calcium

Alles over gezondheid en veganisme. Over vitamines en mineralen. Over afvallen en aankomen.

Moderators: Martine, Rorrim

Plaats reactie
Martine
Moderator

Re: calcium

Bericht door Martine » wo feb 20, 2013 17:09

Nee, het is veel minder zoet en veel zouter van smaak dan gewone stroop. Bijna alle suiker is eruit geraffineerd zodat alleen de mineralen overblijven. De smaak is echt sterk, dus vandaar dat ik er maximaal een theelepel per keer van eet.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Truus
Leefwijze: veganist

Re: calcium

Bericht door Truus » wo feb 20, 2013 17:21

ilonavg schreef:Toch wel benieuwd naar waarom jullie het maar in heel kleine hoeveelheden 'aankunnen'.. Is het extreem zoet? Hoe smaakt het precies?
Bij ons thuis noemen we het spijkerstroop. Wij vinden het ook vies smaken. Wat me ook ergert is dat het een afvalproduct van de suikerindustrie is, dat ons tegen idioot hoge prijzen als "gezond" door de maag wordt gesplitst. Dat er zoveel calcium (en ijzer) in zit heb ik niets aan, want als ik dat al nodig zou hebben, kan ik van molasse geen significante hoelveelheden eten, en zeker niet zonder de bijbehorende suikercalorieën. Dan ben je genezen van je calcium- of ijzerdeficiet maar krijg je diabetes, schiet je wat mee op.
ilonavg schreef:Tot nu toe gebruikte ik altijd gewone keukenstroop (oranje pot) als ik 'blackstrap molasses' in een recept zou staan
Wat zit daar in? De ingrediënten, bedoel ik?

Als een recept vraagt om molasse, dan speelt die (vieze) smaak blijkbaar een rol. Als het alleen om de kleur gaat, heb je dan niet liever dadelstroop? Of nog beter, gewoon dadels erdoorheen?

Plaats reactie