sport & fitness magazine

Alles over gezondheid en veganisme. Over vitamines en mineralen. Over afvallen en aankomen.

Moderators: Rick, Martine, jet, Rorrim

Fontanelle
Leefwijze: veganist

Bericht door Fontanelle » za mar 11, 2006 9:43

vegzie schreef:Sommigen hier hebben gezegd een boze mail te zullen sturen en een rectificatie te "eisen". Ik vraag me af of dat wel het meest geschikte houding is. Vangt men immers met stroop niet meer vliegen dan met azijn? Ik heb een vriendelijke mail gestuurd waarin ik vriendelijk verwijs naar Alexander Dargatz, wereldkampioen bodybuilding in de fitnessklasse van 2005 ?n veganist. Meer moet dat toch niet zijn?
Ik ga eerlijk gezegd niets sturen. In eerste instantie wou ik een erg boos mailtje sturen waarin mijn ontevredenheid zou verwoorden alleen ik wist al dat dat alleen maar uit "de hand kon gaan lopen" en in vriendelijke mailtjes schrijven ben ik niet zo'n held dus heb ik besloten helemaal niets te sturen..

jacha

Bericht door jacha » za mar 11, 2006 11:01

vegzie schreef:Sommigen hier hebben gezegd een boze mail te zullen sturen en een rectificatie te "eisen". Ik vraag me af of dat wel het meest geschikte houding is. Vangt men immers met stroop niet meer vliegen dan met azijn? Ik heb een vriendelijke mail gestuurd waarin ik vriendelijk verwijs naar Alexander Dargatz, wereldkampioen bodybuilding in de fitnessklasse van 2005 ?n veganist. Meer moet dat toch niet zijn?
Helemaal mee eens, ik geloof ook niet dat je met agressie iets bereikt (integendeel) en heb ook een neutraal mailtje gestuurd.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » za mar 11, 2006 11:48

Ik heb uitgelegd wat veganisme is en dat stukje tekst gebruikt om het uit te leggen.

Dave

Bericht door Dave » za mar 11, 2006 19:49

Ik heb het constructief gehouden 8) :
Hallo Sport & Fitness,
ik wil graag reageren op een stuk tekst geschreven door de heer van der Zon over veganisme en bodybuilding in het laatste nummer van Sport & Fitness:

"... Veganisme betekent letterlijk: geen producten eten van dierlijke oorsprong. Het is iets anders dan vegetarisme, waarbij men afziet van producten die verkregen worden door het doden van een dier. Een veganist mag ook geen kaas, eieren en zelfs geen honing eten. Veganisten zien er niet gezond uit. Ze krijgen normaal gesproken een vitamine B12 gebrek, doordat deze vitamine uitsluitend in producten van dierlijke oorsprong voorkomt. Nu kun je natuurlijk een tabletje B12 nemen, maar helaas: ook dat is van dierlijke oorsprong."

De heer van der Zon maakt hier een karikatuur van veganisme gebruikmakend van reeds achterhaalde clich?s. Hier blijkt uit dat de heer van der Zon zijn huiswerk niet goed gedaan heeft of zich heeft laten leiden door eenzijdige informatie uit de vlees- en zuivelindustrie of organisaties die door hen vertegenwoordigd worden.
Zo wordt het verschil tussen veganisme en vegetarisme niet goed uitgelegd. Vegetari?rs onthouden zich van voedsel dat verkregen is door het doden van een dier, terwijl veganisten zich onthouden van producten van een dier dat geleden heeft op welke manier dan ook. Veganisme gaat dus verder dan vegetarisme en doorgaans zijn veganisten voorstanders van dierenrechten. Veganisme is dus meer een levenswijze op basis van dierenrechtenfilosofie die betrekking heeft op alle wezens die kunnen lijden. Een veganist wil om deze reden geen kaas, eieren en ook geen honing eten. Dit zijn producten die verkregen zijn door uitbuiting en uitmoorden van dieren.
De opmerking "Veganisten zien er niet gezond uit." is een geheel subjectieve opmerking. Ik weet niet hoeveel veganisten de heer van der Zon kent, maar veganisten ogen niet alleen gezond, maar zijn het ook. Dit komt vooral door hun bewuste manier van leven en het uitkiezen van hun voedsel. Veel veganisten kiezen er ook voor om biologisch geteeld voedsel te eten. Een vitamine b12 gebrek zal bij veganisten niet snel voorkomen, omdat er veganistische vitamine b12 tabletten beschikbaar zijn.
Door dit hele negatieve beeld van veganisme te plaatsen in een fitness/bodybuilding blad lijkt bodybuilding onmogelijk te combineren met een veganistische levenswijze.
Dat dit beeld onjuist is bewijst de Duitser Alexander Dargatz die wereldkampioen bodybuilding in de fitnessklasse 2005 is. Bovendien is deze meneer ook nog arts.
Graag hoop ik dat de heer van der Zon na zich ingelezen te hebben in de literatuur die er wel degelijk is, zijn verkeerde beeld rectificeert. Misschien is het een goed idee om de heer Alexander Dargatz uit te nodigen voor een interview om alle misverstanden omtrent bodybuilding en veganisme de wereld uit te helpen.

Met vriendelijk groet,

Fontanelle

Bericht door Fontanelle » za mar 11, 2006 19:59

Dave schreef: De opmerking "Veganisten zien er niet gezond uit." is een geheel subjectieve opmerking. Ik weet niet hoeveel veganisten de heer van der Zon kent, maar veganisten ogen niet alleen gezond, maar zijn het ook. Dit komt vooral door hun bewuste manier van leven en het uitkiezen van hun voedsel. Veel veganisten kiezen er ook voor om biologisch geteeld voedsel te eten. Een vitamine b12 gebrek zal bij veganisten niet snel voorkomen, omdat er veganistische vitamine b12 tabletten beschikbaar zijn.
Goed opgemerkt..en daarnaast, eerlijk gezegd zijn de veganisten die ik tot nu toe "gezien" heb erg gezond en/of zien zij er zo uit :D Ik krijg verder ook vaak te horen dat ik erg gezond uit zie, zelfs als veganist zijnde. Ja, ik ben niet broodmager..en daarnaast veganist, dat zegt niets.

En zowieso, wat maakt het uit: er zijn genoeg omnivoren/carnivoren die er ongelofelijk ongezond uitzien..dus ik snap het punt zowieso al niet v de schrijver v dit artikel.
Wat zou het uitmaken of je wat bleker bent wanneer je er voor kiest om cruelty-free te leven? Dat is toch totaal irrelevant, het gaat toch om het lijden vd dieren of het wereldvoedselprobleem en niet over uiterlijkheden. :?

Ik vind dat meneer v Zon hiermee nogal inspeelt op de maatschappij die al te veel is gericht op uiterlijk.
Het doet er niet toe of iemand nou "dik" of "dun" is, bleek of getint en al die andere onzin..het gaat erom wie die persoon, wat zijn of haar principes zijn en wat hij of zij ervoor over heeft om deze wereld mooier te maken: Voor mens en dier.

Zen

Bericht door Zen » za mar 11, 2006 20:11

Fontanelle schreef: En zowieso, wat maakt het uit: er zijn genoeg omnivoren/carnivoren die er ongelofelijk ongezond uitzien..dus ik snap het punt zowieso al niet v de schrijver v dit artikel.
Eigenlijk zou het op z'n minst zo'n columnist moeten zijn die elke week (of maand) een stukje mag schrijven waarboven zijn eigen foto prijkt... :D
Fontanelle schreef:
Wat zou het uitmaken of je wat bleker bent wanneer je er voor kiest om cruelty-free te leven? Dat is toch totaal irrelevant, het gaat toch om het lijden vd dieren of het wereldvoedselprobleem en niet over uiterlijkheden. :?
Maar body-building en fitness draait wel degelijk om uiterlijk vertoon, voor sommigen zelfs enkel en alleen. Compassie voor dieren en oog voor het lot van de minder fortuinlijke medemens worden daaraan al snel ondergeschikt gemaakt... een zeer trieste constatering inderdaad. :(
Fontanelle schreef: Ik vind dat meneer v Zon hiermee nogal inspeelt op de maatschappij die al te veel is gericht op uiterlijk.
Het doet er niet toe of iemand nou "dik" of "dun" is, bleek of getint en al die andere onzin..het gaat erom wie die persoon, wat zijn of haar principes zijn en wat hij of zij ervoor over heeft om deze wereld mooier te maken: Voor mens en dier.
Misschien toch maar een briefje sturen dan? ;) Ik vind dit niet 'out of line' in ieder geval...
Laatst gewijzigd door Zen op za mar 11, 2006 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Dave

Bericht door Dave » za mar 11, 2006 20:17

Zen schreef: Maar body-building en fitness draait wel degelijk om uiterlijk vertoon, voor sommigen zelfs enkel en alleen.
Maar body-building en fitness is geen schoonheidswedstrijd.
Het gaat om perfecte symmetrie en of je bepaalde poses goed kan maken. Door de nadruk te leggen op er ongezond uit zien, lijkt het allemaal te gaan om een soort beauty contest, waardoor hij niet alleen het veganisme met clich?s bestookt, maar ook de body-building en fitnesswereld.

Zen

Bericht door Zen » za mar 11, 2006 20:50

Dave schreef:
Zen schreef: Maar body-building en fitness draait wel degelijk om uiterlijk vertoon, voor sommigen zelfs enkel en alleen.
Maar body-building en fitness is geen schoonheidswedstrijd.
Het gaat om perfecte symmetrie en of je bepaalde poses goed kan maken.
Dave, ontken je hier nu dat uiterlijk vertoon een (belangrijke) rol speelt bij zowel fitness en body building? Want dat beweer ik, niet dat het een schoonheidswedstrijd is. Ik zie van de ontkennening daarvan maar zeer weinig terug namelijk eerlijk gezegd... wel denk ik dat je in zekere zin een onderscheid kunt maken tussen je plaatselijke sportschool en professionele sporters die op 'hoog niveau' praktisch leven naar fitness danwel body building... bij de eerste groep is er in ieder ZEKER een belangrijke rol voor het uiterlijk (even over het geheel genomen dan)... :D

En 'perfecte symmetrie' is toch ook iets wat vooral uitgedrukt wordt in uiterlijkheden? Een 'pose' idem dito, het slaat in ieder geval op een fysiek aspect (daarmee niet gezegd dat het mentale aspect onbelangrijk is bij krachtsporters, integendeel).

Zen schreef: Door de nadruk te leggen op er ongezond uit zien, lijkt het allemaal te gaan om een soort beauty contest, waardoor hij niet alleen het veganisme met clich?s bestookt, maar ook de body-building en fitnesswereld.

Nouja, mensen associ?ren vaak, hoewel onterecht, hun subjectieve beeld van 'er (on)gezond uitzien' met daadwerkelijk (on)gezond zijn. En gezondheid is natuurlijk wel degelijk een aspect dat bij elke (kracht)sport een belangrijke rol speelt. Van daaruit is het wel te verklaren, maar aangezien de eerder genoemde associatie vaak gebaseerd is op onnozele vooroordelen heb je er helemaal niets aan inderdaad, dat klopt...

Fontanelle

Bericht door Fontanelle » za mar 11, 2006 21:46

Zen schreef:
Fontanelle schreef: En zowieso, wat maakt het uit: er zijn genoeg omnivoren/carnivoren die er ongelofelijk ongezond uitzien..dus ik snap het punt zowieso al niet v de schrijver v dit artikel.
Eigenlijk zou het op z'n minst zo'n columnist moeten zijn die elke week (of maand) een stukje mag schrijven waarboven zijn eigen foto prijkt... :D
Tsja, het maakt me niet bepaald veel uit of hij dan "lelijk" of "dik" is, dat zijn enkele irrelevante vage maatschappelijke termen die enkel de oppervlakkige persoon als belangrijk stelt.
Het feit dat meneer v der Zon Veganisme op een dergelijke manier uitermate negatief belicht vind ik wel uitermate belangrijk en bespottelijk; daar hecht ik meer waarde aan.
Fontanelle schreef: Ik vind dat meneer v Zon hiermee nogal inspeelt op de maatschappij die al te veel is gericht op uiterlijk.
Misschien toch maar een briefje sturen dan? ;) Ik vind dit niet 'out of line' in ieder geval...[/quote]

Ik denk dat ik een poging ga wagen..mijn mening genuanceerd te onderbouwen.. 8)

Dave

Bericht door Dave » za mar 11, 2006 21:47

Zen schreef: Dave, ontken je hier nu dat uiterlijk vertoon een (belangrijke) rol speelt bij zowel fitness en body building? Want dat beweer ik, niet dat het een schoonheidswedstrijd is. Ik zie van de ontkennening daarvan maar zeer weinig terug namelijk eerlijk gezegd... wel denk ik dat je in zekere zin een onderscheid kunt maken tussen je plaatselijke sportschool en professionele sporters die op 'hoog niveau' praktisch leven naar fitness danwel body building... bij de eerste groep is er in ieder ZEKER een belangrijke rol voor het uiterlijk (even over het geheel genomen dan)... :D

En 'perfecte symmetrie' is toch ook iets wat vooral uitgedrukt wordt in uiterlijkheden? Een 'pose' idem dito, het slaat in ieder geval op een fysiek aspect (daarmee niet gezegd dat het mentale aspect onbelangrijk is bij krachtsporters, integendeel).
Neen, het is slechts een aanvulling op wat je schreef. Het verschil tussen bodybuilding en fitness aan de ene kant is dat het gaat om het uiterlijk dat je voornamelijk verkrijgt door de juiste trainingsschema's en dieet te volgen, hard werken dus. Een beauty contest is meer zoals je al bent en waar je eigenlijk niet echt veel voor hoeft te doen dan symmetrisch te zijn. De poses die ik bedoel zijn bij bodybuilding en fitness heel intensief, bij beauty contests juist niet. Ik zie ze althans niet zweten.
Bij body building gaat het dus om de differentiatie van de spieren dus dat elk spiertje kan zien, symmetrie in de zin dat de linker biceps even groot getraind is als de rechter en proportie dus dat over het geheel alles in de juiste grootte is.
Zen schreef: Nouja, mensen associ?ren vaak, hoewel onterecht, hun subjectieve beeld van 'er (on)gezond uitzien' met daadwerkelijk (on)gezond zijn. En gezondheid is natuurlijk wel degelijk een aspect dat bij elke (kracht)sport een belangrijke rol speelt. Van daaruit is het wel te verklaren, maar aangezien de eerder genoemde associatie vaak gebaseerd is op onnozele vooroordelen heb je er helemaal niets aan inderdaad, dat klopt...
Ik denk dat weinig krachtsporters echt geven om hun gezondheid. Ze willen alleen groot en sterk uit zien. Dat staat op de eerste plaats. Een klein groepje echter wil echter clean trainen en daar zijn ook aparte wedstrijden voor.
In die zin heb je gelijk dat uiterlijk vertoon een grote rol speelt.

Fontanelle

Bericht door Fontanelle » za mar 11, 2006 22:02

Dave schreef:Ik denk dat weinig krachtsporters echt geven om hun gezondheid. Ze willen alleen groot en sterk uit zien. Dat staat op de eerste plaats. Een klein groepje echter wil echter clean trainen en daar zijn ook aparte wedstrijden voor.
Vreemde motieven om een dergelijke extreme levensstijl aan te nemen, naar mijn mening (no offense)

Dave

Bericht door Dave » za mar 11, 2006 22:16

Fontanelle schreef:
Dave schreef:Ik denk dat weinig krachtsporters echt geven om hun gezondheid. Ze willen alleen groot en sterk uit zien. Dat staat op de eerste plaats. Een klein groepje echter wil echter clean trainen en daar zijn ook aparte wedstrijden voor.
Vreemde motieven om een dergelijke extreme levensstijl aan te nemen, naar mijn mening (no offense)
Als iemand aan wedstrijden deelneemt en wil winnen, kan ik me voorstellen dat hij/zij zijn/haar levenswijze daarop aanpast en dat alles ondergeschikt eraan wordt. Maar ik denk dat het ook geldt voor wielrenners, boksers etc etc. Als dat echt is wat je wilt dan kan ik het me voorstellen.

Fontanelle

Bericht door Fontanelle » za mar 11, 2006 22:22

Dave schreef:
Fontanelle schreef:
Als iemand aan wedstrijden deelneemt en wil winnen, kan ik me voorstellen dat hij/zij zijn/haar levenswijze daarop aanpast en dat alles ondergeschikt eraan wordt. Maar ik denk dat het ook geldt voor wielrenners, boksers etc etc. Als dat echt is wat je wilt dan kan ik het me voorstellen.
Mijn vader was vroeger ook een erg actieve wielrenner..en nog steeds, en daar stelt hij zijn leven toch best wel op af.
Zou zo iemand dan weleens kunnen hebben vraag ik me dan af, maar aan de andere kant heb ik zelf ook nooit rust..ik ben altijd bezig met dierenrechten, poison/drug-free living en het milieu. Ik kan dat nooit en te nimmer los laten, het is een deel v me en het is er als het ware compleet ingesleten. Dat zal altijd voorgaan op lol en plezier maken.

Dus vanuit dat perspectief kun je de conclusie wel trekken dat een veganist en een sporter wel overeenkomsten hebben: de liefde en passie voor een bepaalde levensstijl (en de kennis v voedsel.)

Zen

Bericht door Zen » zo mar 12, 2006 11:21

Dave schreef:
Zen schreef: Dave, ontken je hier nu dat uiterlijk vertoon een (belangrijke) rol speelt bij zowel fitness en body building? Want dat beweer ik, niet dat het een schoonheidswedstrijd is. Ik zie van de ontkennening daarvan maar zeer weinig terug namelijk eerlijk gezegd... wel denk ik dat je in zekere zin een onderscheid kunt maken tussen je plaatselijke sportschool en professionele sporters die op 'hoog niveau' praktisch leven naar fitness danwel body building... bij de eerste groep is er in ieder ZEKER een belangrijke rol voor het uiterlijk (even over het geheel genomen dan)... :D

Neen, het is slechts een aanvulling op wat je schreef. Het verschil tussen bodybuilding en fitness aan de ene kant is dat het gaat om het uiterlijk dat je voornamelijk verkrijgt door de juiste trainingsschema's en dieet te volgen, hard werken dus. Een beauty contest is meer zoals je al bent en waar je eigenlijk niet echt veel voor hoeft te doen dan symmetrisch te zijn. De poses die ik bedoel zijn bij bodybuilding en fitness heel intensief, bij beauty contests juist niet. Ik zie ze althans niet zweten.
Bij body building gaat het dus om de differentiatie van de spieren dus dat elk spiertje kan zien, symmetrie in de zin dat de linker biceps even groot getraind is als de rechter en proportie dus dat over het geheel alles in de juiste grootte is.
Ah OK, point taken Dave. Wat je schrijft klopt natuurlijk.
Dave schreef:Ik denk dat weinig krachtsporters echt geven om hun gezondheid. Ze willen alleen groot en sterk uit zien. Dat staat op de eerste plaats.
Over het gezondheidsaspect, voor wat betreft bodybuilding heb je ongetwijfeld een punt inderdaad, zeker daar waar het dopinggebruik domineert...

Zen

Bericht door Zen » zo mar 12, 2006 11:46

Fontanelle schreef:
Zen schreef:
Tsja, het maakt me niet bepaald veel uit of hij dan "lelijk" of "dik" is, dat zijn enkele irrelevante vage maatschappelijke termen die enkel de oppervlakkige persoon als belangrijk stelt.
Ik zie dat je m'n opmerking wel erg serieus neemt... aanzienlijk serieuzer dan het bedoeld was in ieder geval. :D

Hoe dan ook, natuurlijk is beoordeling van uiterlijk (grotendeels) subjectief . Ik vind ook dat het ondergeschikt moet zijn aan persoonlijkheid, aan iemands keuzes en uitingen die iemand maakt wie zij/hij is. Maar zoals je al aangeeft voor veel personen is het helemaal niet irrelevant, sterker nog, ik zou willen beweren dat slechts een enkeling zich volledig kan losmaken van (het afgaan op) uiterlijkheden. Dat neemt niet weg dat er genoeg mensen zijn die er wel naar streven om zo min mogelijk te oordelen naar uiterlijke verschijning.

Tegelijkertijd kan iemands uiterlijk natuurlijk wel iets zeggen over iemands gezondheidstoestand. Een volwassen persoon die bij een gemiddelde lengte minder dan 40 kilo weegt loopt ongetwijfeld gezondheidsrisico's (door zwaar ondergewicht) en aan het andere uiterste geldt hetzelfde voor iemand die, laten we zeggen, over de 300 kilo weegt (zwaar overgewicht). Dit zijn dan wellicht extremen maar het geeft aan dat uiterlijkheden wel degelijk relevantie kunnen hebben omdat ze verband houden met andere, mogelijk zeer belangrijke, aspecten in het leven. Immers de eigen gezondheid mag toch wel als belangrijk worden gezien. Het probleem is erin gelegen dat er veel vermeende verbanden zijn ontstaan tussen bijvoorbeeld een bepaald dieet, mensen die dat dieet volgen en hun gezondheid. Vooroordelen (die soms/vaak zelfs moedwillig als vooroordeel de wereld in worden geblazen) zijn hiervan de oorzaken, waarbij stereotypen vaak ook een rol spelen (veganisten zien eruit als Volkerts). Het veelvuldig gebruik van dergelijke vooroordelen en stereotypen kenmerkt inderdaad de kortzichtigheid van de 'massa' (waar ik mezelf voor het gemak maar even niet toe reken :P :D :wink: ).

Fontanelle

Bericht door Fontanelle » zo mar 12, 2006 12:13

Zen schreef:
Fontanelle schreef:
Zen schreef: Eigenlijk zou het op z'n minst zo'n columnist moeten zijn die elke week (of maand) een stukje mag schrijven waarboven zijn eigen foto prijkt... :D
Ik zie dat je m'n opmerking wel erg serieus neemt... aanzienlijk serieuzer dan het bedoeld was in ieder geval.

Hoe dan ook, natuurlijk is beoordeling van uiterlijk (grotendeels) subjectief . Ik vind ook dat het ondergeschikt moet zijn aan persoonlijkheid, aan iemands keuzes en uitingen die iemand maakt wie zij/hij is. Maar zoals je al aangeeft voor veel personen is het helemaal niet irrelevant, sterker nog, ik zou willen beweren dat slechts een enkeling zich volledig kan losmaken van (het afgaan op) uiterlijkheden. Dat neemt niet weg dat er genoeg mensen zijn die er wel naar streven om zo min mogelijk te oordelen naar uiterlijke verschijning.
De maatschappij en media maakt het helaas ook wel vrij moeilijk om compleet voor bij het uiterlijk te zoeken (Dank je wel: MTV, TMF, ELLE, Vogue, Veronica, Playboy, Britney Spears, Idols en alle andere commerciele fascistische tsjap die we tegenwoordig tegenkomen )Daarom blijft het erg belangrijk goed na te denken waarom je iets vind of een bepaalde conclusie trekt.

Ik denk dat de meesten op dit forum dat ook wel doen, ik doe daar iig wel moeite voor. Het is belangrijk voor de sociale ontwikkeling en daarnaast is het juist dat wat ons onderscheid v racisten die niet verder kijken dan bijvoorbeeld huidskleur. :D

toelichting:

Mensen met een "dikker" postuur worden vaak al compleet afgeschreven door de gemiddelde persoon.

Wat ik hier trouwens ook veel merk is dat er steeds maar waarde word gehecht aan het "arier" zijn..en dat bedoel ik het ideaalbeeld: blond haar en blauwe ogen. Alleen al gebaseerd op het feit dat ik geen v beiden heb kan ik negatieve opmerkingen verwachten :? Het leven is hard.. :lol:

Daarnaast blijft het een schande dat de modewereld en de "dames"-bladen er ongeschonden mee wegkomen om hun pro-starving, anorexic/bulemic propaganda te verspreiden.
Vrouwen/meisjes gaan dood aan de gevolgen v Anorexia/bulimia door dat zij zich verhongeren om aan het schoonheidsideaal te voldoen..
Daar moet hard tegen opgetreden worden, maar nee hoor:
http://community.livejournal.com/0_thinspiration/
http://www.livejournal.com/interests.bml?int=starvation

Dank je wel, Vogue en ander rotzooi, voor het propaganderen v uithongering en het sociaal acceptabel te maken.

Fontanelle

Bericht door Fontanelle » zo mar 12, 2006 12:15

Sorry, misschien mn mening een beetje doorgedraafd :oops:

Zen

Bericht door Zen » zo mar 12, 2006 13:37

Fontanelle schreef: Wat ik hier trouwens ook veel merk is dat er steeds maar waarde word gehecht aan het "arier" zijn..en dat bedoel ik het ideaalbeeld: blond haar en blauwe ogen.
Met 'hier' bedoel je hopelijk niet dit forum, toch? :D "Lage Mierde" misschien? ;)
Fontanelle schreef: Daarnaast blijft het een schande dat de modewereld en de "dames"-bladen er ongeschonden mee wegkomen om hun pro-starving, anorexic/bulemic propaganda te verspreiden.
Vrouwen/meisjes gaan dood aan de gevolgen v Anorexia/bulimia door dat zij zich verhongeren om aan het schoonheidsideaal te voldoen..
Daar moet hard tegen opgetreden worden, maar nee hoor:
http://community.livejournal.com/0_thinspiration/
http://www.livejournal.com/interests.bml?int=starvation

Dank je wel, Vogue en ander rotzooi, voor het propaganderen v uithongering en het sociaal acceptabel te maken.

Sorry, misschien mn mening een beetje doorgedraafd
Totaal niet, ik geef je daarin volledig gelijk. Het is verschrikkelijk dat de nadruk zo ontzettend is komen te liggen op uiterlijkheden, vooral bij jongeren. En zeker bij meisjes. Om te bedenken dat zoiets veelvuldig tot een totaal obsessieve preoccupatie met uiterlijkheden en dagelijkse worsteling met het negatieve zelfbeeld komt is iets om je zeer over op te winden, dus ik kan me je reactie goed voorstellen. Ik weet heel goed waar het allemaal toe kan leiden en ik vind dat een erg trieste gewaarwording... :(

Fontanelle

Bericht door Fontanelle » zo mar 12, 2006 14:07

Zen schreef:
Fontanelle schreef: Wat ik hier trouwens ook veel merk is dat er steeds maar waarde word gehecht aan het "arier" zijn..en dat bedoel ik het ideaalbeeld: blond haar en blauwe ogen.
Met 'hier' bedoel je hopelijk niet dit forum, toch? :D "Lage Mierde" misschien? ;)
Ja, Lage Mierde en omstreken *zucht*
Zen schreef:
Fontanelle schreef: Sorry, misschien mn mening een beetje doorgedraafd
Totaal niet, ik geef je daarin volledig gelijk. Het is verschrikkelijk dat de nadruk zo ontzettend is komen te liggen op uiterlijkheden, vooral bij jongeren. En zeker bij meisjes. Om te bedenken dat zoiets veelvuldig tot een totaal obsessieve preoccupatie met uiterlijkheden en dagelijkse worsteling met het negatieve zelfbeeld komt is iets om je zeer over op te winden, dus ik kan me je reactie goed voorstellen. Ik weet heel goed waar het allemaal toe kan leiden en ik vind dat een erg trieste gewaarwording... :(
blij dat je het met me eens bent ^^ (had ook niet anders verwacht hoor 8)

Annika
Contacteer:

Bericht door Annika » zo mar 12, 2006 19:07

Fontanelle schreef:Sorry, misschien mn mening een beetje doorgedraafd :oops:
Je bent pas doorgedraafd als je jezelf uithongerd zoals de meiden op die sites. Ik ga ze niet bekritiseren, ik heb zelf ook een erm...dipje gehad in mijn eetpatroon.
Maar je hebt gelijk.....dat soort dingen zijn heel erg :cry:

Plaats reactie