'vlees-afschrik-pakket'

Veganisme en dierenrechten

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Mark
Leefwijze: veganist

Bericht door Mark » vr mei 18, 2007 22:54

Piet Parkiet schreef:Wat zijn jullie toch allemaal heerlijk ironisch. Een beetje lopen roepen dat het hele 'geloof' wat jullie veganisme noemen zo goed is en dergelijk.

Prima, misschien is dat ook wel zo. Maar zijn mensen niet vrij om hun eigen keuze's te maken? Voor zover ik weet tenminste nog wel. Dus het is helemaal niet nodig om mensen gedwongen naar dit soort troep te laten kijken.

En met troep refereer ik naar het 'Meet your meet' filmpje, wat gewoon zielig is. Maar is het niet ronduit kortzichtig om je achter dit dierenleed te verschuilen om mensen naar jullie 'geloof' toe te trekken? Voor zover ik weet is veganisme een keuze, niets meer. De dingen die er in het filmpje gebeuren zijn inderdaad bruut. Maar zo gaat het tegenwoordig lang niet meer. Dieren worden goed verzorgt. Dus het filmpje is niet alleen bruut, maar zet mensen ook nog eens op de verkeerde gedachte.

Overigens is het goed mogelijk dat deze website gemeld kan worden bij de Nederlandse dierenbescherming aangezien jullie ernaartoe linken. Goede bedoelingen zijn in dit geval gewoon onzin. Veganisme is een keuze, geen verplichting. Dus laat de mensen lekker hun gang gaan.
Na het kijken van zo'n filmpje heb je die keuze toch nog steeds in eigen hand? Het enige dat gegeven wordt is een stukje referentiemateriaal dat je op school en in de media niet zult zien.

Fontanelle

Bericht door Fontanelle » za mei 19, 2007 9:36

Piet Parkiet schreef:Wat zijn jullie toch allemaal heerlijk ironisch. Een beetje lopen roepen dat het hele 'geloof' wat jullie veganisme noemen zo goed is en dergelijk.

Prima, misschien is dat ook wel zo. Maar zijn mensen niet vrij om hun eigen keuze's te maken? Voor zover ik weet tenminste nog wel. Dus het is helemaal niet nodig om mensen gedwongen naar dit soort troep te laten kijken.

En met troep refereer ik naar het 'Meet your meet' filmpje, wat gewoon zielig is. Maar is het niet ronduit kortzichtig om je achter dit dierenleed te verschuilen om mensen naar jullie 'geloof' toe te trekken? Voor zover ik weet is veganisme een keuze, niets meer. De dingen die er in het filmpje gebeuren zijn inderdaad bruut. Maar zo gaat het tegenwoordig lang niet meer. Dieren worden goed verzorgt. Dus het filmpje is niet alleen bruut, maar zet mensen ook nog eens op de verkeerde gedachte.

Overigens is het goed mogelijk dat deze website gemeld kan worden bij de Nederlandse dierenbescherming aangezien jullie ernaartoe linken. Goede bedoelingen zijn in dit geval gewoon onzin. Veganisme is een keuze, geen verplichting. Dus laat de mensen lekker hun gang gaan.
Grapjas

Gerardo
Contacteer:

Bericht door Gerardo » zo mei 20, 2007 18:44

Fontanelle schreef:
Grapjas
Precies hetgene wat ik wilde reply-en :D
"Animals don't need more enemies with friends like you..."

Gast

Bericht door Gast » zo mei 20, 2007 19:16

Ik dacht ik zoek wat informatie om mn ouders (en rest van de familie) wat minder vlees te laten eten (ben thuis de enige vegetari?r... :() kom ik dit topic tegen...

Jullie hebben het over filmpjes, zetten er niet even bij dat ze zo ontzettend schokkend zijn ofzo... :cry:

Echt... Ik heb afgelopen nachten echt heel slecht geslapen, weinig gegeten...

Ik weet dat het erg is in de bio-industrie, maar dat deze filmpjes bestaan! :cry:

Dit heeft me echt ontzettend verdriet gedaan en ik heb geen eens zin om deze filmpjes aan 'vlees-eters' te laten zien! Erg 'leuk' om iemand deze afschuwelijke beelden te laten zien :cry:

Kunnen jullie a.u.b. er bij zetten dat het afschuwelijke beelden bevat! De beelden staan me nog vers op mn netvlies en die blijven er eerst nog wel staan.....

:cry:

reggie

Bericht door reggie » ma mei 21, 2007 16:44

het gaat niet om het leuke maar om de keiharde werkelijkheid.

Weet je wat er gebeurd als een dergelijk filmpje bijv op tv wordt aangekondigd?

Juist dan zapt men weg!

Nu is het niet de bedoeling om je slapeloze nachten te bezorgen,maar weet je wel hoe het in elkaar zit.

Dergelijke filmpjes maken de mens bewust van de realiteit,dus je kan ze beter wel laten zien,vind je een direct filmpje te snel te hard laat dan maar de film Earthlings zien,deze houdt de mensen langer vast aan de buis en ze steken dan toch nog wat op

Mave
Leefwijze: vegetarier

Bericht door Mave » ma mei 21, 2007 17:00

Piet Parkiet schreef: Dieren worden goed verzorgt. Dus het filmpje is niet alleen bruut, maar zet mensen ook nog eens op de verkeerde gedachte.
Wat is jouw definitie van 'goed'? :roll:

Fontanelle

Bericht door Fontanelle » ma mei 21, 2007 17:20

Mave schreef:Wat is jouw definitie van 'goed'? :roll:
Ik denk dat de man in kwestie zelf een behoorlijk verstoord ethisch idee heeft.

Tieske
Moderator

Bericht door Tieske » wo mei 23, 2007 15:30

Foei foei foei dat mensen toch niet verder kijken dan hun neus lang is... ongelooflijk!

Ja het is de keuze van de mensen ja uiteraard. En waar blijven de dieren dan? Denk je dat het ook hun keuze is om in gevangenschap gefokt te worden, om hun levenlang in krappe hokjes opgesloten te worden, respectloos behandeld te worden, om te lijden, .... om uiteindelijk op je bord te komen. Denk je dat de dieren dat willen? Denk je dat dat de keuze van de dieren is?! Want jij hebt het hier alleen over de mens...

flem

Bericht door flem » wo mei 23, 2007 20:28

ik had mijn zus de filmpjes laten zien en nog wil ze niet stoppen met vlees eten :( ik weet dat je het mensen niet zo moet opdringen maar ik zou het toch wel heel fijn vinden als mn eigen zus geen vlees meer zou eten, maarja..

Jippia

Bericht door Jippia » za mei 26, 2007 22:17

Ik ken in mijn omgeving ook mensen die aan biefstuk denken als ze een koe in de wei zien en ik had een collega die een programma over een slachterij had gezien, af en toen maar niet keek en daarna weer met smaak vlees ging eten. Wij kennen iemand die zelfgemeste en zelfgeslachte kippen eet. Ik kan ze zelf niet zien zonder er nachtmerries van te krijgen en zal ze dus ook niet samen met iemand kijken. Veel mensen zijn erg slap als het gaat om het eten van dieren. Ze weten dit allemaal wel, maar vinden het vlees, de melk en de eieren te lekker om het te laten staan. Die hebben we ook in onze kring van collega's en vrienden. Die kunnen helemaal niets met mijn veganisme, want het is een zeer consequente manier van met je eten en met dieren omgaan. Mijn beste vriendinnen waren niet verbaasd, maar die kennen mij dan ook het best.

Ik vind het wel heel goed dat de filmpjes er zijn, want kennelijk werken ze wel bij bepaalde mensen die aan geschreven informatie niet genoeg hebben. Ik wens de nieuwkomers in Vegaland veel succes.

Mirjam

Plaats reactie