calcium

Alles over gezondheid en veganisme. Over vitamines en mineralen. Over afvallen en aankomen.

Moderators: Martine, Rorrim

Plaats reactie
Eef
Leefwijze: veganist

Re: calcium

Bericht door Eef » do apr 26, 2012 14:15

veggie84 schreef:haha wat slecht!

was beetje boven mijn eerdere post van wat we eten vandaag :D

yes absolutely, pls. ik wil graag een bewuste chipskeuze maken :P
Ok, kijk maar onder die link die ik hierboven heb gepost, er is genoeg chips te vinden :)

veggie84

Bericht door veggie84 » vr mei 18, 2012 15:17

:) sinds ik veganist ben, heb ik geen enkel keer kraanwater gehad :S

ik drink elke dag evian water maar stom van me

vergeten te noemen:

evian water is qua calcium 80, +1
natrium gehalte is lager dan wat ik bij mn ouders zag

maar iig

drink evian whole day :)

Renee1137

Bericht door Renee1137 » vr mei 18, 2012 18:03

veggie84 schreef: drink evian whole day :)
Dan neem ik aan dat het milieu geen enkele rol speelt in je beslissing om vegan te eten :)

Het beste kraanwater ter wereld hebben we hier in Nederland, met strictere kwaliteitseisen als flesjeswater, en het komt zonder plastic en bijna gratis uit de kraan.
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Ananas

Bericht door Ananas » vr mei 18, 2012 18:31

veggie84 schreef::
evian water is qua calcium 80
in kraanwater zit ook calcium... toch al gauw 49 mg / L hier.

veggie84

Bericht door veggie84 » vr mei 18, 2012 18:31

.
Laatst gewijzigd door veggie84 op za mei 19, 2012 8:54, 4 keer totaal gewijzigd.

veggie84

Bericht door veggie84 » vr mei 18, 2012 18:32

Ananas schreef:
veggie84 schreef::
evian water is qua calcium 80
in kraanwater zit ook calcium... toch al gauw 49 mg / L hier.

evian toch meer dus en ja ik heb alle beetje nodig

veggie84

Bericht door veggie84 » vr mei 18, 2012 18:45

.

Renee1137

Bericht door Renee1137 » za mei 19, 2012 7:33

Dan heb ik toch precies de waarheid gezegd, dat het je niet om het milieu gaat? Ik val je niet aan hoor, ik probeer je gewoon even bewust te maken. Je hoeft je tegen mij niet te verdedigen :) zeker niet met een raar argument als "Ik doe heel veel dingen goed voor het milieu dus dan mag dit wel."

Dat is een beetje als zeggen, "Ik red kindjes in Afrika dús ik hoef hier niet geld te geven aan de collectante van de kinderbescherming", ofzo. Het is niet echt een argument. "Ik zamel mijn afval thuis gescheiden in, dús ik mag het in het park wel in de sloot gooien". Of je vind het milieu belangrijk, of niet, jouw keuze.

Doe wat je zelf okee vind, maar maak er niet zo'n probleem van als iemand je op de feiten wijst :)

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

veggie84

Bericht door veggie84 » za mei 19, 2012 8:51

sorry hoor maar welke feiten heb je het over?

ik denk niet dat wij op één lijn zitten.

ik voel me aangevallen, omdat jij zomaar iets van mij aaanneemt

doe dat niet

neem niets van mij aan

doe ik ook niet bij jou

veggie84

Bericht door veggie84 » za mei 19, 2012 9:08

Renee1137 schreef:Dan heb ik toch precies de waarheid gezegd, dat het je niet om het milieu gaat? Ik val je niet aan hoor, ik probeer je gewoon even bewust te maken. Je hoeft je tegen mij niet te verdedigen :) zeker niet met een raar argument als "Ik doe heel veel dingen goed voor het milieu dus dan mag dit wel."

Dat is een beetje als zeggen, "Ik red kindjes in Afrika dús ik hoef hier niet geld te geven aan de collectante van de kinderbescherming", ofzo. Het is niet echt een argument. "Ik zamel mijn afval thuis gescheiden in, dús ik mag het in het park wel in de sloot gooien". Of je vind het milieu belangrijk, of niet, jouw keuze.

Doe wat je zelf okee vind, maar maak er niet zo'n probleem van als iemand je op de feiten wijst :)

hoezo geen argument? organic is better for this planet, dat ik me afval scheid is bewust for this planet

dat jij kraanwater drinkt en ik evian, is niks bewuster, als jij zegt van wel: dan maak je je zelf wijs dat het zo is, zodat jij je daarover beter voelt.

en dat stukje van is geen goed argument, = een morele argument, en hell yes is het goede argument.

ik snap het niet, kun je dan absoluut niet normaal tegen mensen praten?

ik persoonlijk haat het als mensen zo tegen me praten, terwijl ik al miljoen lichtjaren verder ben

al zou ik minder zijn dan jij in any way, dan nog show some moterfucking respect!

this thread gaat over calcium.

ik plaats hier alles waar meer calcium inzit, als jij het over mij wil hebben, dan ga naar het spiritualiteit gedeelte van dit forum.

wijzen op feiten kan anders, door jou manier wil ik alleen maar meer evian drinken, en ik was misschien van plan v50/50 kraanwater fleswater te doen, nu al helemaal niet meer.

veggie84

Bericht door veggie84 » za mei 19, 2012 10:41

je maakt een valse vergelijking met afrika.

i dont relate.

afrika ligt wel gevoelig, omdat jou voorouders zo onmenselijk waren, en zelfs zo vuil en deserve to burn in hell dat nu hedendaags hun nageslacht het over redden van kinderen in Afrika heeft, wat een schijn

reperations zijn allang over due! en nu wordt zoiets tegen mij gebruikt haha

ok.

genoeg.

.

ik heb meer woorden aan je besteed dan ik face to face ooit had gedaan.

Rick
Site Admin

Bericht door Rick » za mei 19, 2012 10:51

Ok, zo is het wel genoeg geweest hier.
Houd het een beetje vriendelijk graag.
Veggie, ik heb je nu al een aantal keren aangesproken op je posts.
Graag Nederlandse tekst en geen persoonlijke aanvallen.

Groeten,
Rick

Renee1137

Bericht door Renee1137 » za mei 19, 2012 17:52

veggie84 schreef: ik heb meer woorden aan je besteed dan ik face to face ooit had gedaan.
Voor mij had je het niet hoeven doen ;)

Dank je, Rick :)

Okee, terug naar de discussie... het ging over chips geloof ik :D

Eef

Bericht door Eef » zo mei 20, 2012 15:07

Ik vind het een beetje flauw om iemand zo aan te vallen omdat diegene water drinkt uit flessen. Als je plantaardig en biologisch eet help je het milieu toch al aanzienlijk en niemand is perfect, ook hier op het forum niet.

@Veggie84: ik denk dat je echt geen Evian nodig hebt voor je calcium. Je brood besmeren met tahin of amandelpasta zijn al makkelijke opties om dagelijks meer calcium binnen te krijgen. Ik weet niet of je sochtends smoothies maakt, maar daar zou je dan wat groene bladgroenten bij in kunnen doen en tussendoor kun je bijvoorbeeld een paar vijgen eten (als je fruit overdag verdraagt). Als je dagelijks een aantal van de (ook eerder) genoemde calciumrijke producten eet, dan zit je al gauw goed :) En als je twijfelt kun je je bloed eventueel nog laten onderzoeken of je inderdaad voldoende calcium binnenkrijgt.
Wat ik zelf het nadeel van plastic flessen vind - naast dat je veel plastic afval krijgt, maar gelukkig wordt dat tegenwoordig gerecycled - is dat het plastic in je water 'lekt' en dat weegt voor mij ook sterk op tegen het calcium dat je er uit krijgt.

Renee1137

Bericht door Renee1137 » zo mei 20, 2012 15:59

Eef schreef:Ik vind het een beetje flauw om iemand zo aan te vallen omdat diegene water drinkt uit flessen. Als je plantaardig en biologisch eet help je het milieu toch al aanzienlijk en niemand is perfect, ook hier op het forum niet.
Lees even mijn daadwerkelijke bericht terug, en overweeg of het echt een aanval was. Ik liet weten een ander standpunt in te nemen, jazeker, maar dat is een geaccepteerde - nee, een noodzakelijke! - methode van het voeren van een discussie. Daarnaast hield ik het kort, maakte ik het niet persoonlijk, en gaf ik niet eens een waardeoordeel (!).

Ik vind het dus geenszins flauw dat ik op een forum, waar het primaire doel het voeren van discussies is, en die discussies grotendeels afhankelijk zijn van meningsverschillen, op een respectvolle, niet doordrammerige, niet persoonlijke, en feitelijke manier mijn afwijkende mening heb neergezet.

Stel je voor dat we allemaal bij elk verschil van mening moeten twijfelen, of we het wel zullen uitspreken. Aan de ene kant de zeer grote kans in een zeer interessante en leerzame discussie te verzeilen. Aan de andere kant de kleinere kans dat iemand zich buitenproportioneel hevig op de tenen getrapt voelt en wél persoonlijk ruzie gaat zoeken. Dan denk ik, dat ik niet degene ben die een verkeerde keuze maakt.
Wat ik zelf het nadeel van plastic flessen vind - naast dat je veel plastic afval krijgt, maar gelukkig wordt dat tegenwoordig gerecycled - is dat het plastic in je water 'lekt' en dat weegt voor mij ook sterk op tegen het calcium dat je er uit krijgt.
Ik zal een voorbeeld geven van een naar mijns inziens redelijke en geheel niet flauwe reactie, op deze quote:

"Ik ben het grotendeels met je eens. Wat we denk ik wel in overweging moeten meenemen, is dat plastic recycling (vooralsnog) erg inefficient is, d.w.z., dat een groot deel van het plastic alsnog verbrand wordt, en dat het daadwerkelijke gerecyclede deel resulteert in een product dat kwalitatief veel minder goed is dan het originele materiaal. Al zal dit in de toekomst ongetwijfeld alleen maar verbeteren."

We kunnen natuurlijk ook allemaal ons zegje doen en de replies van de overige bezoekers op het forum totaal negeren (scheelt wel tijd qua leeswerk!). Maar ik denk dat het leuker, leerzamer en respectvoller is om dat niet te doen.

jet
Moderator

Bericht door jet » zo mei 20, 2012 18:05

Okee dames en heren,

Even ter zake: een discussie hoort thuis in het discussieforum (de subfora bovenin ons forum). Dit subforum is bedoeld voor o.a. het stellen van vragen en niet voor (felle) discussies (die bovendien off-topic zijn).
Uiteraard staat het iedereen vrij een eigen mening te hebben :wink: , maar val elkaar hier dan niet aan op die mening, en vooral ga niet persoonlijk worden (ook daar hebben we andere subfora voor :mrgreen: ).
Reacties op elkaar zijn natuurlijk toegestaan, maar hou het netjes, anders zetten we een slot op dit topic en moeten reacties op en over Calcium elders geplaatst worden.

Graag vanaf nu niet meer off-topic op de laatste paar berichten reageren, maar gewoon een stukje terug de draad oppakken en elkaar helpen bij het vinden van alternatieven voor de inname van Calcium.

groetjes
jet (als moderator)
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

veggie84

Bericht door veggie84 » wo mei 30, 2012 22:13

hmm lekt plastic in het water. met heel heet weer wel, maar ook zomaar als je koel bewaart?

i been thinking about this, goeie argument om geen fleswater te drinken? of ja goed, ik ben grotendeels van me tijd hierheen daarheen waardoor ik afhankelijk ben van fleswater, en dan is de keuze zo gemaakt: evian.

verder wanneer iedereen koffie drinkt, cola drinkt, of andere shit drinkt, drink ik water dus ook fleswater, anders wel uit een fles ingeschonken in glas of mooiste is natuurlijk uit glas, maar dat is met uitgaan meestal, of op terras of zo.

water water water

maar heb er over zitten denken om een glazen kannetje te halen of zo, kan ik voortaan thuis iig kraanwater drinken.

alles voor me gezondheid. ik ga steeds beter worden..

jet
Moderator

Bericht door jet » vr jun 01, 2012 19:34

Ik kan me herinneren dat toen mijn vader kanker had we veel boodschappen in Duitsland deden. Eén van de dingen die we daar kochten was basisch mineraalwater. Het schijnt dat dat beter is dan zuur mineraalwater (spa, bar-le-duc en de andere merken in NL zijn allemaal zuur met pH's onder de 7), en dat het ook meer calcium bevat. We kochten dat omdat de arts het voorschreef, en eigenlijk sindsdien niet meer gedaan (ik drink gewoon kraanwater), maar misschien dat het wel uitmaakt?
Het water wat wij kochten kon maar van 2 merken zijn, waarbij de ene wel in plastic zat, de andere niet..... Hoe het heette? Geen idee :( :(
Ik neem zelf naar mijn werk wel eens een thermosfles mee om mijn water koel te houden. Misschien dat grotere glazen flessen die je dan uitschenkt in handzamer formaat (als dat het probleem is) een oplossing zijn? Alhoewel ik me afvraag welk water behalve bar-le-duc (die hebben zo'n tetrapak-ding) in niet-plastic verpakking komt....?

En voor de overgebleven flessen: http://www.recyclart.org/2011/08/plasti ... es-garden/ (maar dan zit je wel meteen wéér met het vraagstuk: komt er plastic in je voedsel/drinken)
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Eef

Bericht door Eef » vr jun 01, 2012 20:08

Interessant om te lezen Jet! Ik ben toch wel heel benieuwd naar dat basische mineraalwater, ik zal er eens op googlen.

Behalve de kleine glazen flesjes die je bij restaurants krijgt, ben ik tot nu toe geen grote glazen flessen water tegengekomen, ook niet in de natuurwinkel waar ik dat wel een beetje had verwacht.
Hebben die Tetrapack verpakkingen geen plastic lining?

jet
Moderator

Bericht door jet » za jun 02, 2012 7:15

Hebben die Tetrapack verpakkingen geen plastic lining?
ja, ook inderdaad :(
Het Schotse Highland water komt wel in glazen halve liter flesjes..... en sourcy heeft in elk geval glazen literflessen (dat is nog niet heel groot, maar toch)

Plaats reactie