allemaal maatje XS - S

Alles over gezondheid en veganisme. Over vitamines en mineralen. Over afvallen en aankomen.

Moderators: Martine, Rorrim

Barbera
Leefwijze: flexanist

Re: allemaal maatje XS - S

Bericht door Barbera » zo apr 22, 2012 10:07

Dat mag. Ik ben niet wezenlijk anders gaan eten (ik at misschien al gezonder dan sommige mensen) maar hoef niet meer op te letten wat ik eet. Eet zelfs meer dan vroeger, raar maar waar. En calorieen tellen is iets wat ik nooit gedaan heb en ook niet ga doen. Tijdelijk (zwaar) onder je normale inname van calorieen te gaan zitten is iets wat zich later altijd weer wreekt als je weer 'normaal' (lees: teveel) gaat eten. Het lichaam komt in nood door de lage inname en gaat daarna als een gek opslaan. Dag gewichtsverlies. En welke vetsoort de calorieen ook uit komen maakt niet uit, ze zijn allemaal hetzelfde qua voedingswaarde. Ik denk dat het hem meer zit in de stop van opname van producten waar je lijf gewoon niet veel mee kan. Gezondheid was ook trouwens niet mijn insteek om veganistisch te gaan eten, maar dit is een mooi bijverschijnsel, ik kom nooit meer boven een gewicht waar ik vroeger steeds bovenuit ging.
Gewoon gezonde dingen eten, geen dubbele porties opscheppen, al het lekkers met mate en er is niks aan de hand. Mensen eten gewoon teveel en denken dat dat normaal is.

jet
Moderator
Leefwijze: veganist

Bericht door jet » do mei 03, 2012 16:27

Hmmmm, toen ik 'normaal' was, toen had ik spijkerbroek maat 33 (geen idee wat dat in 'damesmaten' is, maar dat zal zo rond de 36/38/40 liggen gok ik zo), maar 'van boven' had ik toen maat 48 (damesmaat). Ondertussen ben ik gegroeid in de diepte :wink: en dat had in zoverre positieve kanten dat mijn onder- en bovenmaten nu dichter bij elkaar liggen :mrgreen:
Mijn eetpatroon is slecht. Ik krijg 's ochtends mijn voedsel niet weg, en ga dus veelal op alleen een appeltje aan het werk. Pas rond half 11 is de eerste pauze en kan ik wat eten, wat ik dan vaak niet bij me heb, of het is niet 'deelbaar' (dus dan heb ik de pauze om half 2 niks meer, of andersom). Uit tijdnood ook vaak weinig lunch mee, en dus moet er bij het avondeten wat meer gegeten worden. Absoluut fout, maar al mijn pogingen om meer tijd voor mezelf te nemen stranden, dus daar loop ik telkens weer op vast :( Ondertussen heb ik me er bij neergelegd dat ik gewoon te zwaar ben, maar afgevallen toen ik veganist werd ben ik ook niet......
Afijn, jammer, maar helaas

groetjes
jet
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Barbera

Bericht door Barbera » do mei 03, 2012 18:29

Je weet waar de 'problemen' zitten dus waarom daar niet wat meer aandacht aan besteedt? Je eet vegan uit liefde voor de dieren, misschien kun je jezelf ook wat meer liefde geven door meer aandacht aan je eten te besteden. :)

Eef

Bericht door Eef » zo mei 06, 2012 10:12

Ik heb nu maat 40 - ik kom van maat 48, ik ben een paar jaar geleden ruim 30 kg afgevallen.
Ik zou wel naar maat 38 willen, mijn buik is ook gewoon nog te dik, maar ik hou zo van eten dat ik me er nog niet zo toe heb kunnen zetten, vooral nu ik de afgelopen 3/4 jaar zoveel lekkere vegan dingen heb ontdekt en het houdt niet op :mrgreen:
Ik ben tevreden zolang ik niet aankom en als ik me er ooit nog eens toe kan zetten om nog 5-8 kg af te vallen zou dat ideaal zijn.

jojo

Bericht door jojo » zo mei 06, 2012 12:16

Wauw! Maat je 40!!!! Beetje jaloers toch wel! ...............zucht......ga ik alléén maar halen als ik streng op dieet ga en aangezien ik een anorexiaverleden heb en ik nooit maar dan ook NOOIT meer terug wil naar welk obsessief eetgedrag dan ook (ben ook ooit heeel dik geweest), blijf ik gewoon 'jojo met een maatje meer' :D ........... En voel ik soms, heel soms, stiekem toch nog die oude vervelende drang om af te vallen, dan is het weer tijd om mezelf even heel serieus toe spreken. Ik wil mijn naam nooit meer 'eer aan doen' en de hele tijd gaan jojoën :mrgreen: Beter stabiel en wat meer, zoals het nu is.

Liadan

Bericht door Liadan » zo mei 06, 2012 13:21

Soms ligt het er ook aan dat je te weinig eet.. Ik had dat ook, hoewel ik nooit te zwaar ben geweest, had ik de laatste paar jaar wel dat ik structureel te weinig calorien at maar toch niet te dun was. Ondanks dat ik maat S aan had en 50 kg woog had ik toch een te hoog vet percentage.
Nu eet ik ruim 2000 kcal per dag (hoewel ik het niet meer bij houd), waarvan het grootste deel van fruit komt, en ik ben nu 55 kg, maar mijn vet percentage is omlaag (spiermassa omhoog) en ik pas nog steeds maat S en XS. Ik vond het eerst heel eng om meer te eten, en vooral zoveel fruit. Ik had in het begin steeds zo´n stemmetje in mijn hoofd die zijn dat er te veel koolhydraten in zaten enzo, maar ik voel me nu eindelijk, voor het eerst in mijn leven, lekker in mijn vel en heb ook nog eens enorm veel energie. Hoe ik nu eet is deels intuitie en deels geinspireerd op Eat To Live van Dr. Furhman en 80/10/10 van Doug Graham.

Liadan

Bericht door Liadan » di mei 08, 2012 17:22

Liadan schreef:Soms ligt het er ook aan dat je te weinig eet.. Ik had dat ook, hoewel ik nooit te zwaar ben geweest, had ik de laatste paar jaar wel dat ik structureel te weinig calorien at maar toch niet te dun was. Ondanks dat ik maat S aan had en 50 kg woog had ik toch een te hoog vet percentage.
Nu eet ik ruim 2000 kcal per dag (hoewel ik het niet meer bij houd), waarvan het grootste deel van fruit komt, en ik ben nu 55 kg, maar mijn vet percentage is omlaag (spiermassa omhoog) en ik pas nog steeds maat S en XS. Ik vond het eerst heel eng om meer te eten, en vooral zoveel fruit. Ik had in het begin steeds zo´n stemmetje in mijn hoofd die zijn dat er te veel koolhydraten in zaten enzo, maar ik voel me nu eindelijk, voor het eerst in mijn leven, lekker in mijn vel en heb ook nog eens enorm veel energie.

Mila
Leefwijze: vegetarier

Bericht door Mila » zo feb 03, 2013 23:04

Nou, nu ik lees dat iedereen zo afvalt ben ik benieuwd wat de komende tijd voor mij gaat brengen! (ben net drie dagen begonnen ;))
Denk alleen niet dat ik ooit maatje S wordt (nu L), ik heb namelijk een grote liefde voor bier (nee, niet alcoholisch, ik vind het gewoon erg lekker en drink het graag) en die liefde voor bier heeft mij wel wat kilo's doen aankomen... vooral sinds ik studeer.
Ik hoop stiekem wel heel erg dat ik wat afval, zonder alle kaas en voedingsmiddelen (als vegetarier kun je toch nog heel veel eten zonder je bewust te zijn van wat je binnenkrijgt).

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » ma feb 04, 2013 9:57

Liadan schreef:Soms ligt het er ook aan dat je te weinig eet.. Ik had dat ook, hoewel ik nooit te zwaar ben geweest, had ik de laatste paar jaar wel dat ik structureel te weinig calorien at maar toch niet te dun was. Ondanks dat ik maat S aan had en 50 kg woog had ik toch een te hoog vet percentage.
Nu eet ik ruim 2000 kcal per dag (hoewel ik het niet meer bij houd), waarvan het grootste deel van fruit komt, en ik ben nu 55 kg, maar mijn vet percentage is omlaag (spiermassa omhoog) en ik pas nog steeds maat S en XS. Ik vond het eerst heel eng om meer te eten, en vooral zoveel fruit. Ik had in het begin steeds zo´n stemmetje in mijn hoofd die zijn dat er te veel koolhydraten in zaten enzo, maar ik voel me nu eindelijk, voor het eerst in mijn leven, lekker in mijn vel en heb ook nog eens enorm veel energie. Hoe ik nu eet is deels intuitie en deels geinspireerd op Eat To Live van Dr. Furhman en 80/10/10 van Doug Graham.
Ik zit daar ook naar te kijken op dit moment, ik denk dat ik gewoon stiekem te veel vetten binnenkrijg. Ik ben benieuwd of ik me lekkerder voel als ik dat drastisch verminder.

Ik ben behoorlijk wat afgevallen sinds afgelopen zomer (rond de 13 kilo) sinds ik veganistisch ben gaan eten. Ik heb nu een maat m/38, alleen zitten broeken niet mooi. Maat 40 zwem ik in, lekker handig dus. Maar ik heb ook heel veel andere eetgewoonten veranderd: ik ben gestopt met het eten van brood (alle gluten eigenlijk), geraffineerde suiker en E-nummers. Verder drink ik zelden nog koffie/zwarte thee/alcohol. Je kan op een veganistisch dieet makkelijk moddervet worden als je dat wil, de twee hebben niet zoveel met elkaar te maken.
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

Mystique

Bericht door Mystique » ma feb 04, 2013 10:58

Van wat ik lees dat een aantal vrouwen hier reageren dat ze maat 36 gezond vinden, daar schrik ik een beetje van, haha.
Ik vind zelf maat 36 namelijk al behoorlijk dun worden. Een oude vriendin van me had iets van 34 en die vond ik echt mager.

Ik ben meer van de rondingen, wat ik bij een vrouw vind horen, maar ook vooral voor waar je je goed bij voelt. De een voelt zich gezond met maatje 36, de ander met maat 44.
Maat 40/42 zou ik al heel blij mee zijn. Als ik daaronder ga, kan ik me niet voorstellen dat ik me dan nog lekker in mijn lijf voel. :)

Mila
Leefwijze: vegetarier

Bericht door Mila » ma feb 04, 2013 13:40

Mystique schreef:Van wat ik lees dat een aantal vrouwen hier reageren dat ze maat 36 gezond vinden, daar schrik ik een beetje van, haha.
Ik vind zelf maat 36 namelijk al behoorlijk dun worden. Een oude vriendin van me had iets van 34 en die vond ik echt mager.

Ik ben meer van de rondingen, wat ik bij een vrouw vind horen, maar ook vooral voor waar je je goed bij voelt. De een voelt zich gezond met maatje 36, de ander met maat 44.
Maat 40/42 zou ik al heel blij mee zijn. Als ik daaronder ga, kan ik me niet voorstellen dat ik me dan nog lekker in mijn lijf voel. :)

Ben het met jou eens hoor, hoewel het natuurlijk van je figuur afhangt. Er zijn vrouwen die een smaller figuur hebben waarbij maatje 36 prima staat, en vrouwen met een voller figuur met grotere rondingen, waarbij 36 nooit zou passen, zoals ik :P

lena

Bericht door lena » ma feb 04, 2013 14:11

Omdat tegenwoordig bijna iedereen overgewicht heeft zijn we niet meer gewend aan slanke mensen en vinden we die al snel te mager ook al hebben ze een normaal gezond gewicht. Ik vind het altijd enorm vervelend als mensen oordelen over het uiterlijk van anderen. Jij vind het vast ook niet leuk om te horen als iemand van jou zegt dat je wel echt dik bent. Waarom is het dan wel okay om te zeggen dat iemand echt mager is?

Kledingmaten worden ook aangepast aan de nieuwe tijd. Wat vroeger maat 40 was is nu maat 36. Kijk maar eens naar films uit de jaren 50 ofzo: toen was iedereen zo slank.

De meeste mensen met kanker voelden zich voor de diagnose trouwens prima gezond, dus "je gezond voelen" bij een bepaald gewicht zegt niet zoveel.

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » ma feb 04, 2013 15:09

lena schreef:Omdat tegenwoordig bijna iedereen overgewicht heeft zijn we niet meer gewend aan slanke mensen en vinden we die al snel te mager ook al hebben ze een normaal gezond gewicht. Ik vind het altijd enorm vervelend als mensen oordelen over het uiterlijk van anderen. Jij vind het vast ook niet leuk om te horen als iemand van jou zegt dat je wel echt dik bent. Waarom is het dan wel okay om te zeggen dat iemand echt mager is?

Kledingmaten worden ook aangepast aan de nieuwe tijd. Wat vroeger maat 40 was is nu maat 36. Kijk maar eens naar films uit de jaren 50 ofzo: toen was iedereen zo slank.

De meeste mensen met kanker voelden zich voor de diagnose trouwens prima gezond, dus "je gezond voelen" bij een bepaald gewicht zegt niet zoveel.
Ben ik het stiekem wel heel erg mee eens, volgens mij is 34, 36 of 38 een hele gezonde maat, afhankelijk van je bouw. Er zijn natuurlijk wel echt grote brede vrouwen die slank zijn en nog maatje 40-44 hebben, daar is helemaal niks mis mee en die zien er met die maat ook mooi uit, maar dat is niet het grootste gedeelte. Ik dacht zelf ook altijd dat ik 'breed gebouwd' was en heb ook altijd maat 40/42 gehad. Ik merk nu dus dat ik juist eigenlijk best tenger gebouwd ben, ik was gewoon dik, ik ben nog steeds wel aan de dikke kant en durf dit best toe te geven. Ik denk dat ik op mijn ideale, gezonde gewicht ook maat 36 of een kleine 38 hoor te hebben. Ik heb gewoon niet zo'n gezonde relatie met eten, gelukkig herken ik dat nu.

Maar in de jaren 50 was niet iedereen zo slank, toch? Gewoon gemiddeld dacht ik. Inderdaad zie je op foto's niet van die dikke mensen als je tegenwoordig wel overal ziet. Het is echt een combinatie van voeding en levensstijl vrees ik.
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

Mystique

Bericht door Mystique » ma feb 04, 2013 21:29

Ik heb haar niet in het gezicht gezegd dat ik haar mager vond, maar als ik bij iemand de ribben kan tellen en andere botten kan zien uitsteken dan vind ik je mager. En bij heel wat maatjes 36 vind ik nog steeds dat ze erg dun zijn.

Nogmaals, ik ben van mening dat een vrouw rondingen behoort te hebben (brede heupen in verband met het baren) en daar trots op mag zijn. Ik ben dan ook erg blij dat de mode industrie steeds minder wilt gaan werken met magere modellen. Dit is geen feit, maar mijn mening. Iets anders dan veganisme dus en respecteer jouw mening dan ook heus wel. Ik denk er alleen anders over. Dat maakt niet uit toch?
Als je gewoon gezond eet en een gezonde levensstijl hebt en alsnog een maat 34 hebt dan zal het wel gewoon normaal zijn, maar ik vind het een moeilijk mogelijke combinatie...

Sybine

Bericht door Sybine » ma feb 04, 2013 22:38

Persoonlijk zou ik al blij zijn als ik van maat Xl naar maat M zou kunnen gaan :)

Overigens ben ik het wel eens met wat hiervoor ook al werd geschreven. Onze norm is in de loop der jaren opgeschoven. Wat vroeger 'normaal' was is nu 'dun' geworden. Ze hebben er in de modewereld toch ook een term voor, dat maatje 38 van vroeger nu maatje 40 is geworden? Noemen ze dat niet downsizen?

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » ma feb 04, 2013 23:18

Mystique schreef:Ik heb haar niet in het gezicht gezegd dat ik haar mager vond, maar als ik bij iemand de ribben kan tellen en andere botten kan zien uitsteken dan vind ik je mager. En bij heel wat maatjes 36 vind ik nog steeds dat ze erg dun zijn.

Nogmaals, ik ben van mening dat een vrouw rondingen behoort te hebben (brede heupen in verband met het baren) en daar trots op mag zijn. Ik ben dan ook erg blij dat de mode industrie steeds minder wilt gaan werken met magere modellen. Dit is geen feit, maar mijn mening. Iets anders dan veganisme dus en respecteer jouw mening dan ook heus wel. Ik denk er alleen anders over. Dat maakt niet uit toch?
Als je gewoon gezond eet en een gezonde levensstijl hebt en alsnog een maat 34 hebt dan zal het wel gewoon normaal zijn, maar ik vind het een moeilijk mogelijke combinatie...
Maar modellen zijn ook niet slank, ze zijn mager. Ze zien er ongezond uit.

Uitgemergeld:

http://cdn3.blogs.babble.com/famecrawle ... skinny.jpg

Slank:

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/imag ... rKUN2AZj6g

Slank met een mooi vetlaagje (excusez de gewaagde badkleding):

http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 9293_n.jpg

Britney Spears toen ze zogenaamd dik was, ik vind haar dus nog gewoon normaal hier.

http://www.starbuddies.com/_ups/bspearsVMAs2007.jpg

Zodra je meerdere vetrollen gaat krijgen is het denk ik gewoon niet gezond meer, want die drukken ook op je organen schijnt. Daarnaast is het gezonder om een peerfiguur te hebben dan een appelfiguur. Dus heupen en billen zijn gewoon normaal als dat binnen de perken blijft (en dat verschilt ook weer per persoon), maar buikvet moet denk ik wel beperkt blijven.

Een beetje buikvet maakt je niet gelijk 'te dik' of ongezond overigens, Marylin Monroe zag er ook niet ongezond uit (en had maat 42 dacht ik?) :

http://i.imgur.com/Urt1l.jpg

Dit overigens mijn bescheiden mening, zo zie ik de wereld van het vrouwenlijf ;)
Linda mcCartney

Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes » di feb 05, 2013 1:50

Marilyn Monroe was nog geen 1.60 lang en de maten werkten toen heel anders. Ze had een heel normaal gewicht.

Ik weet het niet, ik heb maat 34 en ik ben echt absoluut niet mager. Ik heb vrij stevige bovenbenen (wel gespierd) en een buikje. Ik ben trouwens ook 1.63 lang, dat speelt wel mee denk ik.
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.

TonyJello

Bericht door TonyJello » di feb 05, 2013 8:44

Zo op die foto vind ik Britney echt wel dik, hoor. Ik ben gelukkig een stuk slanker.

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » di feb 05, 2013 9:49

Gewoon een buikje heeft Britney daar, maar er flubbert toch niks?

Marylin had een buikje, en een flink stel heupen :)
http://www.palzoo.net/file/pic/gallery/429_view.jpg

En appelmoes, jij bent gewoon een minimensje, hartstikke slank enzo :D
Linda mcCartney

Barbera

Bericht door Barbera » di feb 05, 2013 10:50

Op die foto van Britney lijkt het me eerder een zwanger buikje dan een 'dikker' buikje. Vet op de buik toont toch anders. ik vind haar daar overigens nog steeds mooi. :D

Plaats reactie