Jagen op wild.

De relatie tussen veganisme en natuur/milieu

Moderators: Rick, jet, Rorrim

Gesloten
Emiel
Leefwijze: veganist

Re: Jagen op wild.

Bericht door Emiel » di jan 08, 2013 13:29

Discussieren is niets mis mee, alleen beginnen er nu wel dingen gepost te worden waar ik het niet mee eens ben.

lani

Bericht door lani » di jan 08, 2013 13:39

Everyone thinks you're evil!!!!
http://25.media.tumblr.com/tumblr_m6ft0 ... o1_500.gif

Ken je dan toevallig ook Rawsomeliving of iets dergelijks, de ''vegan warrior''? .. Hij is volgens mij ook best wel in staat om goed in het wild te overleven, qua fysieke inspanning enzo bedoel ik dan trouwens. Runners zijn daar volgens mij ook perfect voor.

Butterkin; ik zei toch dattie een trol is! :D

...verder ben ik het wel beetje met Emiel eens, sowwy... alleen zou ik niet de berichten verwijderen, eerder een soort 'spoiler tag' ervoor gebruiken zodat mensen die het niet willen lezen het niet meteen hoeven te zien ofzo.. kweenie, random idea

Emiel

Bericht door Emiel » di jan 08, 2013 14:04

Anders schreef:
Emiel schreef:Discussieren is niets mis mee, alleen beginnen er nu wel dingen gepost te worden waar ik het niet mee eens ben.
Dat is discussiëren naar mijn mening. Debat voeren over dingen waar mensen het oneens zijn.
Dat voorbeeld van de haas had ik misschien beter gelaten.
Dat snap ik ook wel Hans, het ging inderdaad om die net even iets te levendige beschrijving over de haas.

Maar goed, ik ben klaar met dit topic, succes verder (y)

Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes » di jan 08, 2013 14:10

Anders schreef:I am evil, maar ik aanshouw mezelf niet als troll. Ik dring mijn mening niet op, ik respecteer jullie keuzes en ik laat ruimte voor discussie zonder oordelen/stenen te werpen.
Als ik een trol was, had ik jullie teergeliefde hartjes al lang platgewalst :)
Nee, er is ook weinig aan veganisme dat niet te respecteren valt lijkt mij zo. Of heb je ethisch bezwaar tegen het gebruiken van planten ipv dieren?
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.

lani

Bericht door lani » di jan 08, 2013 14:15

Anders schreef:I am evil, maar ik aanshouw mezelf niet als troll. Ik dring mijn mening niet op, ik respecteer jullie keuzes en ik laat ruimte voor discussie zonder oordelen/stenen te werpen.
Als ik een trol was, had ik jullie teergeliefde hartjes al lang platgewalst :)
Waarom vind je jezelf evil dan? :3 .. En een goede trol kan heel lang doorgaan voordat hij dat laatste doet volgens mij :P

TonyJello

Bericht door TonyJello » di jan 08, 2013 14:16

Emiel schreef:...Maar goed, ik ben klaar met dit topic, succes verder (y)
Ik ben er ook klaar mee. Ik groet U. :wave:

Barbera
Leefwijze: flexanist

Bericht door Barbera » di jan 08, 2013 15:44

[quote="Anders] De mens mag heus wat harder worden. [/quote]

Nee de mens is nog niet hard genoeg, laten we vooral nog wat harder worden. U leest geen kranten of bent u voorzien van oogkleppen?

Ik zeg: trol. :twisted: en zeg: negeer die meneer. ;)

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » di jan 08, 2013 16:42

Ik vind het nogal moeilijk om een serieuze discussie te voeren en het een 'mening' te noemen als iemand zegt "hey, ik denk erover om een moord (of meerdere) te gaan plegen, wat denken jullie?" Zolang je dat niet inziet kan ik gewoon niks met jou. Dan ben je gewoon emotioneel gehandicapt. Misschien dat je het licht ooit nog ziet, maar ik vrees het ergste. Gewoon het feit dat je zegt "ocharme diertjes" (waarmee je dus goed onderbouwde echte meningen eigenlijk bestempelt als niet belangrijk) en gewoon niet snapt dat het niet ethisch is om het leven van een ander levend wezen te ontnemen zegt mij al genoeg... dat je een sukkel bent namelijk.

Tere hartjes, mwoah, zal wel meevallen hoor. Menig veganist moet zich dagelijks verweren in een wereld vol 'mensen' zoals jij.
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

lani

Bericht door lani » di jan 08, 2013 16:50

Als ik nu zeg; doe is lief? Dan werkt dat niet ckr? :3 ...

Ik heb trouwens wel een teer hartje hoor :shock: ben een grote oger met een heel groot hart maar die is ook best breekbaar en doet snel pijn :cray:

Om weer even serieus te worden (al is het wel waar wat ik zei), vind ik dat als mensen deze discussie willen voeren ze dat gewoon moeten doen, maar natuurlijk wel met respect naar elkaar. Verder heb ik er weinig op te zeggen eigenlijk.

Al vind ik niet dat de mens harder moet worden, of in ieder geval niet op die manier, absoluut niet. Deze planeet en alles wat erop leeft zou veel beter af zijn als de mens meer compassie toonde.

lani

Bericht door lani » di jan 08, 2013 21:39

The wolf and the lamb will feed together, and the lion will eat straw like the ox, but dust will be the serpent's food. They will neither hunt nor destroy on all my holy mountain.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » wo jan 09, 2013 0:36

Anders schreef: Veganistic, ik kan mijn horizon niet verbreden als ik mensen ga opzoeken die mij altijd gelijk geven he? Ik ben niet enkel hier actief, en hoor graag alle meningen. Ook de uwe! Hoe fel die ook tegen mij gekant is, ik sta er heus voor open.
Dat begrijp ik, maar dit is dan nog niet het beste forum daarvoor. Een publiek forum met een diversiteit aan mensen lijkt mij dan alsnog beter.

Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes » wo jan 09, 2013 2:04

Ligt het aan mij of wordt Alex de laatste tijd wel erg veel aangevallen over zijn hond? Lijkt me nogal flauw...
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » wo jan 09, 2013 2:27

Anders schreef:Daar ben ik me nu levendig bewust van Veganastic :)
Maar had toch graag iets gevonden dat zou tonen waarom het nu werkelijk moreel slecht zou zijn, in het daglicht zoals we de wereld vandaag kennen.
Volgens mij is duidelijk gemaakt dat jacht binnen onze maatschappij plezierjacht is. En dat jacht voor consumptie niet bestaat in onze kringen. Je kan het proberen mooier te maken dan het is, maar feit blijft dat jacht niet nodig is. En dat maakt het daarom verwerpelijk.
Is dat trouwens geen jachthond in je foto? Een ras gekweekt door jagers.
Kruizing herder. Zit nog meer door heen. Of achtergrond is dat ze gefokt is voor jacht is niet duidelijk.
Op dit forum, diverse fora, heb ik helaas het antwoord niet gevonden. De jacht gaat door.
Maar ik zal de ervaring hier niet delen.
Dat zegt denk veel over dat je je niet wilt laten overtuigen m.i. Iets wat helemaal niet verbaasd ofzo.. Ik ben genoeg projacht types tegen gekomen door de jaren heen. En het blijft hetzelfde soort discussies en dan kan je cijfers, etc. overleggen, maar dan is het iets niet wat word aangenomen.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » wo jan 09, 2013 2:28

Appelmoes schreef:Ligt het aan mij of wordt Alex de laatste tijd wel erg veel aangevallen over zijn hond? Lijkt me nogal flauw...
Nou ja.. vooral van bepaalde types.. flauw idd... maar zegt vooral wat over de personen.

Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes » wo jan 09, 2013 3:59

Je kreeg hier anders best argumenten..? Of nouja, vooral ethische beschouwingen. Lijkt me logisch op een veganistenforum.

Maar goed, aangezien wij extremisten zijn waar niet mee te discussiëren valt is dit nogal zinloos.

lani

Bericht door lani » wo jan 09, 2013 8:57

Hetzelfde soort discussies? Ik zocht debat met vega's, kreeg geen argumenten !
Volgens mij hebben mensen wel wat argumenten gegeven hoor, misschien niet geweldige of originele argumenten in jouw ogen. Renee heeft trouwens ook geweldig gesproken(geschreven eigenlijk). En ik heb mijn argument van compassie al gegeven, vind jij misschien geen goed argument, maar ik wel :)
Ik werd aan de schandpaal gehangen. Wat ik plaatsen en relativeren kan, op dat ga ik dus niet in. Ik zag dat aankomen.
Ik vind niet dat je aan een schandpaal gehangen bent ofzo hoor.. maar ik ben niet verbaasd dat je veel tegenslag krijgt..
Maar zo ga je geen verandering brengen. Daarom worden mensen als Gary aan de schandpaal gehangen. Hij vindt 90 procent van de bevolking walgelijk om de menstruatie van kippen te eten! Je zo kom je ver zeker? Helaas is hij "een leider" in de vega world. Not in this "democraty" (meerderheid)! Hij is verbannen en door niemand serieus genomen omdat hij geen ruimte tot debat laat. Behalve dan door enkele schaapjes die helaas nooit enige impact op de hele wereld nalaten, zelfs Gary niet. Dat ligt aan iedereen behalve de beoordelende zeker? Het is bij hem discussiëren alsof je tegen Dewinter of Wilders discussieert. Extremisme!
Gary Yourofsky? Hij is een ''leider''?? Wist ik niet eens.. Heb die ene lezing van hem gezien en twee interviews ofzo, verder wist ik niet dat hij zo groot was..
Waar blijkt dat ik een extreem jager ben en dat doordruk op dit forum?
Ik vind je niet ''extreem'', behalve dat je soms lijkt alsof je koste wat het kost je gelijk wilt hebben ofzo, maar tis lastig om discussies goed te zien op het internet want kan moeilijk emoties en lichaamstaal bekijken natuurlijk, dus daar kan ik verder niks op zeggen. Wel ben je volgens mij een fanatiek wanneer het op discussiëren komt want je lijkt het heel graag te doen :P
Sorry dat ik het zo abrupt overbreng. Ik kan het niet anders formuleren om mijn punt te maken.
Excuses aanvaard! Doe nou maar lief :mrgreen:
Waar geef ik cijfers? Ik stelde enkel vragen, maar dat is trollen zeker als je geen zinvol antwoord kan geven?
http://i83.photobucket.com/albums/j307/ ... Troll2.png

Emiel

Bericht door Emiel » wo jan 09, 2013 9:29

Anders schreef:
Appelmoes schreef:Ligt het aan mij of wordt Alex de laatste tijd wel erg veel aangevallen over zijn hond? Lijkt me nogal flauw...
Ik denk dat men eerder oogt naar consequentie. Als er meer mensen als mij zijn die het zeggen ...
Veganisten adopteren honden die door ander mensen worden gedumpt in een asiel. Dat is inderdaad consequent.

En als Gary Yourofsky's stijl je niet aanspreekt, luister dan naar iemand als Melanie Joy of Colleen Patrick-Goudreau of iemand als Gary Francione, alhoewel die laatste in jouw ogen misschien ook wel extreem is.

Mijn voorgangers hebben alles al gezegd, helaas wil jij je niet laten overtuigen. Ok prima, dat is jouw beslissing, maar we hebben genoeg argumenten aangedragen om niet te jagen. Ik vind mezelf niet extreem omdat ik om dieren geef en als het niet nodig is (het beste argument wat we je hebben gegeven mijns inziens) ze dus niet wil laten lijden. Extreem is het eten van dieren en dierlijke producten in een wereld waarin we genoeg kennis hebben om te weten dat we prima kunnen leven van plantaardige voeding.

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » wo jan 09, 2013 10:12

Anders schreef:
Butternutkin schreef:Ik vind het nogal moeilijk om een serieuze discussie te voeren en het een 'mening' te noemen als iemand zegt "hey, ik denk erover om een moord (of meerdere) te gaan plegen, wat denken jullie?" Zolang je dat niet inziet kan ik gewoon niks met jou. Dan ben je gewoon emotioneel gehandicapt. Misschien dat je het licht ooit nog ziet, maar ik vrees het ergste. Gewoon het feit dat je zegt "ocharme diertjes" (waarmee je dus goed onderbouwde echte meningen eigenlijk bestempelt als niet belangrijk) en gewoon niet snapt dat het niet ethisch is om het leven van een ander levend wezen te ontnemen zegt mij al genoeg... dat je een sukkel bent namelijk.

Tere hartjes, mwoah, zal wel meevallen hoor. Menig veganist moet zich dagelijks verweren in een wereld vol 'mensen' zoals jij.
Tegenover mensen als ik hoeft U zich nooit te verweren. Ik respecteer veganisten, want zij maken waar waar ik faal. God zij met U broeder. En bedankt om de wereld beter te maken. Sorry dat ik zondig.

Meer woorden dan dat kan ik er echt niet aan geven.
Fijn dat je je toch aangesproken voelt. Dat was immers mijn doel. Je mist helaas de empathie en de moraal om het echt te snappen, dat is gewoon jammer.
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

Emiel

Bericht door Emiel » wo jan 09, 2013 10:24

Anders schreef:Ik denk dat het meer dan duidelijk is dat een dier in het wild veel minder lijdt dan een dier in gevangenschap bij de bio industrie.
Ik denk dat de meeste mensen en ook de veganisten, het daar wel over eens zijn :wink: .

Ik zei eerder dat je je niet wilt laten overtuigen, maar dat neem ik terug. Anderen overtuigen is ook eigenlijk helemaal niet wat ik wil. Dat lijkt me teveel op iemand met een bijbel onder z'n arm die het woord van God verspreidt.

Ik denk ook niet dat ik per definitie iets heb tegen het eten van vlees of dierlijke producten. Ik heb wel iets tegen het onnodig lijden van dieren en aangezien we het niet nodig hebben, vind ik het zodoende immoreel.

Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes » wo jan 09, 2013 10:44

Ja, dat postzegeltje Nederland zonodig aan 'natuur' moet doen en dus grote grazers loslaat op een ministukje zonder natuurlijke vijanden, ze vervolgens in de winter bijvoert want anders verhongeren ze, en dan in de zomer van tja er komen nu toch echt wel wat teveel... dat is imo ook gewoon crimineel. Maar de redenen die jij geeft - je wil een 'thrill', om het zo maar even te noemen, vind ik lichtelijk psychopatisch overkomen.

Gesloten