40 herten naar slachtbank wegens nieuwbouw

De relatie tussen veganisme en natuur/milieu

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Fontanelle
Leefwijze: veganist

40 herten naar slachtbank wegens nieuwbouw

Bericht door Fontanelle » ma jun 18, 2007 16:22

Omdat ze nieuwbouw in de weg staan. Het perceel waar de herten nu rondlopen moet opgehoogd worden voor de bouw van 1800 huizen. De zaak lijkt een politieke kwstie te zijn, daar de overheid een andere locatie voor de herten moet vinden. Ook de Veluwe schijnt geen oplossing te zijn. Wat rest is de slachtbank.

Volgens GroenLinks is het simpelweg te duur om met een goede oplossing te komen. "Naar mijn weten is er honderdduizend euro beschikbaar gesteld en als ze in leven blijven is de gemeente te duur uit. Dan maar dood. Dat vind ik belachelijk", aldus Roest van GroenLinks.

De gemeente Rotterdam ontkent dit. "We kunnen ?cht niks vinden. Een
alternatief is om de groep op te splitsen in delen, maar de boswachter raadt dit af. Het zou het welzijn van de herten schaden", zegt de woordvoerder van de gemeente Rotterdam.

Wesley

Bericht door Wesley » ma jun 18, 2007 17:15

Djees, Wat een gelul weer.

Het kost wat geld, dus dood moeten ze! :x

Zo typisch he, terwijl de staatskas maar al te graag (zowel rechtstreeks als onrechtstreeks) samenwerkt met dierenbeulen zoals veehouders en vivisectors, en deze ook financieel ondersteunt.

*Eva*
Contacteer:

Bericht door *Eva* » ma jun 18, 2007 18:53

Kreeg er net idd een mailtje over, triest zeg, echt weer iets voor Nederland, huizen moeten er komen en alles wat in de weg zit moet maar definitief verdwijnen, ook als het om mooie lieve hertjes gaat :(
Petitie: http://www.thepetitionsite.com/1/stuur- ... -de-slacht
Maar dit soort dingen komen toch ook weleens zo in opspraak dat het uiteindelijk toch niet doorgaat? Hoop dat het nu ook het geval is.

Dennis

Bericht door Dennis » ma jun 18, 2007 20:46

En doden is niet slecht voor het welzijn?

Gerardo
Contacteer:

Bericht door Gerardo » wo jun 20, 2007 1:18

Ze staan "in de weg"... alsof het objecten zijn...
"Animals don't need more enemies with friends like you..."

Dennis

Bericht door Dennis » do jun 21, 2007 21:48

nou ja, herten of niet, ze staan wel in de weg natuurlijk :)

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » zo jun 24, 2007 0:48

Maar ik begrijp dat het gewoon herten zijn uit een hertenkamp. Die worden toch sowieso na een x aantal jaren geslacht? Of in ieder geval een deel van...?

Veganpix

Bericht door Veganpix » zo jun 24, 2007 9:56

Als herten worden geslacht kunnen ze niet meer voor nakomelingen zorgen, die anders op hun beurt hun 'hele' leven op een klein stukje grond tussen de afrastering hadden moeten leven. Zo vermindert het aantal in gevangenschap gehouden dieren.

Marleen

Bericht door Marleen » zo jun 24, 2007 13:52

Dennis

Bericht door Dennis » di jun 26, 2007 12:38

Veganpix schreef:Als herten worden geslacht kunnen ze niet meer voor nakomelingen zorgen, die anders op hun beurt hun 'hele' leven op een klein stukje grond tussen de afrastering hadden moeten leven. Zo vermindert het aantal in gevangenschap gehouden dieren.
Dit is altijd zo'n dooddoener... Laten we dus gewoon alle dieren dood maken, dan is er ook geen leed. Volgens mij is dit niet de bedoeling.

Dennis

Bericht door Dennis » di jun 26, 2007 12:38

Veganpix schreef:Als herten worden geslacht kunnen ze niet meer voor nakomelingen zorgen, die anders op hun beurt hun 'hele' leven op een klein stukje grond tussen de afrastering hadden moeten leven. Zo vermindert het aantal in gevangenschap gehouden dieren.
Dit is altijd zo'n dooddoener... Laten we dus gewoon alle dieren dood maken, dan is er ook geen leed. Volgens mij is dit niet de bedoeling.

Valkyrjur

Bericht door Valkyrjur » di jun 26, 2007 13:52

Veganpix schreef:Als herten worden geslacht kunnen ze niet meer voor nakomelingen zorgen,
Dat bereik je ook met castratie.

Veganpix

Bericht door Veganpix » di jun 26, 2007 14:00

Dennis schreef:Dit is altijd zo'n dooddoener... Laten we dus gewoon alle dieren dood maken, dan is er ook geen leed. Volgens mij is dit niet de bedoeling.
Dus jij wilt wel leed? :?

Veganpix

Bericht door Veganpix » di jun 26, 2007 14:03

Valkyrjur schreef:
Dat bereik je ook met castratie.
Klopt, maar dat hadden ze veel eerder kunnen doen, maar dat gebeurde niet.

Valkyrjur

Bericht door Valkyrjur » di jun 26, 2007 14:31

Alle dieren staan in de weg, of ze nu voor nageslacht kunnen zorgen of niet. Slecht natuurbeheer uit het verleden leidt nu tot deze problemen. Ik zeg niet dat castratie nu de beste oplossing is, ik vindt het alleen wel een veel betere oplossing dan afschieten.

Een andere oplossing is gewoon een heleboel mensen castreren, zodat z?j voor wat minder nageslacht zorgen. Dan zijn er op den duur ook minder huizen nodig, dan kunnen die hertjes daar lekker blijven (maar helaas is dat weer niet politiek correct :()

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » di jun 26, 2007 15:09

uh.. wat heeft natuurbeheer er nou mee te maken?

Veg_eric

Bericht door Veg_eric » di jun 26, 2007 18:52

Alex schreef:Maar ik begrijp dat het gewoon herten zijn uit een hertenkamp. Die worden toch sowieso na een x aantal jaren geslacht? Of in ieder geval een deel van...?
Ik weet niet hoe het bij alle hertenkampen zit, maar bij sommige gaat een deel van de dieren als "overschot" weg, vaak rond kerstmis ;)

VictorHooftman

Bericht door VictorHooftman » di jun 26, 2007 20:23

Wij, de PvdD Zuid-Holland Zuid, hebben actie ondernomen. Samen met GL en de DB. De deelgemeente Overschie heeft bekend gemaakt dat ze naar Pernis gaan als daar een nieuwe plek klaar is. Ze blijven allemaal leven. Das fijn om te weten nietwaar ?

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » di jun 26, 2007 20:57

VictorHooftman schreef:Wij, de PvdD Zuid-Holland Zuid, hebben actie ondernomen. Samen met GL en de DB. De deelgemeente Overschie heeft bekend gemaakt dat ze naar Pernis gaan als daar een nieuwe plek klaar is. Ze blijven allemaal leven. Das fijn om te weten nietwaar ?
Ja, voorlopig natuurlijk. Het blijven hertenkampen dus overschot gaat waarschijnlijk naar de slacht en er wordt soms ook actief gefokt met de dieren in hertenkampen om overschot te creeeren om te verkopen.

Ik weet niet of dit besproken is? Denk ook niet dat de mensen daar aan denken.

Dick
Contacteer:

Bericht door Dick » di jun 26, 2007 23:26

De eerste slag is gewonnen.
De tweede slag is het in de gaten blijven houden. Ik hoop dat dat ook gebeurd.

Plaats reactie