Poging tot streaken bij paardspringen

Veganisme en dierenrechten

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Dick
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: Poging tot streaken bij paardspringen

Bericht door Dick » do mar 06, 2008 22:26

Goed stukje!

Rick
Site Admin

Bericht door Rick » vr mar 07, 2008 0:01

Ben ik het mee eens! Goed stukje!

marjan

Bericht door marjan » vr mar 07, 2008 1:19

Ben blij dat jullie het goed vinden :D ... want zo zeker was ik nog niet over hoe te reageren... Had even de neiging om helemaal te weigeren om mee te doen maar daarmee zou ik mezelf ook elke gelegenheuid ontnemen om positieve dingen over het veganisme te zeggen...

Veganpix

Bericht door Veganpix » vr mar 07, 2008 9:30

Goed artikel Marjan!

Wie de mening wil horen van de Twentse BN-er Marga Bult over Veganstreaker moet maar even op deze link klikken en dan in het filmpje de schuifregelaar naar 20 minuten schuiven.

http://www.rtvoost.nl/media/?uitz=66111&id=274" target="_blank"

Marga is overigens niet de braafste. Zie http://www.veganpix.nl" target="_blank" en dan rechts Laatste fotoalbums, Twenterock. Verder is een foto uit dat album al gebruikt in het TV-programma RTL Boulevard zonder dat daar rechten voor gekocht zijn of toestemming gegeven is. Ik heb de producent een rekening gestuurd.

marjan

Bericht door marjan » vr mar 07, 2008 10:09

Hallo Marjan,

Ten eerste bedankt voor je snelle reactie. Wij willen een artikel gaan schrijven over Peter's beweegredenen en voor- en tegenstanders daar van. Ik zal hiervoor verschillende stukken uit onderstaande tekst gebruiken.
Wederom bedankt,

Vanessa

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » vr mar 07, 2008 15:53

Veganpix schreef:Marga is overigens niet de braafste. Zie http://www.veganpix.n" target="_blank en dan rechts Laatste fotoalbums, Twenterock. Verder is een foto uit dat album al gebruikt in het TV-programma RTL Boulevard zonder dat daar rechten voor gekocht zijn of toestemming gegeven is. Ik heb de producent een rekening gestuurd.[/color]
Goed zo.. gewoon doen idd.

Ineke

Bericht door Ineke » vr mar 07, 2008 19:30

Goed gezegd Marian, zo denk ik er ook ongeveer over.
Maybe There's a world where we don't have to run, And maybe There's a time we'll call our own Livin' free in harmony and majesty . . . Uit: Maybe van Thom Pace http://www.youtube.com/watch?v=z9VgJAdMTZc

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » vr mar 07, 2008 20:36

Goed geschreven Marjan :) ik hoop dat er iets goeds komt uit dat stukje - ik ben beniewd. Zag net de Jakhalzen bij DWDD, ging ook over PdL/VS, en dat kwam niet erg positief over (was ook niet te verwachten, ik denk niet dat dit op de meeste mensen hierdoor een positiever beeld krijgen van veganisme - maar OK, de aandacht heeft hij zeker.) Vegan Streaker werd geinterviewd, die blijkbaar naar de rijdende rechter wil. En Gerard Spong. Wat hij zei kwam er op neer dat hij niet denkt dat VS veel zal bereiken met een rechtzaak.

Ik... weet het niet. Ik vind het iig erg raar dat iedereen dit OK lijkt te vinden 'omdat het Paul de Leeuw is en die gedraagt zich nou eenmaal zo'. Dat wil niet zeggen dat ik het nou verstandig vond van VS om zijn programma binnen te lopen.

Hopelijk lukt het hem om met al die aandacht die hij kan krijgen ook zijn boodschap een beetje beter over te brengen, want dat lukt imho niet echt. Is ook moeilijk natuurlijk...

Nel

Bericht door Nel » za mar 08, 2008 14:57

Bonnie schreef:
Ik... weet het niet. Ik vind het iig erg raar dat iedereen dit OK lijkt te vinden 'omdat het Paul de Leeuw is en die gedraagt zich nou eenmaal zo'.
Klassenjustitie. (Had ik ooit nog een scriptie over geschreven).
„Solange der Mensch denkt,
dass Tiere nicht fühlen können,
müssen Tiere fühlen,
dass Menschen nicht denken können...“

Mark

Bericht door Mark » za mar 08, 2008 16:05

Bonnie schreef:Ik... weet het niet. Ik vind het iig erg raar dat iedereen dit OK lijkt te vinden 'omdat het Paul de Leeuw is en die gedraagt zich nou eenmaal zo'.
"Er niet raar van opkijken" is natuurlijk iets heel anders als het "ok vinden"

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » za mar 08, 2008 16:45

Natuurlijk. Ik kijk er zelf idd niet erg raar van op, maar bij mensen om me heen zie ik reacties als 'Ja, dan moet je niet gaan zeuren, want het is Paul de Leeuw en die is gewoon zo'.

jet
Moderator

Bericht door jet » za mar 08, 2008 19:25

Inderdaad. Die reactie kreeg ik ook van verschillende kanten.
Omdat Paul de Leeuw zich vrijwel altijd als lomperik gedraagt rechtvaardigt dat zijn handeling(en) op dat moment? Ik dacht het niet!
Ik vind de reactie wel begrijpelijk in de zin dat ik zelf nooit bij specifiek Paul de Leeuw een vegan-actie zou gaan doen, omdat ik bang zou zijn voor de adremme reacties van Paul de Leeuw. Hij oefent al jaren op lompe, botte en soms ook lachwekkende reacties. Het is immers zijn beroep zowat. Maar goed dat is praten achteraf. Ik blijf erbij dat Paul met zn klavieren van de VS af had moet blijven, maar dat een lompe reactie van zijn kant wel aan te zien komen was.
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

marjan

Bericht door marjan » za mar 08, 2008 20:13

Ik hoor net dat vanavond om 20.30 uur op NL 1 De Rijdende Rechter er een uitspraak over zou gaan doen..

Kirsty xvx

Bericht door Kirsty xvx » zo mar 09, 2008 11:27

Und?
Laatst gewijzigd door Kirsty xvx op zo mar 09, 2008 11:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Put a ribbon round my neck and call me a libertine
I will sing you songs of dreams I used to dream
I will sail away on seas of silver and gold
Until I reach my home

Niels

Bericht door Niels » zo mar 09, 2008 11:29

Paul heeft gewonnen.

Tieske
Moderator

Bericht door Tieske » zo mar 09, 2008 15:22

:nono:

Dick
Contacteer:

Bericht door Dick » zo mar 09, 2008 15:41

Rijdende Rechter oordeelt in zaak Vegan Streaker
(Novum) - De Rijdende Rechter heeft zich zaterdag gebogen over het geschil tussen Paul de Leeuw en Peter Janssen, alias de Vegan Streaker, die vorige week de uitzending van Mooi! Weer De Leeuw verstoorde. Mr. Frank Visser bekeek of de Vegan Streaker inderdaad excuses verdiende van de Vara-presentator, of dat hij juist zijn excuses moest aanbieden aan De Leeuw. De laatste kreeg uiteindelijk gelijk van de rechter.
De Leeuw zat vorige week midden in de show, toen de man gehuld in een miniscule string het podium op kwam lopen. Na een kort gesprek, waar bij De Leeuw de streaker op schoot nam, trok hij de string van de dierenvriend kapot.
Visser oordeelde dat 'Paul de Leeuw weliswaar fout zat, maar dat de schade van de Vegan Streaker voor eigen rekening moet komen omdat hij zich onrechtmatig toegang had verschaft tot de show en dus eigen schuld had aan het opstootje'. Het fragment waarin Visser uitspraak doet, wordt zondagavond uitgezonden in 'Mooi! weer De Leeuw, the day after', maar is al te zien op videosite dumpert.nl.
"Hij wist of had kunnen weten dat De Leeuw in een dergelijke situatie onvoorspelbaar gedrag kan vertonen", stelde de Rijdende Rechter in zijn uitspraak. "Terwijl de Vegan Streaker eveneens had dienen te beseffen welk een aantrekkingskracht zijn string mogelijk op de betrokkene kon hebben."
Na de uitspraak bood de Vegan Streaker met tegenzin zijn excuses aan. "Ik ben het er niet mee eens, maar ik moet me erbij neerleggen", stelde hij.

Fontanelle

Bericht door Fontanelle » zo mar 09, 2008 17:57

this is sooo last week. boooooooooring

Dick
Contacteer:

Bericht door Dick » zo mar 09, 2008 19:43

Uit het AD

De Vegan Streaker had na zijn actie veel succes op internet. Het fragment uit het programma verscheen op YouTube en werd een paar honderdduizend keer gedownload en de video verscheen met succes op de populaire Amerikaanse website Liveleak.com.

De Leeuw liet tijdens de uitzending verder weten als gevolg van het streaker-incident het gastenboek op zijn site te sluiten, omdat ’het gezeik’ hem te ver gaat.

Apraxia

Bericht door Apraxia » di mar 11, 2008 22:54

Ik zag de streaker net bij Jensen.
Jensen had niet echt gelijkwaardige gesprekspartners uitgenodigd (lompe boeren) maar die streaker heeft m.i. toch echt de communicatieve vaardigheden van een aardbei :roll: Jammer! Hij had meer uit dat gesprek kunnen halen en die boeren meer de mond kunnen snoeren.
Maar...om even positief te doen...wel lef dat hij daar gaat zitten. Zou ik niet doen met zo'n onderwerp bij zo'n show. Weinig kans dat je dan níet voor lul wordt gezet.
Als er iemand op je pist, dan is het vast een veganist.

Plaats reactie