Eetdagboek

Alles over gezondheid en veganisme. Over vitamines en mineralen. Over afvallen en aankomen.

Moderators: Martine, Rorrim

Plaats reactie
Martine
Moderator

Re: Eetdagboek

Bericht door Martine » ma mei 26, 2014 7:25

Skyclad, vindt je het niet ontzettend saai om de hele dag hetzelfde te eten? Een enkele keer eet ik wel eens hetzelfde voor de lunch en avondeten, maar dan moet het wel iets heel lekkers zijn.
Stipp schreef:= vergeten om te eten
Dat kan ik dus echt niet. Om een uur of twee 's middags ben ik dan helemaal uitgeschakeld. Jammer dat er zo weinig te eten was voor jullie op de verjaardag.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Assie
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Assie » ma mei 26, 2014 9:10

Ik kan dat ook niet (niet eten), ik blokkeer gewoon. Niet alleen voel ik me slap maar kan ook niet meer denken.

Gister:

Ontbijt: frambozen, sojayoghurt, rijstflakes met gedroogd rood fruit; verveinethee
Tussendoor: dubbele cappo met amandelmelk, 2 zelfgebakken mueslibroodjes
Lunch: paar boterhammen met zelfgemaakte pindakaas, kruidenthee
Tussendoor: bakje appelsorbet, veel water, amandelen en rood fruit infusion (thee), shake met abrikozen, peer, banaan, sinaasappel en aardbeien
Diner: rode koolsoep

Brent
Leefwijze: flexanist

Bericht door Brent » ma mei 26, 2014 11:42

Martine schreef:Skyclad, vindt je het niet ontzettend saai om de hele dag hetzelfde te eten? Een enkele keer eet ik wel eens hetzelfde voor de lunch en avondeten, maar dan moet het wel iets heel lekkers zijn.
Ik denk dat Skyclad méér nog varieert dan ik doe.
Bij mij is het dagelijks dezelfde smoothie en hetzelfde avondeten met altijd dezelfde walnoten en bananen tussendoor.

Het enige dat iets varieert zijn bepaalde ingredienten zoals het type blad- of stengelgroente in de smoothie (van spinazie tot bleeselderij tot postelein tot wilde plukgroente), maar de komkommer, banaan, appel, limoen/citroen, chiazaad, cacaopoeder zijn standaard.

Het avondmaal is altijd winterpeen met een groente, zoals spinazie of andijvie of broccoli, vaker witlof met tomaat, soms met pastinaak of koolraap, soms met chiazaad, maar meestal met avocado, scheutje olijfolie en tomatenpasta.

Het verveelt me nooit, ik eet met zeer veel smaak.
Nou ben ik in de Filipijnen geweest en heb ik meegemaakt wat voor een beperkt dieet arme mensen daar eten en geloof me, daarmee vergeleken eet ik zeer luxe.
Er zijn wel meer dingen die ik lekker vind, maar ik mis ze nooit.
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

Skyclad

Bericht door Skyclad » di mei 27, 2014 7:04

Martine schreef:Skyclad, vindt je het niet ontzettend saai om de hele dag hetzelfde te eten? Een enkele keer eet ik wel eens hetzelfde voor de lunch en avondeten, maar dan moet het wel iets heel lekkers zijn.
Uhm...hoezo eet ik hetzelfde? Vind je kersen, gedroogde vijgen, linzen met aardappelen en huppeldepup dan hetzelfde?

Vandaag eet ik denk ik niks, maar morgen gaat er 2 kilo aardbeien in ipv kersen. Variatie! Heb ook gedroogde pruimen gehaald, lijken verdomd veel op appelstroop :o. En witte bonen met dille ipv linzen...en nog wat borsch (aardappel, rode bieten, wortel, prei...). Genoeg variatie dus...Maar eiwit haal ik vaak uit witte bonen/linzen omdat dat de beste bronnen zijn ivm met andere voedingsstoffen (zit precies die dingen in die lastig ergens anders in te krijgen zijn als veganist zoals ijzer en zink). Je hoort niemand klagen dat iedere dag brood weinig variatie is, maar voor mij is dat ook hetzelfde.

Martine
Moderator

Bericht door Martine » di mei 27, 2014 7:16

Sorry, ik had de indruk dat je vooral de hele dag dezelfde linzenstoofpot naar binnen zat te lepelen en dat leek me een beetje saai, maar met zo veel andere dingen erbij is het inderdaad wel meer variatie. Misschien is het ook omdat ik zelf veel minder eet. Als je heel veel eet, dan eet je waarschijlijk bijna vanzelf ook meer van hetzelfde. ;)

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » di mei 27, 2014 12:37

Gister:

Ontbijt: glas water met citroen, roerbaktofu (als in roerei) met tomaten, kurkuma en basilicum, kruidenthee
Tussendoor: groene smoothie van spinazie, munt, banaan en water
Lunch: rijst met tofu en groenten, kruidenthee
Tussendoor: hazelnoten, wortel, thee, water
Diner: bulgur met Provençaalse groenten en witte bonen, water
Avond: grote kop kamillethee

Conclusie: honger, koppijn, slap, ik heb te weinig op :roll:

Martine
Moderator

Bericht door Martine » di mei 27, 2014 18:33

Assie schreef:Conclusie: honger, koppijn, slap, ik heb te weinig op :roll:
Wat vervelend :(

Ik heb de hele dag achter mijn bureau gezeten, dus hoefde niet zo veel te eten
Ontbijt: muesli met sojamelk
Lunch: Aziatische rijstnoodlesoep met plakjes wortel, doperwtjes, bleekselderij en linzen
Tussendoor: een paar gedroogde vijgen, een pakje melbatoast en pindakaas
Avondeten: Tajine met aubergine, selderij, tomaat en couscous met kruiden en rozijntjes
Straks nog iets zoets, misschien een speculoos koekje.

Stipp

Bericht door Stipp » di mei 27, 2014 21:35

Martine schreef: Dat kan ik dus echt niet. Om een uur of twee 's middags ben ik dan helemaal uitgeschakeld. Jammer dat er zo weinig te eten was voor jullie op de verjaardag.
Het was de verjaardag van mijn vriend die ik dus zelf helemaal geregeld heb en waarvoor ik alle boodschappen gedaan heb :mrgreen: Maar ik ken mezelf en weet dat ik toch niet de tijd neem om van alles voor mezelf klaar te maken omdat ik het te druk heb met heen en weer hollen om te zorgen dat iedereen van alles is voorzien. Mijn moeder eet eigenlijk nooit iets buitenshuis dus het feit dat ze überhaupt mee heeft gegeten was al super.

Vandaag:
Ontbijt/tussendoor een galiameloen
Lunch 2 broodjes pindakaas
Avondeten, gehaktdingen zijn voor mijn vriend
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-WT8HW68B.jpg
Groetjes Suzanne

Martine
Moderator

Bericht door Martine » di mei 27, 2014 21:40

Nou, dan mag je vriend in z'n handen wrijven. Als ik eten maak voor een feestje is mijn eerste prioriteit dat ik zelf wat te smikkelen heb. ;) Grappig hoe verschillend mensen zijn!

Stipp

Bericht door Stipp » di mei 27, 2014 22:16

Ik zal het hem zeggen :mrgreen:
Groetjes Suzanne

Skyclad

Bericht door Skyclad » wo mei 28, 2014 7:02

Vandaag viel tegen, uitgeschoten :roll:

Basmati rijst 500g droog met doperwten (750g) en dille gemaakt, en toen ging er 5 gram peper in >_<
Normaal hou ik wel van een beetje pittig maar dit verpestte dus best de smaak. Was niet ranzig ofzo, zelfs als ik niet obsessief bezig was met niet verspillen had ik het nog opgegeten (vooral omdat ik uitgehongerd was).

Nog wat gedroogde vijgen, gedroogde pruimen, en al een kilo aardbeien op. Vanavond kilo 2 van de aardbeien. Nog wat appels erbij en dan is het ook genoeg voor vandaag.

En wat een wonder, mijn vette "werkpens" is vervangen door een 4 pack. Nog even en ik kan mn lul weer zien! Yay! Nog belangrijker, de kuitjes beginnen er ook weer lekker droog uit te zien. Misschien dat er deze zomer nog (als een echte hetero vent die niet weet hoe die zich moet kleden) een korte broek gedragen kan worden! Met witte sportsokken, uiteraard.

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » wo mei 28, 2014 9:26

:lol: :lol: :lol:

Goedemorgen!

Luna

Bericht door Luna » zo jun 01, 2014 18:51

Ontbijt: krokante muesli met noten en sojamelk, 2 kiwi's
Lunch: kom linzensoep, bruin broodje met zonnebloempit/basilicum spread
Avond: curry van paksoi, courgette en zoete aardappel in kokosmelk met tofublokjes en tarwekorrels, glas sinaasappelsap
Tussendoor: amandel/chocolade koek van Lu, paar blokjes pure chocolade met gedroogd fruit & noten, soja latte

Skyclad

Bericht door Skyclad » zo jun 01, 2014 19:02

Linzenstoof met geroosterde knoflook
Pasta met saus van zucchini :)
En een halve kilo gedroogde vijgen.

Damn ik wou dat ik meer zucchini had. Wachten tot ik weer wat gratis krijg...of morgen 2 kilo halen voor een euro :o. Keuzes...keuzes...

Sandraak

Bericht door Sandraak » zo jun 01, 2014 20:06

Wat een lekkere en originele dingen komen hier in het topic voorbij. Kan ik nog wat van leren hoor!
Mijn eetdagboekje:

Ontbijt: 'Havermouttaartje' (ben ik aan verslaaaafd ): 40 gr havermout even weken in wat gekookt water/ eetlepel lijnzaad erbij, eetlepel cacao en kokosrasp, handje rozijnen, kaneel, paar walnoten, scheutje amandelmelk en een banaan. En dan een half uurtje in de oven op 180 graden Ohhh lekker! :-))

Lunch: Paprika/ courgettesoep en twee boekweit'boterhammetjes' met kokosolie

Diner: Chili van azuki-bonen met ui, kastanjechampignons, rode paprika, knoflook en passata. Met kruiden als chilivlokken, cayenne, paprikapoeder en wat komijn nog. Dit gegeten met quinoa.
Als toet diepvriesfruit samen met drie eetlepels soya-yoghurt geblenderd. Beetje palmsuiker en cacao-nibs erbij.

Tussendoor: appel, sinaasappel, nog wat gedroogde pruimen en een stukje lovechock-chocolade.

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » zo jun 01, 2014 21:57

Nou jij eet ook lekker hoor Sandraak :wink:

Vandaag was mijn eten (ben zwaar verkouden):

Ontbijt: frambozen, sojasun, muesli met noten en zaden, thee (losse bosvruchten, geen echte thee)
Tussendoor: dubbele cappucino met amandelmelk, mueslibroodje
Lunch: kom geroosterde tomatensoep, glas water (geen trek)
Tussendoor: hand hazelnoten, hand pecannoten (karige lunch wreekt zich), wortel, thee, water
Diner: rijst, roerbakgroenten, tomatenpaprikasaus en tofu omelet (poging tot vegan foe young hai)
Avond: grote kop anti verkoudheidsdrank: citroenen, kaneelstokjes en gember even laten trekken in kokend water. Tip van een vriendin. Die doet er honing bij, ik niets maar vond het iets te zuur.

Raynak

Bericht door Raynak » ma jun 02, 2014 10:33

Gister:

1 - Groene smoothie met spinazie, selderij, banaan, aardbeien, amandelmelk, eiwit poeder.
2 - Zilvervliesrijstwafels met pindakaas, cashew pasta & zonnebloempitten pasta en een appel.
3 - Quinoa salade met edamame, groene asperges, druiftomaatjes, avocado, pijnboompitten & tahini sausje.
4 - Wortels, paprika, komkommer & hummus.
5 - Linzensoep met boerenkool, wortel, tomaten, ui & knoflook.

Eindelijk edamame gevonden in een winkel bij mij in de buurt :hungry2:
Laatst gewijzigd door Raynak op ma jun 02, 2014 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Raynak

Bericht door Raynak » ma jun 02, 2014 10:34

Foutje, dubbel...

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » wo jun 04, 2014 12:11

Gisteren

Ontbijt: frambozen, geraspte appel, sojasun nature en muesli met noten, zaden en pitten, kamillethee
Lunch: 2 borden quinoa met geroosterde paprikasaus en linzen, water
Tussendoor: hand amandelen, dubbel cappo met amandelmelk, verveinethee
Diner: gebakken aardappels met ui, knoflook en champignons, gekookte bloemkool en een gekochte bulghur/linzen burger, water
Avond: kamillethee

Stipp

Bericht door Stipp » za jun 07, 2014 19:40

Ontbijt
2 broodjes met pindakaas
Onderweg een koek van Billy's Farm en 1 banaan
Avondeten:
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-FQXHARX6.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-EQRIKGLQ.jpg
Groetjes Suzanne