alternatieve migraine medicatie

Alles over gezondheid en veganisme. Over vitamines en mineralen. Over afvallen en aankomen.

Moderators: Martine, Rorrim

Plaats reactie
panda
Leefwijze: veganist

alternatieve migraine medicatie

Bericht door panda » wo feb 08, 2012 10:55

Ik heb al jaren last van migraine aanvallen.
Eerst dacht ik dat het aan een tekort aan b12 of dergelijke lag.
Nu was ik naar de dokter geweest en heb ik wat tabletjes bij de apotheek kunnen ophalen.
Ik vroeg daar als ze ook alternatieven hadden die niet op dieren getest zijn. Maar hun melde mij: 'alle regulier medicijnen zijn getest op dieren'

nu heb ik daar toch moeite mee. En daarom mijn vraag, weet iemand een alternatieve?

Ik heb vooral last van de zo genoemde aura verschijnselen waardoor mijn zicht zo slecht word dat ik niet meer kan zien. Gevaarlijk in het verkeer en vervelend op het werk.

alvast bedankt voor jullie hulp :thanks:

GR, Panda

cavia

Re: alternatieve migraine medicatie

Bericht door cavia » wo feb 08, 2012 11:46

Geen/zo min mogelijk suiker meer eten. Migraine wordt gevoed met suiker. Je kunt ook uitkijken met koffie en alcohol. zij kunnen ook de boosdoeners zijn.

Rick
Site Admin

Bericht door Rick » wo feb 08, 2012 11:51

Als je bij een huisarts of een ziekenhuis naar binnen stapt, dan weet je dat alle medicijnen getest zijn op dieren.
Alternatieven in het 'gewone' circuit zijn er (zover ik weet) niet.
Je komt dan dus uit in het alternatieve circuit, maar daarmee zou ik heel voorzichtig zijn.
In de medische wereld is nog veel te winnen op het gebied van dierethiek.
Er wordt, volgens mij wel aan gewerkt. Kijk hier eens: http://www.pcrm.org/
ik ben er verder niet bekend mee, maar wellicht heb je er iets aan.

Ik vind dat veganisten geen redelijk alternatief hebben voor de huidige medische wereld en ik vind dan ook dat veganisten er gebruik van moeten maken als zij dat nodig hebben.
Dat neemt natuurlijk niet weg om kritisch te blijven en te zoeken naar diervriendelijke alternatieven waar mogelijk.

Ananas

Bericht door Ananas » wo feb 08, 2012 16:07

Ik heb laatst opgezocht wat je allemaal kan doen bij hoofdpijn zonder medicatie te nemen. De meest gekke dingen vond ik. Maar kamille- en lavendelthee zouden helpen (combi). Er is ook een biologische 'stick' te koop waarin pepermunt- & lavendelolie zit, die smeer je dan op je voorhoofd oid, maar ik weet niet of het vegan is. Zelf merk ik dat frisse lucht heel belangrijk is, elke dag even het huis luchten en regelmatig naar buiten ook in dit weer - of juist met dit weer :). En genoeg gezond eten is ook belangrijk. Biologisch eten, geen e-nummers of andere synthetische stoffen.
Sinds ik meer mindfulness doe en m'n agenda iets minder vol plan, heb ik minder vaak hoofdpijn. Hier nog een lijst met tips.

Overigens vind ik ook dat je medicatie wél kan nemen als je het nodig hebt, maar preventie vind ik het beste. De reden dat ik die alternatieven uitzocht was omdat ik besloot nog maar zo min mogelijk troep in m'n lijf te stoppen waaronder ibuprofen.

indra

Bericht door indra » wo feb 08, 2012 21:47

bij mij hangt migraine heel sterk samen met stress. wat dan helpt, geen licht, ogen dicht, liggen, stilte.. en vaak wel paracetamol.. of althans, dat slik ik uit hoop dat het over gaat..

Brent
Leefwijze: flexanist

Bericht door Brent » wo feb 08, 2012 22:16

Bij mij hing de migraine altijd samen met enkele factoren:

* onregelmatig en/of verschoven dag-nachtritme dat ineens terugschuift.
* "foute" voedingscombinaties zoals bijvoorbeeld rozijnen met eiwitrijke voeding, die de darmen met een toxische gistende/rottende brei vullen
* stress door plotselinge veranderingen in wat je verwacht/gewend bent

Het was dan meestal een combinatie van minstens 2 van deze factoren die de migraine opriep.

In medicijnen tegen migraine geloof ik niet, alleen bij noodgevallen als de pijn te ondragelijk wordt.
Ironisch genoeg ben ik tweemaal in enkele minuten afgeholpen van ondragelijke migraine-aanvallen door een homeopatisch pilletje resp. een Bach remedy, terwijl ik niet geloof in dat soort wondermiddeltjes.
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

indra

Bericht door indra » do feb 09, 2012 20:16

hoe gebruik je die?

Ted

Bericht door Ted » vr feb 10, 2012 8:22

Ik slik momenteel magnesium, ter voorkoming van migraine.

In een zoektocht naar oorzaak en voorkomen van mirgraine stuitte ik op de link met magnesium te kort. Het zou geen onlogische samenhang zijn....

Voor ik er mee begon had ik een periode van regelmatig migraine, sinds ik magnesium slik heb ik 2 keer migraine gehad (bijzonder weinig) en beide keren was de aanval ook behoorlijk licht!

Of dit aan de magnesium te danken is is natuurlijk nog niet bewezen, maar vooralsnog voor mij genoeg resultaat om mijn prive onderzoekje nog even door te zetten.

Wellicht heb je er ook baat bij?

Groet,
Ted

MoniqueS
Contacteer:

Bericht door MoniqueS » vr feb 10, 2012 9:58

Hey, dat verklaart waarom ik steeds minder last van hoofdpijn heb.
Ik slik magnesium tegen de fibromyalgiepijn, wat overigens heel goed werkt, maar ik had de link naar hoofdpijn nog niet gelegd.

Een zakje lavendel bij je dragen of een amethist (edelsteen) wil ook wel vaak helpen tegen hoofdpijn.
Zo ook lavendel- of rozenolie op je voorhoofd in masseren.

Eef

Bericht door Eef » za feb 11, 2012 12:57

Ik zou zeker magnesium proberen bij migraine, dit ontspant de spieren.
Daarnaast kun je nog Salisprin proberen, dit is een combinatie van kruiden en ontspant het lichaam.
En als je e-nummers en suiker eet zou ik dat schrappen om te kijken of dat verschil maakt.
Sterkte!

Apraxia

Bericht door Apraxia » za feb 11, 2012 13:01

Je zou eens naar een orthomoloculair arts moeten gaan. Echt...praise die benadering! Heeft me echt geholpen, ook met andere shit.

Wat bij mij hielp tegen migraine:
- stoppen met anti-conceptie (Nuvaring).
- vitamine b3 slikken (nicotinezuur)
Met die laatste tip moet je wel even rustig opbouwen omdat je een 'flush' krijgt na het innemen. Even uit mijn hoofd:
- beginnen met 100 mg. na het eten.
- Na een week ook 's ochtends na het ontbijt.
- Als dit goed gaat opbouwen totdat je aan de 400 of 500 mg per dag zit.

Ik neem zelf inmiddels 's ochtends een "flushvrije' van 500 mg omdat ik het vervelend vond met een rood hoofd rond te lopen en omdat het maar één pil is ipv van 5x100 mg ;)

B3 werkt ook goed voor/tegen andere zaken. Zo zou het helpen ter preventie van bijv. dementie en hart en vaatziekten. Het zet namelijk je vaten even helemaal open (vandaar de flush) waardoor je bij dagelijks gebruik, een gereguleerd vatenboostdingetje krijgt.
Als er iemand op je pist, dan is het vast een veganist.

Ted

Bericht door Ted » di feb 14, 2012 20:17

Apraxia schreef:Je zou eens naar een orthomoloculair arts moeten gaan. Echt...praise die benadering! Heeft me echt geholpen, ook met andere shit.

Wat bij mij hielp tegen migraine:
- stoppen met anti-conceptie (Nuvaring).
- vitamine b3 slikken (nicotinezuur)
Met die laatste tip moet je wel even rustig opbouwen omdat je een 'flush' krijgt na het innemen. Even uit mijn hoofd:
- beginnen met 100 mg. na het eten.
- Na een week ook 's ochtends na het ontbijt.
- Als dit goed gaat opbouwen totdat je aan de 400 of 500 mg per dag zit.

Ik neem zelf inmiddels 's ochtends een "flushvrije' van 500 mg omdat ik het vervelend vond met een rood hoofd rond te lopen en omdat het maar één pil is ipv van 5x100 mg ;)

B3 werkt ook goed voor/tegen andere zaken. Zo zou het helpen ter preventie van bijv. dementie en hart en vaatziekten. Het zet namelijk je vaten even helemaal open (vandaar de flush) waardoor je bij dagelijks gebruik, een gereguleerd vatenboostdingetje krijgt.
Interessant! Thanks for sharing!

Apraxia

Bericht door Apraxia » wo feb 15, 2012 0:06

Graag gedaan :)

panda

Bericht door panda » vr feb 24, 2012 16:56

Bedankt voor de reacties.

Ik heb ondertussen in het begin stadium van een aanval een pilletje genomen, dat hielp redelijk snel, wel was ik daarna een beetje duizelig en moe/verdooft. Dit waarschijnlijk omdat mijn lichaam niet gewent is aan medicijnen.

Ook een probleem is dat het pilletje geslikt moet worden en niet gekauwd of dergelijke. Nu kan ik lastig slikken en heb altijd meerdere pogingen nodig. Maar na de tweede poging was het pilletje al gesmolten. :)

in ieder geval helpt het redelijk, zodra er een alternatief is zal ik daar zeker op overstappen, tot het zo ver is zal een regelmatige donatie aan o.a. Respectvoordieren.nl mijn schuldgevoel moeten verlichten.

Gr. panda.

Billy20
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Billy20 » za feb 25, 2012 14:18

Een collega van mij had voor haar migraine veel baat bij het slikken van gemberpillen. Geen idee hoe het werk maar wellicht kun je dat op internet vinden.

Apraxia

Bericht door Apraxia » ma feb 27, 2012 17:07

Ik neem ook nog wel eens een Almogran hoor. Mijn vitamines werken preventief maar tegen sommige hormonen is nix opgewassen ;)

Plaats reactie