :)
Ik hou van lekker eten, en er is niks leukers dan dat anderen ook lekker eten :mrgreen:
Hoe meer mensen plezier beleven aan vegan eten hoe liever ik dat heb.....

Plaats reactie