sport

Alles over gezondheid en veganisme. Over vitamines en mineralen. Over afvallen en aankomen.

Moderators: Martine, Rorrim

Plaats reactie
Dick
Leefwijze: veganist
Contacteer:

sport

Bericht door Dick » vr mar 25, 2011 21:59

Ik maak maar een nieuwe topic en dan over sport in het algemeen. Topics over specifieke sporten(zie triathlon en hardlopen) lopen niet echt.
Wat doen jullie voor sport? Trainen jullie veel? Of juist niet.

Zelf ben ik nog steeds bezig met triathlontrainingen. Dit jaar wil ik een paar wedstrijden doen zoals zwemlopen, run bike runs en 1/4 triathlon wedstrijden. Ook doe ik mee met een aantal hardloopwedstrijden.

IMS
Leefwijze: flexanist

Re: sport

Bericht door IMS » za apr 16, 2011 16:45

Ik loop vier keer in de week hard. Ik deed dat al een hele tijd, maar na een maand reizen moest ik het toch weer opnieuw opbouwen. Twee maanden geleden ben ik weer begonnen en kort erna werd ik ook veganist (ongeveer dan, nog niet 100%) en die combi voelt erg lekker! Ik voel me er heel goed en fit bij en heb ook totaal geen moeite om me er toe te zetten.
Ik begon met ong 20 minuten en tussendoor even lopen (wandelen), nu ren ik ruim een half uur achter elkaar, en merk dat ik steeds verder kan!

Sascha
Leefwijze: flexanist

Bericht door Sascha » za apr 16, 2011 17:25

Ik loop een paar keer per week hard (tussen de 5 en 10 km meestal) en verder zwem ik 1 keer (rustig aan, al heb ik vroeger wel echt intensief gezwommen. Nu ga ik met vriendinnen lekker baantjes zwemmen ;)) en probeer af en toe ook wat krachttraining te doen. Al met al sport ik ongeveer 4 keer per week. Ik ben niet zo heel fanatiek en sportief. Het werkt heel goed tegen mijn sluimerende depressief-achtige toestand dus dat is mijn hoofdreden. Daarnaast vind ik het ook wel fijn om niet helemaal uit te dijen. Ik ben vorig jaar een paar kilo afgevallen omdat ik toch wel wat was aangekomen de laatste jaren, en het is natuurlijk prettig dat regelmatig sporten het een beetje stabiel houd. Wat is voor jullie de reden om te sporten?

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » zo apr 17, 2011 11:13

Ik fiets ongeveer drie keer per week naar college (heen en terug samen een uur) en ga elke week naar volksdans. Volksdans, ook wel werelddans genoemd, is goed voor mijn conditie en ik vind het erg gezellig en leuk om te doen. Verder probeer ik sinds kort 1x per week naar het zwembad te gaan, hoop dat ik het volhoud. Door mijn handicap kan ik niet zoveel sporten en balsporten vind ik ronduit naar, dus er blijft niet veel voor mij over.

Stein

Bericht door Stein » wo apr 20, 2011 20:22

Ik loop tegenwoordig dagelijks vijf tot zes kilometer hard. Ik doe dat nu een week of twee, merk echt dat het me goed doet na vier jaar zonder enige vorm van fysieke inspanning. Dus voorlopig ga ik daar wel mee door.

panda

Bericht door panda » wo apr 20, 2011 22:14

Ik doe alles op me fiets. Ik pak alleen de auto als ik voor me werk naar Amsterdam of zo moet. Fietsen naar kantoor is al snel haf uurtje of langer dat dus minimaal 2 keer (= heen en terug) maar soms lunch ik thuis. Dus dan 4 keer fietsen. Verder ben ik dol op skeeleren maar in me ééntje op de skeelers vind ik niet echt fun.

Ik ben niet een type die structureel zomaar een rondje kan fietsen of lopen. Daar heb ik geen motivatie voor. Al ben ik zo nu en dan wel in voor een lange wandeling door een stad of bos.

Ik ben verders redelijk speels en laatst nog met de kids van de BSO (BuitenSchoolse Opvang) zitten touwtje springen. Potje voetbal ben ik ook nog wel voor in. Neem me neefjes, nichtjes, oppaskindjes zo nu en dan mee naar een grote speeltuin. Dan heb ik tenminste een smoesje om overal op te mogen klimmen en klauteren.

Mannen blijven jongens 8)

Dick
Contacteer:

Bericht door Dick » di apr 26, 2011 22:19

May Kerstens Nationaal kampioen Cross Duathlon. In het blad van de Triathlon stond een stukje over Triathlon/Duathlon zonder vlees en daarin stond dat May veganist is. Ik heb haar onlangs nog op het podium (1e plaats dames) gezien in Dordrecht. Ik deed mee aan dezelfde wedstrijd, maar wist dit nog niet. Leuk.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » di apr 26, 2011 22:34

Vandaag 2 uur gefitnesst. Probeer nu minimaal 3x per week te gaan. Liefst vaker. Of afgewisseld met zwemmen.

Wel beetje ongeduldig, want gewicht blijft constant zelfde, maar anderen roepen dat het komt doordat er spier ontwikkelt. En dat is ook massa. Beter dan vet ;)

Merk wel een wat platter buikje, sterkere armen enzo. Maar is natuurlijk nog niets ivm wat het wordt ;)

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » di apr 26, 2011 22:35

Weia Reinboud is kampioen hoogspringen en veganist.

Dick
Contacteer:

Bericht door Dick » di apr 26, 2011 22:39

Ja, nu ik dit lees, ik kwam laatst haar naam ook tegen. Leuk!

HOE KOMEN KRINGEN IN HET WATER, een boek van haar heb ik liggen in de boekenkast.

Dick
Contacteer:

Bericht door Dick » di apr 26, 2011 22:43

Vegantastic schreef:Vandaag 2 uur gefitnesst. Probeer nu minimaal 3x per week te gaan. Liefst vaker. Of afgewisseld met zwemmen.

Wel beetje ongeduldig, want gewicht blijft constant zelfde, maar anderen roepen dat het komt doordat er spier ontwikkelt. En dat is ook massa. Beter dan vet ;)

Merk wel een wat platter buikje, sterkere armen enzo. Maar is natuurlijk nog niets ivm wat het wordt ;)
Blijven volhouden, mij lukt dat door afwisseling en af en toe een recreatieve wedstrijd. Dan blijft het leuk en heeft het nog een uitdaging.

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » di apr 26, 2011 22:45

Dick schreef:HOE KOMEN KRINGEN IN HET WATER, een boek van haar heb ik liggen in de boekenkast.
Ja die is goed! Lees nu 'Welke vrijheid' van haar, ook een supergoed boek.

Hup Alex je kan het!

marjan

Bericht door marjan » wo apr 27, 2011 13:46

Vegantastic schreef:Vandaag 2 uur gefitnesst. Probeer nu minimaal 3x per week te gaan. Liefst vaker. Of afgewisseld met zwemmen.
(y)

Framboos

Bericht door Framboos » vr apr 29, 2011 22:23

Vegantastic schreef:Vandaag 2 uur gefitnesst.
Wat doe je dan allemaal, 2 uur? allemaal kracht? dat lijkt me wat lang?

Framboos

Bericht door Framboos » vr apr 29, 2011 22:24

Dick schreef:May Kerstens Nationaal kampioen Cross Duathlon. In het blad van de Triathlon stond een stukje over Triathlon/Duathlon zonder vlees en daarin stond dat May veganist is. Ik heb haar onlangs nog op het podium (1e plaats dames) gezien in Dordrecht. Ik deed mee aan dezelfde wedstrijd, maar wist dit nog niet. Leuk.
Ja, ik las het ook, leuk!

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » vr apr 29, 2011 23:44

Framboos schreef:
Vegantastic schreef:Vandaag 2 uur gefitnesst.
Wat doe je dan allemaal, 2 uur? allemaal kracht? dat lijkt me wat lang?
Naast met de gewichten enzo, een tijd op de loopband, fietsen, crosstrainer en zo een trappenlopen apparaat.
Op de loopband ga ik 30 a 45 minuten vaak. Lopen, joggen en/of rennen.

indra

Bericht door indra » za apr 30, 2011 20:52

ik fiets ongeveer twee keer p week naar mijn werk en terug (itt 50 km per rit), daarnaast nog 1 a 2 keer zo'n afstand of iets verder.

Papa_Lazarou
Leefwijze: vegetarier

Bericht door Papa_Lazarou » di mei 03, 2011 14:39

Bijna elke dag sportschool, afwisselend cardio (roeien, loopband, traploopmachine) en krachttraining. Daarnaast fiets ik veel (op opa fiets :) ) en heb ik ook nog een boksbal thuis hangen als ik nog wat energie kwijt moet (boksen kan ik iedereen aanraden, behalve de boksers want die wisten dat al).

Liadan

Bericht door Liadan » di mei 03, 2011 19:33

Ik doe dagelijks yoga en zwem 2 of 3 keer in de week. Soms ga ik ook hardlopen als ik zin heb, maar dat is de laatste tijd niet zo veel. Ik loop wel heel veel, meestal wel minstens een uur per dag.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » wo mei 04, 2011 13:28

Mijn gewicht gaat langzaam weer naar beneden. Vanavond weer fitnessen.
Voel me eigenlijk wel steeds lekkerder in vel zitten. Wat zekerder op een of andere manier.
Hoop dat het gevoel blijft. Na al die pogingen steeds voelt dit toch weer soort van als een laatste kans.

Plaats reactie