wat vind jij van de ALF?

Veganisme en dierenrechten

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Fontanelle
Leefwijze: veganist

Bericht door Fontanelle » za nov 24, 2007 15:53

Tieske schreef:Of van Tinkerbell die 50 kuikentjes levend door de shredder wilde halen?
jezus zeg, daar is kirsten het niet mee eens omdat dat niet is wat zij bedoeld mbt de legbatterij ! je vergelijkt appels met peren. uit naam van schade toe brengen aan dierenbeulen of uit naam van kunst e.d zijn 2 totaal verschillende dingen.
Tinkerbel is een gestoord wijf dat uit naam van kunst of wat dan ook wil provoceren (maakte ook een tas van haar kat die ze zelf vilde)

*ik ben het zelf niet eens met de acties (zie bovenstaande reactie)

Tieske
Moderator

Bericht door Tieske » za nov 24, 2007 16:11

De tas van haar kat bleek wel gemaakt te zijn van haar overleden kat.

Dat het 2 totaal verschillende acties zijn weet ik maar al te best. Het doel is ook verschillend, maar het effect kan wel hetzelfde zijn: namelijk dat er minder dierenleed in de toekomst is. (legbatterijen worden niet meer vervangen, straathonden worden beter opgevangen, mensen kopen minder eieren en dat betekent minder kuikens door de shredder).

Fontanelle

Bericht door Fontanelle » za nov 24, 2007 17:37

Tieske schreef:straathonden worden beter opgevangen, mensen kopen minder eieren en dat betekent minder kuikens door de shredder.
ik vraag me af of dat daadwerkelijk het effect is/zal zijn.
mensen kunnen het alsnog als krom of hyprocriet zien.

Veganpix

Bericht door Veganpix » zo nov 25, 2007 14:18

A.L.F.
Ehm.... Animals Love Fire? 8)

Tieske
Moderator

Bericht door Tieske » zo nov 25, 2007 16:30

:lol: + 1 Veganpix :wink:

Daniel
Contacteer:

Bericht door Daniel » zo nov 25, 2007 16:56

ja
+1 hihi haha hoehoe! :lollol: :lollol: :lollol: :lollol: :lollol: :govegan: :govegan: :govegan:

Fontanelle

Bericht door Fontanelle » zo nov 25, 2007 17:40

Veganpix schreef:A.L.F.
Ehm.... Animals Love Fire? 8)
doe niet zo dom !

Theo

Bericht door Theo » zo nov 25, 2007 17:41

het is belangrijk dat de ALF blijft doen wat ze doet. tenminste dat is mijn mening. je kunt dierwelzijn op ontzettend veel verschillende manieren verbeteren, diermisbruik op veel manieren aanpakken. gezien de ingewikkelde structuur van het westerse postindustri?le complex denk ik dat er niet ??n effectieve manier is.

praten, vreedzaam actievoeren, samenwerken. allemaal mogelijke strategie?n, maar niet voldoende vrees ik. daarom is de ALF broodnodig. alleen al om te laten zien dat er weerstand wordt geleverd tegen het systeem. natuurlijk doet de ALF ook dingen fout. kan het beter. maar dat geldt voor alle andere manieren en strategie?n eveneens.

het systeem is te ingewikkeld en weerbarstig om op zoek te gaan naar die ene effectieve en effici?nte manier om alle problemen op te lossen.

Fontanelle

Bericht door Fontanelle » zo nov 25, 2007 19:23

Theo schreef:praten, vreedzaam actievoeren, samenwerken. allemaal mogelijke strategie?n, maar niet voldoende vrees ik. daarom is de ALF broodnodig.
we need all the spokes in the wheel.
wakker dier, pvdd, dbf, respect voor dieren. iedereen.

Gerardo
Contacteer:

Bericht door Gerardo » ma dec 17, 2007 23:17

ALF?
Total support!
"Animals don't need more enemies with friends like you..."

Wen

Bericht door Wen » ma jan 07, 2008 10:34

Hoi,

Je kan toch niet achter acties staan, waar dieren achteraf niet goed opgevangen worden!
Dieren helpen door dieren te mishandelen, daar kan een dierenvriend toch niet achter staan!

Groetjes,
Wendy

Fontanelle

Bericht door Fontanelle » ma jan 07, 2008 14:15

Wen schreef:Hoi,

Je kan toch niet achter acties staan, waar dieren achteraf niet goed opgevangen worden!
Dieren helpen door dieren te mishandelen, daar kan een dierenvriend toch niet achter staan!

Groetjes,
Wendy
hoezo mishandelen?
waar heb je het over ?
weet je wat mishandeling is ? DE BONTINDUSTRIE.

natuurlijk moeten die dieren opgevangen worden, maar ik vind het persoonlijk altijd nog beter om dieren kortstondig de vrijheid te laten voelen dan ze in die krappe kooien te laten wachten op een afgrijselijke dood !

Theo

Bericht door Theo » ma jan 07, 2008 15:28

ben op hyves nog altijd de enige die Animal Liberation Front als lievelingsmerk heb gekozen. Al Qaeda heeft 'r al drie.

Wen

Bericht door Wen » ma jan 07, 2008 16:15

Ik weet heus wel dat dieren in de bontindustrie mishandeld worden hoor. Ik vind dat ze gewoon loslaten OOK dierenmishandeling!

Daniel
Contacteer:

Bericht door Daniel » ma jan 07, 2008 16:21

Wen schreef:Ik weet heus wel dat dieren in de bontindustrie mishandeld worden hoor. Ik vind dat ze gewoon loslaten OOK dierenmishandeling!
wat denk je dat die dieren beter zullen vinden?

dat ze misschein een paar jaar te leven hebben en bang hun dood moeten afwachten of dat ze in de handen van dierenvrienden zijn

is dat zo moeilijk? :? :? :?: :?:

volgens mij is dat geen moeilijke vraag of wel dan? :?

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » ma jan 07, 2008 16:30

Het probleem met het vrijlaten van nertsen is dat het hier gaat om gefokte dieren. De vrijlating van nertsen in het wild heeft er voor gezorgt dat de europese nertsen bijna verdwenen zijn.
Ook het vrijlaten van vele nertsen betekent in de buurt veel slachttoffers van in het wild levende dieren.

Andere gevaren zijn:
- overbrenging van ziekten (ontstaan in de veesector) bij in het wild levende dieren en de verspreiding daarvan
- genenvervalsing, gefokte dieren kunnen foute genen hebben. Het overdragen van deze kapotte genen kan dieren zwakker maken en mengeling met wilde soortgenoten kan daardoor betekenen in theorie dat dieren uit kunnen sterven door die verzwakking.

Tuurlijk is het nobel als je dieren wilt vrijlaten, maar er moet wel nagedacht worden. Beter is de dieren dan ergens op te vangen waar ze kunnen leven en niet gedood worden. Of je moet zorgen dat de nertsenfokkers al niet de dieren kunnen fokken. Dan verkom je tenminste dat er dieren komen.

Maar goed ik had dit stukje terug ook al wat uitgebreider uitgelegd geloof ik :)

Daniel
Contacteer:

Bericht door Daniel » ma jan 07, 2008 16:48

Vegantastic schreef:Het probleem met het vrijlaten van nertsen is dat het hier gaat om gefokte dieren. De vrijlating van nertsen in het wild heeft er voor gezorgt dat de europese nertsen bijna verdwenen zijn.
Ook het vrijlaten van vele nertsen betekent in de buurt veel slachttoffers van in het wild levende dieren.

Andere gevaren zijn:
- overbrenging van ziekten (ontstaan in de veesector) bij in het wild levende dieren en de verspreiding daarvan
- genenvervalsing, gefokte dieren kunnen foute genen hebben. Het overdragen van deze kapotte genen kan dieren zwakker maken en mengeling met wilde soortgenoten kan daardoor betekenen in theorie dat dieren uit kunnen sterven door die verzwakking.

Tuurlijk is het nobel als je dieren wilt vrijlaten, maar er moet wel nagedacht worden. Beter is de dieren dan ergens op te vangen waar ze kunnen leven en niet gedood worden. Of je moet zorgen dat de nertsenfokkers al niet de dieren kunnen fokken. Dan verkom je tenminste dat er dieren komen.

Maar goed ik had dit stukje terug ook al wat uitgebreider uitgelegd geloof ik :)
toch denk ik dat die dieren beter een natuurlijke dood hebben dan door een een of andere zieke netsenfokker levend en al worden gedood

Fontanelle

Bericht door Fontanelle » ma jan 07, 2008 16:52

Wen schreef:Ik weet heus wel dat dieren in de bontindustrie mishandeld worden hoor. Ik vind dat ze gewoon loslaten OOK dierenmishandeling!
ja en dat is dus appels en peren vergelijken.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » ma jan 07, 2008 16:53

Ja, maar je moet ook denken aan de andere dieren. Als andere dieren de dupe worden door dat er dieren worden vrijgelaten die niet 'natuurlijk' zijn, maar gefokte dieren die mogelijk ziektes kunnen verspreiden naar in het wild levende dieren, dan moet dat niet gebeuren. Zit je daar als wild levend dier te genieten van je vrijheid worden er dieren in het wild gelaten die dan ziekte verspreiden waardoor je vrije levendje niet meer zo leuk is als je opeens ziek wordt.

Men kan ook de dieren meenemen en deze opvangen op een plek. Dat gebeurd alleen niet. Ze doen dat weer wel als ze honden bevrijden bijvoorbeeld. Alleen de nertsenbevrijders gaan er vanuit dat nertsen nog wild zijn, maar het zijn gefokte dieren. Ondanks dat ze instincten nog hebben betekent dat niet dat het goed is om ze vrij te laten in het wild. Vrij laten best, maar dan niet in het wild.

De consequenties voor de natuur zijn niet goed en is een te groot risico wat mij betreft. Ik wil niet alleen om die nertsen denken in gevangenschap maar ook om de dieren die in het wild leven.

Fontanelle

Bericht door Fontanelle » ma jan 07, 2008 16:56

Vegantastic schreef:Ik wil niet alleen om die nertsen denken in gevangenschap maar ook om de dieren die in het wild leven.
ik begrijp dat je daar aan wilt denken.
maar ik vind nog steeds dat het leven van de nertsen hier voor mij zwaarder telt.

waar heb je die informatie over die nertsen vandaan ?

Plaats reactie